Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:45

Ik denk toch bijna dat je oven dan niet helemaal ok is....omdat het bovenste deel wel "goed" is en het onderste deel niet lijkt het alsof er van onder dan geen warmte is gekomen...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:46

MamaMiesje schreef:
Ohja, de stropdastaart.
Eh..nee :')

Maar ik las dat je hem van een ronde taart wilde maken, ik zou juist een rechthoekige nemen; lijkt wat meer op een opgevouwen overhemd.

Helemaal goed idee :j alleen heb ik dus geen rechthoekige bakvorm :') En ronde kan in inmiddels goed bekleden, vierkante nog niet zo goed... Dus vandaar de keus voor een ronde :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:48

Mayo schreef:
Hmm... waarmee gemixt? Handmixer, geklopt, mixer op standaard? 1 klopper/garde, 2 kloppers/gardes?

Met de mixer en 2 gardes

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:50

Persoonlijk denk ik sowieso dat je te kort gemixt hebt, met een mixer met 2 gardes mixte ik altijd minimaal 15 minuten, dan kwam je beslag al zowat over de kom, scheelt met rijzen en luchtigheid :) Ookal stond er +/- 10 minuten mixen. Nu met mijn Kenwood met 1 ballongarde mix ik 20 minuten.

Daarnaast is er volgens mij idd iets mis met je oven, want er is maar 1 kant gebakken.

Trouwens wat voor vorm heb je gebruikt?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:52

Mayo schreef:
Nu met mijn Kenwood met 1 ballongarde mix ik 20 minuten.

Serieus? Ik mix met mijn Kenwood met de K-klopper, en dan ongeveer 15 minuten.
Ik heb 1x de ballongarde ervoor gebruikt, en die was echt snoeiheet toen ik hem eraf haalde!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:52

Mayo schreef:
Persoonlijk denk ik sowieso dat je te kort gemixt hebt, met een mixer met 2 gardes mixte ik altijd minimaal 15 minuten, dan kwam je beslag al zowat over de kom, scheelt met rijzen en luchtigheid :) Ookal stond er +/- 10 minuten mixen. Nu met mijn Kenwood met 1 ballongarde mix ik 20 minuten.

Daarnaast is er volgens mij idd iets mis met je oven, want er is maar 1 kant gebakken.

Trouwens wat voor vorm heb je gebruikt?

De rvs schaal van de action voor een boltaartje

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:53

Wat was de afmeting van de schaal en wat was je recept/hoeveelheden?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:54

24x9 cm
ik heb van de mix iets meer, 250 g mix, 3 eieren en 3 eetlepels

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:56

Esgaroth schreef:
Mayo schreef:
Nu met mijn Kenwood met 1 ballongarde mix ik 20 minuten.

Serieus? Ik mix met mijn Kenwood met de K-klopper, en dan ongeveer 15 minuten.
Ik heb 1x de ballongarde ervoor gebruikt, en die was echt snoeiheet toen ik hem eraf haalde!

Ja serieus, anders zeg ik het niet :+ 20 minuten is misschien langer dan noodzakelijk, maar ik heb nog nooit een mislukt biscuit gehad, dus ik vind het prima zo.

K-klopper heb ik maar 1x gebruikt en dat was voor BC en toen had ik geschifte BC. Die heb ik hersteld door de ballongarde erop te zetten. Daarna alleen nog maar de ballongarde voor alles gebruikt en dat gaat prima.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:56

Ik mix nooit langer dan een minuut of 10 hoor..en gaat altijd prima met rijzen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:58

Het lijkt wel hogere wetenschap dat bakken ;) :D
Meiden, volgens mij heb ik een bak dip :o

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:02

xNK schreef:
24x9 cm
ik heb van de mix iets meer, 250 g mix, 3 eieren en 3 eetlepels

Hmm... ik twijfel over je recept. Ik gebruik op 200gr mix 3 eieren en 18ml water namelijk.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:03

Met 10 minuten mixen heb ik nog geen mooi volgerezen beslag :n Kan nog veel meer :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:17

Ik ga het nog een keer proberen met een ander recept ;)
Hopen dat het nu wel lukt hoor!

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:24

Is dat rvs schaaltje van de action niet dubbelwandig? Is dat niet het probleem?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:25

urban_hero schreef:
Is dat rvs schaaltje van de action niet dubbelwandig? Is dat niet het probleem?

Weet ik niet, zou wel kunnen ja, zou dat een probleem kunnen zijn?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:26

Goedemiddag Dames!

Vrij laat maar ik wil iedereen nog even een geweldig fantastisch gelukkig 2012 wensen!

Jullie waren zomaar uit mn eigen berichten verdwenen!

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:27

Dan wordt de warmte niet mooi verdeeld! Dus krijg je half-gare taarten! Zou het eens proberen met een normaal bakblik om te kijken wat er dan gebeurd, dan weet je of het aan je oven ligt of aan je mix/bakkunsten?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:28

urban_hero schreef:
Dan wordt de warmte niet mooi verdeeld! Dus krijg je half-gare taarten! Zou het eens proberen met een normaal bakblik om te kijken wat er dan gebeurd, dan weet je of het aan je oven ligt of aan je mix/bakkunsten?

Oké, mijn zus zei het ook al maarja daar ben je zussen voor om niet naar elkaar te luisteren }>

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:46

Mayo schreef:
Ja serieus, anders zeg ik het niet :+ 20 minuten is misschien langer dan noodzakelijk, maar ik heb nog nooit een mislukt biscuit gehad, dus ik vind het prima zo.
K-klopper heb ik maar 1x gebruikt en dat was voor BC en toen had ik geschifte BC. Die heb ik hersteld door de ballongarde erop te zetten. Daarna alleen nog maar de ballongarde voor alles gebruikt en dat gaat prima.

JOH :+ Ik heb de ballongarde dus echt pas 1x gebruikt.
toevallig wilde ik laatste een pakje slagroom met de ballongarde mixen, maar het was zo weinig, dat de garde de slagroom niet eens raakte :+ Dat heb ik dus met de handmixer moeten doen, mijn Kenny was te groot voor zo'n klein pakje :+

Over het recept van de mislukte taart: 3 eieren op 250 gram mix lijkt me ook wat weinig eigenlijk.
Ik zou denk ik toch 4 eieren gebruikt hebben.

Ach, je bent vast niet zo dom als wat ik in het begin steeds deed: mixen met de deeghaken ipv de gardes.
En maar aan jullie vragen waarom mijn taarten niet lukte :+ :+

Edit: zijn jullie ook zo verslaafd aan kleurstof? Bijna al mijn biscuits krijgen ook een kleurtje.
Ik heb nu een blauwe taart erin staan, net zo smurf als de achtergrond van Bokt :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:57

Esgaroth schreef:
Mayo schreef:

JOH :+ Ik heb de ballongarde dus echt pas 1x gebruikt.
toevallig wilde ik laatste een pakje slagroom met de ballongarde mixen, maar het was zo weinig, dat de garde de slagroom niet eens raakte :+ Dat heb ik dus met de handmixer moeten doen, mijn Kenny was te groot voor zo'n klein pakje :+

Over het recept van de mislukte taart: 3 eieren op 250 gram mix lijkt me ook wat weinig eigenlijk.
Ik zou denk ik toch 4 eieren gebruikt hebben.

Ach, je bent vast niet zo dom als wat ik in het begin steeds deed: mixen met de deeghaken ipv de gardes.
En maar aan jullie vragen waarom mijn taarten niet lukte :+ :+

Edit: zijn jullie ook zo verslaafd aan kleurstof? Bijna al mijn biscuits krijgen ook een kleurtje.
Ik heb nu een blauwe taart erin staan, net zo smurf als de achtergrond van Bokt :D

Ja het andere recept had ook 4 eieren en nee ik had de gardes gebruikt, heb nog nooit met de deeghaken gewerkt trouwens :+

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:01

Ik gebruik met m'n mix vier eieren op 200gr mix. Ik heb mix van de Eiteweert hier uit de buurt. Super luchtig. Mjam m'n taartjes staan klaar om op ge(vr)eten te worden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:44

Echt, ik maak nog een keer salami van mijn kat, heeft ie over mijn mooie rozen dummie heen gepist, heel het ding verpest -:(- -:(- -:(- .

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:48

:oo Die met die mooie brocant rozen???

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:49

Pff ik kan ook boos wordne hoor, ben gewoon depressief van een taart bakken :(
Hebben we een nieuwe vorm opgehaald, kom ik terug heeft mijn broer (lees: gehandicapt, maakt eerst iets stuk zegt daarna sorry :roll: ) allemaal gaatjes gemaakt in mn fondant -:(-
Maarja die viel helemaal uit elkaar van het droge, dus ik kneden, dan er maar opgelegd scheurt dat ding van hier tot tokio -:(-

Maar het boltaartje zelf is wel gelukt :))