Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:31

Ach het is soms ook gewoon echt een leerschool voor iedereen. Ik ben voor een conferentie in Bulgarije nu en heb de eerste twee dagen alleen maar sla voorgeschoteld gekregen omdat ze oprecht niet wisten wat ik nog meer kon eten. Daarna hebbik ze maar verteld dat als ze aardappeltjes bakken zonder er een soufflé van te maken, dat het ook veganistisch is en dat pasta met tomatensaus ook gewoon kan. Mits ze er dan natuurlijk niet al in de pan kaas overheen strooien :)*

Selka

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:12

Tenzij de pasta ei bevat Bonna. Helaas is dat ook vaak het geval.

In Valencia vond ik het ook een uitdaging. Er zijn daar leuke vegan tentjes maar daar wil de rest niet eten. Heb veel tomatensalade gegeten en gegrilde groenten. Maar geen echte gerechten, meer kleine tapas.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:27

Mijn ervaring is dat droge pasta in het algemeen geen ei bevat... En verse zelfs ook niet altijd

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:49

In restaurants? Meestal als ik het navraag zeggen ze ja. Vreemd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:13

Oh gek :D Ik ga niet zoveel naar restaurants, misschien zijn degenen waar ik wel heen ga gewoon heel erg van de goedkope pasta :=

Net ingeslagen bij de Coop, 15 euro voor 2 pakken tofu en 8 bakjes burgers, gehakct, spekcjes en nog meer :D :D Ze hebben een pompoen-zoete aardappelburger tegenwoordig...! Ik verheug me er al zo op dat hij sowieso gaat tegenvallen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:45

Vandaag lekker geluncht met mijn ouders bij HUmmUS in Delft :) Heel leuk tentje, de bediening was wat langzaam maar volgens mij kwamen we ook gewoon tijdens spitsuur. En het eten was verrukkelijk! Als afsluiter had ik een Algerijnse koffie met oranjebloesemwater, klinkt heel zweverig en hipster maar het was heel lekker, het geeft een soort parfum aan je koffie :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:25

Magrathea schreef:
Oh gek :D Ik ga niet zoveel naar restaurants, misschien zijn degenen waar ik wel heen ga gewoon heel erg van de goedkope pasta :=

Net ingeslagen bij de Coop, 15 euro voor 2 pakken tofu en 8 bakjes burgers, gehakct, spekcjes en nog meer :D :D Ze hebben een pompoen-zoete aardappelburger tegenwoordig...! Ik verheug me er al zo op dat hij sowieso gaat tegenvallen :')

Dit soort "vervangers" vind ik dus allemaal niet te hachelen :r

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:18

Nikass schreef:
Magrathea schreef:

Dit soort "vervangers" vind ik dus allemaal niet te hachelen :r

Tegenwoordig zijn ze echt best goed :)
Ik vind het ook raar om het over vervangers te hebben hoor trouwens. Ik zie het gewoon als een lekkere maaltijdvulling, of een schijfje lekkers voor op een broodje :Y)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:05

Ik heb het nooit wat gevonden... ik ben vegetarisch opgevoed maar dit soort dingen aten wij nooit.
Prima dat het er is hoor, daar niet van!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:16

De alpro soja is goedgekeurd :)
Hier komt dus geen yoghurt meer in huis (tenzij voor mijn vriend)
Melk dronk ik al niet. Soms karnemelk, niet vaak, maar vind ik wel heel lekker >;)
Eieren eet ik niet.
Maar melk en eieren zit natuurlijk wel in heel veel producten dus daar ga ik naar kijken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:21

Leuk Nikass!

Ik heb vandaag vijf pakken alpro ingeslagen dus daar kan ik wel even mee vooruit :D
Voor wie graag alpro drinkt/gebruikt: het is morgen nog in de bonus! Alle houdbare soorten Alpro en provamel met 25% korting :) Lekker!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:29

Wat zijn lekkere (en makkelijk verkrijgbare) vegan koekjes?
Bestaat er vegan chocolade en is dat ook echt lekker?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:35

Oreo's :D

En vegan chocolade van Tony Chonolonely onder andere (de mintgroene, puur met pecannoten) :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:38

Alpro ben ik niet zo van, alleen de yoghurt vind ik lekker. Soya melk vind ik vies en de amandelmelk vind ik een slap aftreksel. Ik gebruikte het vroeger in de koffie, maar heb liever kokosmelk (en nog liever gewoon thee ;) ). Maar misschien toch even wat pakken halen voor wat 'altijd handig' momenten.
Ik heb in elk geval vegan ijs bij de appie ontdekt! Met kokosmelk en in mijn geval banaan. Jummie. Precies zoals ik het zelf maak (wij zijn gezegend met een ijsmachine), maar dan sneller :D
Wel de kosten qua Ben&Jerries, maar was echt super lekker! Professor Grunschnabel heet het.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:40

Lu Time out Robuuste koeken, errug lekker. Verder lotus speculoos, veel koffiewafels, mariakaakjes en de Verkade koekjes met kokos of kaneel. Die rollen digestive, ook van AH met rozijnen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:41

Nikass schreef:
Wat zijn lekkere (en makkelijk verkrijgbare) vegan koekjes?
Bestaat er vegan chocolade en is dat ook echt lekker?

Ik eet deze per pallet *\o/* *\o/* Okee zo erg is het nu ook weer niet maar ik eet ze wel vaak :o

Afbeelding

Heeft ook een hazelnoot variant.
Wat chocolade betreft, gewoon even kijken. AH huismerk heeft vegan pure chocolade, en die chocolade-sinaasappelsnoepjes zijn vaak ook vegan. Kijk hier even: https://gewoonvegan.nl/category/chocola/

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:13

Bij de estafette (misschien ook wel ekoplaza) verkopen ze vegan chocolade met rijstemelkpoeder in plaats van melkpoeder! Van het merk iChoc Vegan Chocolate, site: http://ichoc.de/en/

Laatst de almond orange milk chocolate geproeft en je merkte echt geen verschil van normale melkchocolade, echt heerlijk! :9

En de white nougat crisp, dit smaakt letterlijk naar crispy praliné. Ook erg lekker, maar wel heel erg misselijkmakend. :') Maar goed, dat is echte praliné vulling ook.

Ik vind het verbazingwekkend dat dit niet bekender is, chocolade maken met rijstemelkpoeder, het klinkt zo simpel.

Verder neem ik graag de biologische pure chocolade van de albert heijn met hazelnootstukjes, die is ook vegan!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:08

Best veel koekjes! Wist ik niet :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:20

Picassox schreef:
Oreo's :D

Serieus?
Niet die met chocola dan neem ik aan!
En niet vanuit een vegan principe gezien de reclames waarin ze de koekjes in melk dopen :r

(Die met chocola zijn zo lekker Y)(^) )

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:43

Nee, de standaard oreo's zijn harstikke vegan! :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:14

Ga de ijs-tip checken. Ik <3 ijs!

Koekjes inderdaad gewoon de verpakking lezen. Nu kwam ik bij Ah stroopkoeken tegen helemaal Vegan. Nederlandse producent. En inderdaad oreo's :D

Vandaag voor het eerst echt tofu zelf gemaakt. Ik vond dat altijd zo vies. Maar dit recept is lekker:
http://www.degroenemeisjes.nl/hoe-berei ... more-24287

De gebakken tofu.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:40

Ik volg op Youtube High Carb Hannah, niet zozeer omdat ik bezig ben met afvallen maar omdat zij vaak goeie recepten plaatst. Nu heeft zij ook een cheatsheet met recepten voor als je wél wilt afvallen, en daar staan een paar lekkere recepten in. Deze wil ik jullie achter houden voor jullie haha.
In het document staat eerst hoe zij is afgevallen door veganistisch te eten, wel interessant maar ik was vooral benieuwd naar de recepten.
De link is http://www.rawtillwhenever.com/CheatSheet.pdf Vooral de creamy red pepper pasta lijkt mij erg lekker!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:45

Gisteren in de sauna, ik bestel in het restaurant een stokbroodje met tapenade. Heb toch het vermoeden dat er kaas in zat maar de bediening wist het niet :\ Beetje jammer. Sowieso had ik ook echt nog nooit gehoord van kaas in olijventapenade :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 12:51

Ik had laatst eens een olijventapenade waar achteraf vis in bleek te zitten := Niet heel veel, maar zo'n smaakstof van die hele kleine visjes, ben de naam kwijt.. Toch altijd jammer, in van die bakjes die worden gepresenteerd als handgemaakt en natuurlijk en zonder toevoegingen.. dan verwacht je gewoon een lekker plantaardig smeersel :=

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:17

Ansjovis, Annemiek? Nee, dat verwacht je inderdaad niet. Ik eet nog vis, maar ik zou dat ook niet echt kunnen waarderen (al is het maar omdat ik ansjovis niet lekker vind als ik het niet verwacht :+ )

@Selka, ijs is ook makkelijk te maken! Wij hebben een ijsmachine, dan pleur je je mix er gewoon in en laat je dat ding het werk doen. Anders moet je een lekkere mix maken (bijvoorbeeld kokoscrème, bananen, kokosschilfers, kaneel), die in een bak in de vriezer doen en dat elk uur even doorroeren. Sorbetijs is nog makkelijker (bijvoorbeeld sinaasappels persen, suiker in een beetje sap oplossen op het vuur, eventueel munt toevoegen, alles mixen en vervolgens hetzelfde vriesproces). Er staan mega veel recepten op het internet :)

Ik heb ook nog een heerlijk recept voor pompoenijs <3 , maar daar moet je me op een ander moment even aan herinneren, dat staat namelijk thuis in de kast.