Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:59

Jullie hadden het hier laatst over vanillestokjes.
Die gebruik ik ook nooit, omdat ze zo duur zijn. Altijd gewoon aroma, alleen zijn het hier altijd van die verdomd kleine flesjes. Uit Frankrijk heb ik in de zomer een grotere fles meegenomen (250ml). Ideaal.

Maar goed, om terug te komen op de vanillestokjes. De lidl heeft allerlei bakproducten in de aanbieding deze week (extra assortiment), waaronder ook vanillestokjes :D 2 stokjes voor €1,49. Daar heb ik er dus maar een paar van ingeslagen, want dat vond ik wel een schappelijke prijs, toch?

_Mara_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:07

Oe, dat is iets om even te onthouden van de Lidl!

Ik ben momenteel bezig met een focaccia, hij staat nu voor de 1e rijs. Ben heel erg benieuwd, vind brood bakken heel leuk maar het pakt niet altijd even goed uit. :P

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:45

Vandaag met vriendinnen wat cupcakejes versierd. De meesten waren met gewone rolfondant, de anderen waren met botercreme en chocoladeganache.

Afbeelding

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:58

Wat een vrolijke boel zeg.

Ganache heb ik nog nooit gemaakt, wil ik nog wel eens proberen.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:12

Vandaag de hele dag bezig geweest de taartenkamer op te ruimen dat moet ook wel want komende 2 weken staan er 4 taarten en 2 workshops voor 40 mensen in de agenda :=

Leuk die cupcake's! :)

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:05

Haha superleuke cupcakes sjintoo! Gewoon vanillecupcakes, of nog met een smaakje?

Ik was op zoek naar een topping recept met amandelspijs, want ik wil cupcakes bakken, en kwam erachter dat ik nog een pakje amandelspijs heb liggen. wie oh wie heeft er een receptje?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:23

Kun je de spijs niet gebruiken om de cupcakes te vullen?

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:55

Hmm lekker idee, zou ook nog kunnen... En dan gewoon de spijs meebakken zegmaar?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:12

Hmm lekker, en dan evt. speculaaskruiden door je beslag :9

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:18

Of later vullen, ik weet niet hoe amandelspijs zich houd in de oven?

Met een appelboor (of gewoon aardappelschilmesje oid) kun je makkelijk een gaatje maken in je cupcake, later kan je dat dekseltje er dan gewoon weer opleggen. Als je hem dan eventueel nog afmaakt met een topping zie je ook de snijrandjes niet.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:26

Ik denk dat je het gewoon kunt meebakken hoor, zit ook gewoon in gevulde speculaas (en die speculaas gevulde koeken) en ik kerstbrood.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:02

Dat kan je inderdaad gewoon meebakken. Heb het eens gebruikt in een appeltaart en daarin heb ik het ook mee gebakken. Smaakte prima! :)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:06

Oh net in de Aveve mix gekocht voor speculaaskoeken. Heb er al zin in. wordt iets voor vanavond of morgennamiddag.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:03

Hmm de cupcakes zijn superlekker geworden! Heb uiteindelijk speculaascupcakes met amandelspijs er later ingedaan dmv de appelboor:P Gewoon een beetje van alles! Bedankt voor de tips!

Oeeh, lekker hoor Sjintoo! Lijkt me superlekker:P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:07

klinkt goed Ladonna!

Ik heb per ongeluk een kleine tulbandvorm gekocht :+ De bakspullen zijn dus in de aanbieding bij de Lidl en ik kon hem gewoon niet laten liggen voor die 2.80 euro. Ze hadden ook een super schattige kleine cakevorm maar die heb ik laten liggen aangezien ik al 2 cakevormen heb. :')

Vanavond los voor mijn halloweenfeestje. Ik ga eerst voornamelijk bezig met het avondeten (Gazpacho en spaghetti bolognese met een verstopte rat ^^ ) maar waarschijnlijk bak ik ook alvast een paar dingen. Ik wil als nagerecht een pompoentaart maken en als hapjes heb ik brownies die op grafzerkjes moeten gaan lijken en spinnencupcakes. ^^

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:25

Oee misschien dat ik per ongeluk ook nog wel een kleine tulband ga halen, haha! Daar past als het goed is de mix voor een normale cake in en heb je een leuke tulband ipv recht :j

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:47

Speculaaskoekjes. Heb ze er niet allemaal opgezet want dat waren er veel te veel. heb er een stuk of 40 gebakken. Morgen maar eens wat van uitdelen aan een paar vriendinnen.

Afbeelding

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:33

Oe die koekjes zien er goed uit! Dat vraagt om een receptje :9

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:06

zie weer heel veel lekkers voorbij komen hier :j ik moet toch ook maar eens foto's van m;n baksels gaan maken :D ik bak regelmatig, maar foto's posten doe ik eigenlijk nooit! Afgelopen weekend heb ik met een vriendin meegedaan met de delicious bakdag, dat was echt fantastisch! Een workshop gehad van Hidde de Brabander (van dreams of magnolia), ik geniet nog steeds na!

ik heb een vraagje waar iemand van jullie me misschien wel mee kan helpen? Ik wil graag een toef voor op cupcakes maken met koffiesmaak. Hier komt de maar: ik wil geen boter erin gebruiken, maar creamcheese/mascarpone. Heeft iemand hier een lekker recept voor? Of een website waar ik het kan vinden?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:28

mengeling van Aveve FuGeLiCu ;-)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:30

Lekkere koekjes Sjintoo!

Vanmorgen mijn laatste tentamen gehad, morgen ga ik wat bakken om het te vieren.. :P

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:05

Ik ga zo over een paar minuten cake pops maken. Die zien er zoooo leuk uit! Ik zal een foto erop zetten als ik klaar ben.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:12

Ohh, daar ben ik heel erg benieuwd naar. Ik wil ze ook graag eens maken. Heb jij een cp maker of doe je het op een andere manier? En hoe dan?

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:37

Musj schreef:
zie weer heel veel lekkers voorbij komen hier :j ik moet toch ook maar eens foto's van m;n baksels gaan maken :D ik bak regelmatig, maar foto's posten doe ik eigenlijk nooit! Afgelopen weekend heb ik met een vriendin meegedaan met de delicious bakdag, dat was echt fantastisch! Een workshop gehad van Hidde de Brabander (van dreams of magnolia), ik geniet nog steeds na!

ik heb een vraagje waar iemand van jullie me misschien wel mee kan helpen? Ik wil graag een toef voor op cupcakes maken met koffiesmaak. Hier komt de maar: ik wil geen boter erin gebruiken, maar creamcheese/mascarpone. Heeft iemand hier een lekker recept voor? Of een website waar ik het kan vinden?

kijk eens in het hummingbird boek! Misschien staat het trouwens ook wel op hun website... Hun hebben zeker weten creamcheese frosting!

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:01

Thanks! Wat suf dat ik daar niet aan gedacht heb! Morgen even checken, staat hier namelijk in de kast :j