Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:38

Pff jemig :')
Volgens mij is het diervriendelijker om je paard goed op te voeden en duidelijkheid te geven dan er maar wat mee aan te rommelen en lekker z'n gang te laten gaan :+

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:13

Hoi! Leuk zo'n topic! Ik lees mee!
Altijd handig recepten!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:35

:D meer meepraters is meer beter!

Ik heb net lekker pizza op, met champignons en ei :D

Ik doe die frittatas altijd in de oven! Werkt prima.

Ewwww er zit iets tussen mijn tanden-en-krijg-het-er-niet-uit-verdomme!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:38

Ik ga zo n lekkere spinazie-kaas quiche eten. Gezellig met n vriendinnetje en de buurman. Met leuke mensen smaakt eten altijd n stukje lekkerder vind ik, hihi!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:39

Klinkt lekker! Eet smakelijk! :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:40

Dank je wel! check trouwens zo je foon s ff?!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:49

Whaa ik ga ook pizza eten. Zit nu in de oven. Heb zelf 1 belegd met restjes. Zit nu knoflook, spinazie, pijnboompitjes, mozzarella, room, gewone kaas en zongedroogde tomaatjes op. Wilde nog champignon bij doen maar werd beetje veel :D

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:50

Als het goed is word hier zo een patat oorlog en salade bezorgd voor mij! :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:51

Zo, moest vandaag weer koken maar dit keer noodgedwongen want mijn moeder is bij mijn opa in het ziekenhuis onverwachts.

Had nog rijst in de koelkast gevonden, een pot kerriesaus uit de kelder gehaald en 2 hamburgertjes in stukjes gesneden. Dat bij elkaar gegooid en dat smaakt best lekker :j

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:26

Wij eten zo burritos, mijn keukenprins begint er nu mee :9

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:34

Wat komen er lekkere dingen voorbij! :9

In veganistische baksels kan je ei vaak heel goed vervangen met een geprakte banaan, bijvoorbeeld in koekjes en muffins.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:36

Ik heb vandaag zowaar gezondigd, ik heb 1 3/4 knakworst gegeten. Ik had mijn eerste buitenduik(en) vandaag en het was ijs en ijskoud in het water en men had de verkeerde mail van mij, dus ik had geen idee dat er eten meegenomen zou worden of hoe en wat, en heb dus ook niet door kunnen geven dat ik vegetariër ben. En na duik 1 had ik het toch wel zo vreselijk koud (lees, zo hard bibberen dat ik geen bekertje thee beet kon houden, mijn hele lichaam had een blauwe kleur en praten was zeer moeilijk) dat dat enige warme eten toch wel erg welkom was! Het was echt heerlijk overigens := Maar dat kan ook komen omdat het gewoon heerlijk warm was :+

Verder bami en tomatensoep gegeten (na duik 2 hadden ze voor mij het vlees er uit gehaald, erg lief!) en net een héérlijk bakje fruit en gebakken banaan, jeetje, wat was ik daar aan toe zeg :)) :9

Oh wat vervelend zeg MLL, ik hoop dat het niet al te erg is! :(:)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:30

Ik had vanavond een ovenschotel met pasta (penne), vega tonijn en kaas. Was erg lekker moet ik zeggen.

Die tonijn lijkt op een soort salade en vorige keer had ik het op toastjes gegeten en ging het me snel vervelen, maar nu met de pasta en kaas was het toch wel erg lekker. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:54

Appelmoes, ik kan je het boekje 500 Vega gerechten zeer aanraden :) ligt bij elke boekhandel, er is een grote serie van met oa koekjes, soepen, salades etc.
Ik heb dit boekje gekocht denkende dat het vegetarische gerechtjes bevatte maar ze zijn allemaal veganistisch. Ennnn er staat een heel lang stuk in over hoe je melk en ei te vervangen! En heel veel lekkere dingen :) het kostte 8 euro ofzo.

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:56

Magrathea schreef:
Appelmoes, ik kan je het boekje 500 Vega gerechten zeer aanraden :) ligt bij elke boekhandel, er is een grote serie van met oa koekjes, soepen, salades etc.
Ik heb dit boekje gekocht denkende dat het vegetarische gerechtjes bevatte maar ze zijn allemaal veganistisch. Ennnn er staat een heel lang stuk in over hoe je melk en ei te vervangen! En heel veel lekkere dingen :) het kostte 8 euro ofzo.

Dat boekje heb ik ook gekregen inderdaad! Mijn moeder dacht ook dat er vegetarische gerechten in stonden!
Maar alsnog leuke recepten inderdaad :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:00

Ja hè? :)

Ik vind het soms wel een tikje subjectief. Bijv : 'deze zelfgemaakte soepen zijn lekkerder dan de soepen uit de supermarkt', ehhh, dat bepaal ik zelf wel :P

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:08

De meeste veganistendingen zijn redelijk subjectief. := Zo is het compleet onaanvaardbaar dat ik niet protesteer tegen te paardensport... achja. :')

Bedankt voor de tip! Ik had al van meer boeken gehoord, maar dat is allemaal óf een enorme uitleg over voedingswaardes, of vegetarische gerechten, of een enorm gejammer over Vreselijke Vleesetenden, of hele grote gerechten die ik dus nooit ga koken, of... :')

Als er dingen zoals koekjes, soepen e.d. instaan is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen! :) Ik heb net al een glaasje ijskoffie op: geschikt voor vegetariërs, veganisten, mensen met glutenallergie, lactose-intoleranten en zwangere vrouwen. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:30

Ja het is echt een superleuk boekje :D je kan er ws ook best veel variatie op maken als je bepaalde dingen niet lekker vind. Soms noemen ze wel één aantal gekke ingrediënten.. Mja :P

Hahaha ja ik had vorig jaar een meisje op kamp met koemelk en gluten allergie geloof ik. Die had koekjes voor tussendoor zonder: gluten, melk, ei, tarwe, suiker, geschikt voor veganisten... Echt een heel lijstje met wat er NIET in zat xD verbaasde me erover dat het toch nog best lekker was :D (we hadden er stieekem eentje geproefd)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:36

Wat vinden jullie trouwens van honing? Veganistisch of niet? Ik heb nl honing van de tuinen: bijen vliegen op land van biologisch werkende imkers (niks op de bloemen dus), de bijen overwinteren op hun eigen honing, en het oogsten gebeurt op zo'n manier dat de bijen er zo min mogelijk last van hebben. Lijkt me prima toch? Ook voor veganisten.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:50

Hmm, ik heb het niet zo op honing. De bijen werken hard voor hun honing, en dat wordt dan door de imker vervangen door goedkope suikerwatertroep. Een bij vliegt een afstand van zes rondjes om de aarde... slavenarbeid. -O- Zoals jij het beschrijft klinkt het inderdaad beter dan de dingen die ik erover lees, maar toch... niet mijn ding. Nou moet ik wel erbij zeggen dat ik liever honing zou eten dan eieren of melk, maar ik wil nog steeds liever geen honing. :o

Ik lust het ook niet, dus het zal voor mij wel makkelijker zijn. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 11:27

Nee ik eet het ook niet zoveel, ik drink het alleen soms in de thee als ik die dag een presentatie heb ofzo (voor mijn stem dus). Of in de salade, hmmm :Y)
Ik vermoed trouwens dat een mens in zijn arbeidsleven ook wel makkelijk zes rondjes rond de aarde loopt := dus met slavenarbeid valt het imo wel mee.

Het is met honing net als met alle dierlijke producten denk ik :Y) eten prima, maar wel biologisch en met mate :j

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:32

umaydream: dat was ook mijn idee, m'n paard de baas laten worden lijkt me geen goed idee.. :D

ik heb gister zo heerlijk gegeten! vega gehaktballetjes (mini's) van de jumbo met een sausje van maggie, tomatensaus voor gehaktballetjes. (zit in een potje) maar was lekker!!!!!!! ow jummie jummie! met aardappelpuree en kapucijnes..

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:34

Heb vandaag een overheerlijke vegetarische lasagne van de viswinkel gegeten! Die is zo heerlijk. Geen vis of vlees, perfect denk ik zo :D Vind hem veeel lekkerder dan de gewone bolognese alhoewel vleeseters mij niet geloven..

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:35

Ik had vandaag worteltjes, gekookte aardappels en een groenteschnitzel! Maar die schnitzel was zo slap, bah! En ik had er honingmosterd bij jamiee :9

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:47

Vegetarische lasagne in de viswinkel :')? Klinkt zo...
Wij hadden vandaag gekookte prei. Eten meer mensen dat wel eens? Ik heb 't echt pas een jaar geleden voor het eerst op.