Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chanen schreef:Horse_xx schreef:Vannochtend lekker voor het hardlopen havermout gegeten
Ga je gelijk na het eten van je bordje havermout hardlopen, of laat je het eerst even zakken? Ik heb 's ochtends namelijk geen tijd om mijn eten een halfuur te laten zakken voordat ik ga hardlopen, dus meestal ontbijt ik pas na die tijd. Maar hardlopen op een lege maag is ook niet alles.
Ik heb trouwens weer een jampotje tomorroats in mijn tas gestopt voor de lunch vanmiddag. Zit namelijk heel braaf in de bieb aan mijn schoolwerk (en dat op zondag, met dit weer).
fleur_yen schreef:Voor de geinteresseerden, het was prima te doen m'n zelfgemaakte 'amandelmelk'
Gisteravond kon ik na 2u m'n geduld niet meer uitstellen en had ik al een bakje gegeten, alleen had dat iets te kort geweekt vond ik. Vanochtend was die nog beter
Ik heb nog nooit amandelmelk gedronken, dus geen idee of het lijkt op hoe je het koopt, maar ik vond het goed smaken. De bedoeling was dat je de amandelpulp eruit moet zeven, maar die had ik laten zitten, ik vind het wel lekker om wat meer structuur in m'n papje te hebben. Verder had ik ook geen enkel idee van de verhoudingen amandelen/water, dus echt maar wat gedaan, en ik had iets teveel water geloof ik, verder zat er per bakje hooguit een halve theelepel honing door en het was voor mij zoet genoegBest voor herhaling vatbaar eigenlijk, leuke afwisseling zo, en makkelijk te maken
Ga deze week maar is naar de tuinen om ook wat chiazaad en lijnzaad te halen, raak steeds meer geïnteresseerd in gezond eten, mede door dit topic, want hiervoor had ik nog nooit van chiazaden gehoord!
Eleandra schreef:Ik lees serieus al 54 pagina's mee en verbaas mij er eigenlijk over dat ik de enige lijk te zijn die het 'rauw' eet. Ik doe zelf 2 eetlepels cruesli met havermout, chiazaad, lijnzaad, soms een notenmix en amandelmelk of normale melk. Maar dat maak ik dus klaar en eet ik een minuut later op, anders vind ik het zo'n slappe, slijmerige zooi worden. Ik heb een nachtje weken geprobeerd (zowel yoghurt als melk), verschillende combi's gekookt, maar ik vind het allemaal lang niet zo lekker als gewoon zo. Niemand die dat ook doet?
Knakker schreef:Moet je het topic Detox/ontgiften met Superfood maar eens doorlezen, Chiazaad valt ook onder Superfood.
ik zou trouwens niet en Lijnzaad en Chiazaad nemen, heeft een beetje dezelfde werking namelijk.
Als je toch naar De Tuinen gaat, raad ik je Gojibessen, bijenpollen en Hennepzaad aan, heerlijk en supergezond!