Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Esgaroth schreef:Mijn taart is afHet is dus mijn 2e taart ooit, dus niet te streng zijn voor me hoor, ik ben er zelf heel trots op!
Komt ie:
http://i4.photobucket.com/albums/y147/M ... C02232.jpg[
http://i4.photobucket.com/albums/y147/M ... C02231.jpg
Deze taart ga ik morgen brengen naar de organisatie van Pikpop, een besloten klein festival in de buurt waar ik woon.
Ik heb hem dubbel gesneden (die taartzaag is een BRILJANTE uitvinding!!) en de onderste laag zit de aarbei vlaaivulling uit een blik van de supermarkt, en de bovenste laag aarbeienjam. Dus lekker zoet![]()
Het enige wat me op dit moment dus echt nog NIET lukt, is een stuk marsepein zo groot uitstrijken dat je de hele taart kan bedekken. Of mijn aanrecht is te klein, of ik ben te onhandig (springvorm was 26 cm.) Dus zo maar weer opgelost, is niet zo netjes, maar dat komt wel

MamaMiesje schreef:@Prakkie: en die wordt/is/blijft wat harder?

prakkie schreef:ik gebruik altijd de volgende botercreme voor het spuiten van rozen:
80 gram roomboter (ongezouten)
80 gram crisco / trex
1 eetlepel eiwitpoeder
2 eetlepels melk
450 gram poedersuiker
boter, crisco en melk door elkaar mixen. Daarna beetje bij beetje de poedersuiker + eiwitpoeder er doorheen mengen.
Ik gebruik deze btw ook altijd om af te smeren.
Geen botercrememix, dus dan maar proberen met chocopasta. Maar moest witte hebben, want er moest witte fondant over. Maar aan 1 pot had ik dus niet genoeg (had er ook nog dijkjes van geknutseld). Maar toen was de Plus bij ons al dicht. Snel naar dichtsbijzijnde stad gereden, daar snel even twee potten gehaald. Toen maar even in de magnetron gedaan om iets zachter te worden. Dat was net iets te lang, dus kon paar stukken chocopasta weggooien, want dat was bruin
en toen proberen afsmeren met vloeibare chocopasta. Ging niet zo heel netjes en mijn biscuit was echt heel kruimelig op één of andere manier. Snel maar stuk witte fondant uitrollen en er op. Dat ging wel aardig, maar zitten nog heel wat hobbels in, maarja, dat is weer gerelateerd aan afsmeren. Normaal gaat dat een stuk beter. Toen moest ik ook nog het stukje maken wat na het lintje zou komen, ging niet helemaal zoals ik wou. Ik was er van overtuigd blauw lint te hebben, maar kon het natuurlijk niet vinden. Dus dan maar wat alternatiefs in elkaar knutselen.
Pffffff....
Heb het er warm van
Dat je het nog niet tegen de muur gegooid hebt!
En dan zegt mijn moeder ook nog dat ie heel mooi is. Ehm mam, zie dat dan! Wel kijken he

Met de opmerking dat als ik nog eens wat baksels kwijt moest ik maar langs moest komen
Maar toch even extra blauwtinten erdoor omdat het een jongetje is