Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:26

Goedkope oliebollen zijn vaak wel vegan. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:20

_Nelleke_ schreef:
NatasjavE schreef:
Ik ga zo wontons maken met oliebol, waterkastanje en tofu. Op smaak met knoflook, verse gember en verse koriander. :~

Huh?

8nnemiek schreef:
_/-\o_ _O-
Bokt censuur :') Briljant!

Shi-take staat er :+
En het klinkt heel lekker!

Ohhhhhhh :') :') :') _O- _O- _O-

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:10

Hahahahaha ik snapte er ook niks van!

Nu heb ik zin in oliebollen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:57

Wat een werk die wontons %)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:58

:') :') :')

Oke dat was vrij grappig! Ik had wel bedacht, oliebol = s.h.i.t., maar ik kon me niet voorstellen dat je dat in je eten wilde stoppen dus ik vond oliebol dan ergens aannemelijker ofzo. :+

Ik heb lekker vega boerenkool met braadworst van de vegetarische slager. Smaakt volgens VL naar frikandel. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:39

:') Geweldig dit. Moest btw googlen wat een wonton was. Ben benieuwd hoe het smaakt en of het het werk waard was Natasja!

Ik heb vandaag plantaardige kroketten gekocht van Vivera. Kom watertandend thuis. Oja wacht... ik heb geen frituur -O-

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:51

Kunnen ze niet in de oven?

Een pan met een thermometer en frituurolie voldoet ook. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:21

Ze waren echt waanzinnig lekker.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:22

Ahh dat is een anticlimax WW!

Morgen is de vegan challenge voorbij. Ik ga een middenweg zoeken tussen vegetariër en veganist. Ben me iig een stuk bewuster geworden van de ingrediënten van producten. :) en ik blijf ook graag hier meelezen en heb veel interesse in budget vegan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:25

Oh ik denk overigens dat ze wel vegan waren. Kan niks dierlijks er in vinden.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:06

Hahaha! In had dus ook dat probleem met een frietpan :o Heb er maar eentje gehaald nu.. Ik ben zoooo verzot op uienringen he hahaha! Nu kan ik ze lekker altijd bakken <3 Natuurlijk ga ik dat niet doen, want dan ben ik straks dik en ongezond haha!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:59

Ik zat vanochtend lekker op in Instagram toen ik deze plaatjes voorbij zag komen en ik wilde ze echt even heel graag delen met jullie. De eerste is vooral heel toepasselijk en de tweede vond ik gewoon erg grappig :+ Vorige week zat ik in de klas en toen begon er opeens een klasgenoot te brullen over mijn 'veganfood' foto's op Instagram. Vervolgens werd de rest van de klas wild en wist iedereen dat ik plant-based eet... Daarna werd de helft wild, omdat ze me maar een nep vegan vonden en toen kreeg ik ook nog eens te horen hoe hypocriet en ongezond ik ben. :? Snappen jullie het? Dan doe je zo hard je best om gezonder en bewuster te leven en dan word je vervolgens zo door het slijk gehaald. Tegenover me zaten een aantal klasgenoten die echt veel, maar dan ook veel te dik zijn een broodje frikandel naar binnen te werken. Blijkbaar is dat wel sociaal geaccepteerd? Of is het kwetsend als je ongezonde mensen wijst op hun etensstijl? Ik begrijp het in ieder geval niet.

Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:22

Wat een vervelende klasgenoten heb je zeg :=
Ik kan me niet herinneren dat ik in die 20 jaar tijd ooit een negatieve reactie heb gehad, in real life dan..
Op bokt komt die bovenstaande grafiek wel weer heel dicht in de buurt :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:29

Mijn ouders vinden het ook pure onzin, nou ik eet nog wel zuivel en eieren op het moment omdat ik het rustig af wil bouwen. Mijn moeder vind het vooral ongezond. Ze is zelf veel en veeeeel te dik en altijd pijntjes en ziek. :o Haar hele familie heeft hartklachten maar ze leeft gezond hoor! :roll:
Gelukkig bepaal ik mijn eigen voedsel. :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:33

Mijn ouders hebben op mijn verzoek ook cowspiracy gekeken en hebben als doel om alleen nog in het weekend vlees te eten. Ik heb dus wat dat betreft maar geluk met m'n ouders. :D (Al was ik er vrijdag en toen stond er ook stoofvlees op het fornuis). Ben alleen bang dat ze in het weekend genoeg eten om de rest van de week in te halen. :+ Alleen ik ben al blij dat ze het idee hebben om te minderen. Nu nog een beetje sturen in de uitvoering.

xMercury dat onderste plaatje is heel grappig ja! Ik heb in het verleden nooit echt rare reacties gehad gelukkig. Alleen mijn ex deed er altijd vervelend over.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:39

Ja jeetje, ik heb ook een ex die er echt ontzettend moeilijk over deed. Ik werd vegetariër in de tijd met hem, nou dat was me toch een issue :\ Want vroeger at ik toch ook gewoon vlees?

Helaas heb ik nog genoeg gekke reacties, het helpt ook niet echt dat we op de vereniging ooit twee veganisten hadden die echt van het type filmpjes-onder-je-neus-duwen-van-kuikentjes-die-worden-geshred en iel-vlees-gelukkig-is-vegan-veel-beter. Dus dat helpt ook niet. Oh ja en niet te vergeten een aantal vega-verlaters, die op doktersadvies weer vlees zijn gaan eten... Tja, het internet staat vol met artsen die zelf nota bene klagen over hoe weinig voedingsleer er gegeven wordt op de uni... En ik weet van de ex-vega's toevallig dat hun vega van het kaliber "overal een dikke laag kaas overheen" was. Dus ja. Gek he dat je dan ongezond bent. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:45

Wij zijn met 5 thuis, mijn jongste zusje is ook vegetariër, mijn vader is flexitariër. En die komt echt uit een familie van vlees-vreters. Mijn boer heeft een eigen bedrijf en zij laten af en toe een eigen pink slachten. (jaarling) Dus ze eten wel verantwoord vlees. Maar wel erg veel.

Maar het feit dat mijn vader weinig vlees meer eet moesten ze hard om lachen, ze geloofden me niet. Tot mijn vader het zelf vertelde. :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:13

Ik heb altijd het idee dat het toch meer als een vrouwending wordt gezien, en dat je dus gelijk in het hoekje "mietje" wordt geschoven als je als man besluit minder vlees te eten. Jammer is dat, blijkbaar ben je pas een echte man als je heel heldhaftig elke dag een dier met blote handen de nek omdraait en hem met je goed ontwikkelde hoektanden aan stukken scheurt een zorgvuldig geselecteerd vleesje gaat halen in de supermarkt dat niet meer als dier te herkennen is en dat je eerst bakt om het lekker te maken :+

Deze vind ik echt briljant. *\o/*

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:39

Die is goed ja :D
Ook eigenlijk hilarisch dat die hoektanden er altijd weer bij worden gehaald :') Dat is schijnbaar toch het meest vleeseter-achtige deel aan ons lichaam, en moet je ze zien, die enorme hoektanden waar wij vlees mee kunnen verscheuren :')
Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:41

8nnemiek schreef:
Die is goed ja :D
Ook eigenlijk hilarisch dat die hoektanden er altijd weer bij worden gehaald :') Dat is schijnbaar toch het meest vleeseter-achtige deel aan ons lichaam, en moet je ze zien, die enorme hoektanden waar wij vlees mee kunnen verscheuren :')
[ Afbeelding ]

Ja ik zou ook nauwelijks de hoektanden aan kunnen wijzen als ik eerlijk ben :\ Ik weet die van mij goed te vinden omdat ik er eentje heb met een kroon, die is wat spitser :D Kan ik toch karkassen rauw verscheuren, huzzah

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:42

Afbeelding
:D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:46

Ik heb wel vrij puntige hoektanden, ik heb mijn roeping gemist. :oo Ik word vampier!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:57

Het heeft niet zo veel zin om naar tanden en andere lichaamskenmerken te kijken. De Panda heeft het complete lijf om vlees te eten en hij eet vooral bamboo. (en af en toe ook vlees, heel af en toe) Dus ik als omnivoor kan mijn dieet ook aanpassen naar een vegetarisch of veganistisch dieet.

Ik ben er van overtuigd dat mensen omnivoren zijn. (aan de hand van onze stofwisseling en de evolutie die wij door hebben gemaakt. Alleen heb ik 30 jaar terug al geleerd dan 1 keer in de maand vlees meer dan genoeg is.

In de wereld waarin wij leven zullen we alles moeten delen met elkaar. En iedere dag vlees is niet gezond en niet goed voor de aardkloot. Gaat gewoonweg niet.

Wel iedere dag vlees vind ik ronduit egoïstisch. Na mij de zondvloed lijken de meeste te denken.

.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:53

Dat hypocriete gedoe zie ik maar als jaloezie en afgunst. Ik maak me er soms nog te kwaad over, maar dat gaat vast ooit wel een keer over..

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:37

Ik ben er ook weer! :)

Allereerst; die plaatjes! OMG kan me er zo in vinden hahaha. Jammer idd dat we toch nog vaak bekritiseerd worden enzo, ikzelf heb er ook nog af en toe last van, maar weet je ik voel me goed bij wat ik doe dus ik probeer die mensen maar te laten.

Ik ben in de herfstvakantie naar Londen geweest en daar had ik het wel even moeilijk. Een soort dipje kun je het noemen. In de tijd dat ik veganist ben geworden zijn we nog maar 1 keer uit eten geweest, en hier gingen we 5 dagen voor lunch en diner uit eten. Ik heb me er gewoon aan gehouden dat ik vegetarisch zou eten, en zoveel mogelijk vegan. Gelukkig is dit me wel gelukt, kaas kon overal weggelaten worden, ik heb een keer soep gegeten waar dan room in zat, en bij het ontbijt heb ik ook brood met nutella en kaas gegeten. Ze hadden echt alleen maar jam en ik vond het zo niet lekker :( Het voelde wel een beetje als falen, maar ik wilde mezelf ook niet dwingen en hierdoor niet lekker kunnen eten/genieten van de vakantie.

Maar nu thuis gaat het weer heerlijk! Mijn moeder denkt altijd heel erg mee als ze boodschappen doet, en mijn vader vind het ook geen probleem meer, hij heeft ingezien dat vegan koken echt niet ingewikkeld hoeft te zijn. Soms bakt hij nog wel eens iets in boter, maar als ik hem zie voor hij gaat koken dan vraag ik of hij het liever in olie wil bakken, en daar doet hij dan ook echt niet moeilijk over.

Moet wel zeggen (wow sorry ik ga echt van de hak op de tak) in restaurants zitten en dan 4 dubbele burgers voorbij zien komen maakte me een klein beetje moedeloos. Mijn bean burgers was heerlijk hoor! En ik mis vlees ook niet, maar daar voelde ik me wel een beetje zovan ''waar doe ik het eigenlijk voor?''
Hebben jullie daar ook wel eens last van? Wat doen jullie dan?