Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamaMiesje schreef:Ohja, de stropdastaart.
Eh..nee
Maar ik las dat je hem van een ronde taart wilde maken, ik zou juist een rechthoekige nemen; lijkt wat meer op een opgevouwen overhemd.
Mayo schreef:Persoonlijk denk ik sowieso dat je te kort gemixt hebt, met een mixer met 2 gardes mixte ik altijd minimaal 15 minuten, dan kwam je beslag al zowat over de kom, scheelt met rijzen en luchtigheidOokal stond er +/- 10 minuten mixen. Nu met mijn Kenwood met 1 ballongarde mix ik 20 minuten.
Daarnaast is er volgens mij idd iets mis met je oven, want er is maar 1 kant gebakken.
Trouwens wat voor vorm heb je gebruikt?
Esgaroth schreef:Mayo schreef:Nu met mijn Kenwood met 1 ballongarde mix ik 20 minuten.
Serieus? Ik mix met mijn Kenwood met de K-klopper, en dan ongeveer 15 minuten.
Ik heb 1x de ballongarde ervoor gebruikt, en die was echt snoeiheet toen ik hem eraf haalde!
urban_hero schreef:Dan wordt de warmte niet mooi verdeeld! Dus krijg je half-gare taarten! Zou het eens proberen met een normaal bakblik om te kijken wat er dan gebeurd, dan weet je of het aan je oven ligt of aan je mix/bakkunsten?
Mayo schreef:Ja serieus, anders zeg ik het niet20 minuten is misschien langer dan noodzakelijk, maar ik heb nog nooit een mislukt biscuit gehad, dus ik vind het prima zo.
K-klopper heb ik maar 1x gebruikt en dat was voor BC en toen had ik geschifte BC. Die heb ik hersteld door de ballongarde erop te zetten. Daarna alleen nog maar de ballongarde voor alles gebruikt en dat gaat prima.
Esgaroth schreef:Mayo schreef:Ja serieus, anders zeg ik het niet20 minuten is misschien langer dan noodzakelijk, maar ik heb nog nooit een mislukt biscuit gehad, dus ik vind het prima zo.
K-klopper heb ik maar 1x gebruikt en dat was voor BC en toen had ik geschifte BC. Die heb ik hersteld door de ballongarde erop te zetten. Daarna alleen nog maar de ballongarde voor alles gebruikt en dat gaat prima.
JOHIk heb de ballongarde dus echt pas 1x gebruikt.
toevallig wilde ik laatste een pakje slagroom met de ballongarde mixen, maar het was zo weinig, dat de garde de slagroom niet eens raakteDat heb ik dus met de handmixer moeten doen, mijn Kenny was te groot voor zo'n klein pakje
![]()
Over het recept van de mislukte taart: 3 eieren op 250 gram mix lijkt me ook wat weinig eigenlijk.
Ik zou denk ik toch 4 eieren gebruikt hebben.
Ach, je bent vast niet zo dom als wat ik in het begin steeds deed: mixen met de deeghaken ipv de gardes.
En maar aan jullie vragen waarom mijn taarten niet lukte![]()
Edit: zijn jullie ook zo verslaafd aan kleurstof? Bijna al mijn biscuits krijgen ook een kleurtje.
Ik heb nu een blauwe taart erin staan, net zo smurf als de achtergrond van Bokt