Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:35

Interessant weer allemaal! Krijg bijna de neiging om ook zo fanatiek alles bij te gaan houden. Maar daar word ik veel te obsessief van.

Heb osawacake gemaakt! Ondanks ik wat ingrediènten miste en heb vervangen, is hij erg lekker! Beetje te lekker, want heb de neiging dat hele ding op te eten.

O: 2 plakken asawacake + banaan
T: kwark met lijnzaad en whey
L: 2 pistolets/ 4 vkb met uitsmijter
T: 2 appels
T: kwark, havermout, lijnzaad en cacao
A: rijst, soepgroente, prei, kip en ketjap

B: steples

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:43

Gister, hele rommelige dag, dus ook rommelig gegeten, ontbijt door alle hectiek vergeten dus even met tijden.
12.30: grote bak havermout (denk wel richting 90 gr) met rozijnen, gestampte pinda's, cacaopoeder, koekkruiden, appel, el zonnebloempitten, el lijnzaad
14.30: 2 minipeertjes
15.30: plak roggebrood met pindakaas en kaas
18.00: appel
18.30: groenteburger
20.00: 2 plakken donker meergranen brood met kaas en pindakaas
21.00: bakje yoghurt met 1 appel
22.00: 4 cantuccini koekjes en 4 pepermuntballen

D: 2 koppen koffie met geklopte melk, 3 koppen thee, water
B: niks, alleen een paar kleine stukjes fietsen

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:47

Bijhouden is niet nodig als alles goed gaat! Maar als je hard werkt voor een bepaald resultaat en het tegenovergestelde gebeurt, dan is het wel even handig :)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:03

Klopt ook wel! Ik ben ook zeer tevreden. Maar vind het gewoon allemaal erg interessant. Zou best meer met voeding en sport willen doen en dan ook specifiek op bepaalde resultaten. Maar helaas gebrek aan tijd. Eerst maar even mijn proefschrift afmaken :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:07

Ik heb via mijn fitnesspal app alles kunnen opzoeken van het lijstje van vandaag. Heb opgezocht op internet dat een eetlepel ongeveer 20 gram kwark bevat. Dus aan de hand daar van heb ik het ingevuld en kom dan uit op 1779 cal.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:09

Dat is toch nog niet zo super slecht? Althans, mijn fitnesspal staat ingesteld dat ik 0,5 kilo per week zou willen afvallen. Dan moet ik iets meer dan 1900 Kcal binnenkrijgen...
En afhankelijk van je beweging moet dat nog meer zijn.. Zo mag/moet ik vandaag eigenlijk 400 Kcal meer binnenkrijgen i.v.m. de beweging die ik lever..

Maar dat ding berekend wel echt aan de hand van hoeveel je weegt en wat je zou willen afvallen..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:12

Dat is dus lager dan dat je gemiddeld verbruikt. Dit is prima als je stofwisseling toppie werkt, maar overduidelijk is dat bij jou niet het geval, anders had je een andere uitkomst gehad. Wel eet je de juiste voedingsmiddelen voor jouw lijf, je bent namelijk smaller geworden bij je taille.

Om je stofwisseling op gang te helpen adviseer ik eigenlijk ook altijd om even op onderhoud te gaan eten. Als je dat eng vind vraag je de foto's van bhris maar om je zorgen weg te nemen :+
Alleen als alles naar behoren werkt kun je onder je behoefte gaan eten en resultaat boeken.

Daarnaast mag je, ivm je buik omvang, wel cardio doen, maar maak het niet te gek en voor je stofwisseling komt krachttraining op de eerste plaats :)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:19

@ Femke. 2 crackers als lunch? Je lijstje lijkt erg weining.

Mijn dagje gisteren net even iets anders geworden met avondeten, omdat ik met een vriendin ging eten.

O: 65 gram havermout + 150 ml rijstemelk + 20 gram whey + 20 gram rozijn + 15 gram lijnzaad
T: -
L: 65 gram macaroni, 100 gram kipfilet, 200 gram boontjes, half uitje, l lepel pesto
T: 3 crackers met 30+ kaas
A: half kopje doperwten soep, 2 stukjes bruin brood, halve salade met taugé en surinaamse kip + paar frietjes
B: 2 x 15 min fietsen, 60 min bodypump
T: 2 kleine gekookte eieren, 1 banaan

Vandaag
O1 (7.30u) 20 gram whey met water
O2 (9.00u): 65 gram havermout + 150 ml rijstemelk + 20 gram rozijn + 15 gram lijnzaad
T: -
L: 65 gram couscous + 100 gram hüttenkäse + handje spinazie + 100 gram komkommer
T: ??
A: Tortilla + 100 gram biefstuk + tomaat, komkommer, paprika, tuinboontjes, koriander, uitje (restjes)
T: 250 gram magere kwark met beetje zoetstof

B: 2 x 15 min fietsen. +-6 km hardlopen (ga met een vriendin)
Laatst bijgewerkt door Oliver op 11-09-14 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:34

Eten op verbranding werkt inderdaad waanzinnig goed Nathalie!

Geen tijd vandaag om te sporten door studie, dus ik houd het op zo'n 1900-2000 kcal vandaag.

O: 250 g kwark, 20 g Special K, 10 g honing; 80 g speltbrood met 40 g light roomkaas, tomaat; glas magere melk, thee
L: 250 g kwark, 20 g special K, 10 g honing, 80 g speltbrood met 50 g cottage cheese en wat sv jam, thee
B: Boodschappen doen voor de paarden en naar de paarden toe
T: Banaan
B: ? Misschien met de hond van mijn zusje wandelen?
A: Griekse pasta met gebakken champignons, rode wijn, balsamicoazijn en room; 200 g gekookte bietjes
T: 3 nectarines

1980 kcal, 118 g eiwitten, 30 g vetten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:36

@ Femke_L:
Ik had deze app ooit gedownload en heb toen mijn toenmalige gewicht (72) en 0,2 kilo per week afvallen ingevuld. Ik heb het wel gewijzigd maar dan moet ik ook de calorieën toevoegen. Maar ik wil juist weten hoeveel calorieën ik zou moeten eten. Hoe kan ik dit veranderen?

@ Phormicola:
Misschien een gekke vraag maar wat is op onderhoud eten? :o En wanneer weet ik dat onder me behoefte kan gaan eten?
Qua sporten was ik dus van plan om de maandagen te gaan spinnen (dat is de leukste spinningles vd week). En dan de woensdagen en vrijdagen(en/of zaterdag) dan kracht te doen. Wat ik nu doe als ik kracht doe is 10 min fietsen om op te warmen dan kracht (ong. 30-40 min) en dan nog 10-15 min roeien. Maar is het dan beter om dat roeien weg te laten en langer kracht te gaan doen?
Ik doe de oefeningen op het maximale wat ik op dat moment aankan en dan 4 sets van 5.
Laatst bijgewerkt door xNathaliee op 11-09-14 10:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:39

Mijn planning voor vandaag:
O: 4 el havermout met melk en honing, groene thee en een appel
T: 2 beschuiten met komkommersalade
L: zelfgemaakte veggieburger met sla, ui en een sausje (weet nog niet welke haha)
B: 40mij cardio

En voor de rest weet ik nog niet hoe ik mijn dag ga inplannen :)

Ik gebruik trouwens ook MyFitnessPal, had 'm ook ingesteld op 0,5 per week afvallen, maar zou dan aan 1200 calorieën moeten zitten. Is dat niet te weinig?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:41

Wauw.. dat ligt dab denk ik aan je gewicht. Ik moet bij 0,5 al 1900 cal
En heb nu ingesteld op 0,75 en dan moet ik 1600 ofzo

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:43

Nathalie, je hoeft echt niet zo te focussen op 'ik moet onder behoefte eten' hoor :) Ik heb met het eetschema van Phor zes weken op behoefte gegeten en ben een heel stuk strakker geworden. Als je wil PB ik je deze namiddag mijn voor en na foto's.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:48

Is het een idee om dit in een apart topic te bespreken(bijv lijstjesmeisjes of een apart vragentopoc maken oid). We gaan nu wel een beetje van de eetlijstjes af met al die vragen ;)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:55

Ik vind dat juist een toevoeging aan het topic al die vragen en tips tussendoor :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:00

Dat snap ik ook, maar het topic is in eerste instantie bedoelt voor "wat heb je vandaag gegeten", niet "wat heb ik verkeerd gegeten, hoe val ik af of wat mlet ik veranderen". Daar zijn weer andere topics voor.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:09

Oliver schreef:
@ Femke. 2 crackers als lunch? Je lijstje lijkt erg weining.

Mwah, mijn lijstje over-all is niet erg weinig vind ik zelf persoonlijk..
Misschien klinkt 2 crackers als lunch ook weinig..
Maar ik heb er voldoende aan.. ik ga er niet meer in duwen omdat anderen vinden dat het weinig klinkt, terwijl ik zelf hartstikke vol zit.

Ik kan niet veel in een keer eten.. Probeer daarom ook dit in balans te verdelen over mijn tussendoortjes, maar soms heb ik daar ook geen behoefte aan.

Het is niet zo dat ik te weinig binnen krijg, daar zorg ik bij mijn ontbijt en avondeten over het algemeen wel voor.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:10

Klopt indd. wat Jezzi zegt. Heb even gekeken naar lijstjesmeisjes mogen offtopic (of iets in die trant) maar dat gaat echt over andere dingen dan voeding enz.
Dus even snel hier een oproep: wie kan ik pb'en met een vraag over myfitness pal krijg een hele rare berekening. :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:12

Overigens vind ik dit niet direct offtopic, als je niet op elkaar lijstjes mag reageren met vragen of onduidelijkheden, of zelfs bezorgdheden, waar is dit topic dan voor?

Lekker hersenloos je lijstje posten, maar NIEMAND mag er op reageren?

Offtopic vind ik, als je een hele discussie gaat voeren over het gebruik van Quinoa bijvoorbeeld..
Tips en trucs moet kunnen toch?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:15

Ik zal even overgaan op pb, excuus :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:20

O - smoothie havermout, banaan, handje frozen frambozen, 3 dadels, spinazie, scheutje ongezoete sojamelk en water
T - 3 biscuitjes, 3 cherrytomaatjes, handje amandelen, paranoten en rozijntjes
L - 2 spelt broodjes hummus, romana sla, kipfilet, tomaat / salade mais+kidneybonen
T - bakje ananas + frambozen
A -
T - 2 Rijstwafel pindakaas

D - water, thee
B - alleen stukje fietsen

Ik zie het probleem niet zo, je kan altijd door scrollen toch? Vind het wel leuk dat het niet alleen lijstjes is maar dat er ook soms wat op gereageerd wordt.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:30

Volgensmij hebben de meesten hier ook als doel van ik plaats mijn lijst graag hoor ik commentaar zodat ik eventueel dingen kan veranderen. Ja of het doel van dit topic moet inspiratie zijn. 'Zo van wat zal ik eens vandaag eten? Ik kijk even in het lijstjestopic om gerechten ter inspiratie op te doen.'
Ook dit kan prima natuurlijk maar ik denk eerder dat mensen in dit topic de lijstjes plaatsen en erop reageren om advies te krijgen (en de een heeft als doel puur gezond eten, de ander juist afvallen, de ander misschien aankomen enz.). Shoot me if i'm wrong. Vind het ook niet erg om het via pb te doen, maar wil dan wel duidelijk weten waar dit topic wél precies voor bedoeld is :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:39

Tuurlijk is het niet voor alleen lijstjes posten, maar de vraag/antwoord thread tussen phor en nathalie duurt nu al bijna een pagina, dat kan ook via pb. Het is interessant, maar ik vind niet dat het de lijstjes moet gaan overheersen, maak er dan een ander topic voor aan :)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:42

Wat mij betreft mag het wel hier gepost worden. Het is niet dagelijks dat deze discussies worden gevoerd, dan is het een ander verhaal. Nu kan iedereen ervan leren of doorscrollen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:51

De boodschap luidt dus: vragen en opmerkingen over eetlijstjes zijn toegestaan, maar geen hele discussies en epistels +:)+

Als we niet overdrijven (en ik zeg niet dat dit is gebeurd he dames!) komt er ons ook geen mod op de vingers tikken natuurlijk.