Klinkt ook lekker! Ik ga sowieso binnenkort weer eens kippenpoten eten, uit de oven vind ik ze zo lekker Heb trouwens ook nog biologische kippenvleugels in de vriezer liggen, die zijn ook erg lekker.
Ik heb nogal wat problemen met m'n gebit en ik durf bijna niet meer te kauwen (er is weer een kies gebroken ). Ik ben nu bijna een week m'n eten aan het blenderen, maar ik krijg het écht niet meer weg. Ik probeer om gewoon voor me uit te kijken, zodat ik die vieze drab in ieder geval niet hoef te zien, maar gisteren werkte dat ook niet meer. Overdag eet ik wat witte kadetjes met smeerseltjes erop en dat gaat opzich wel, het is echt het avondeten waar ik op vastloop.
Hebben jullie nog diner recepten die wel te doen zijn als het is fijngemalen?
Phylos
Geplaatst: 05-10-12 13:01
mm dit is niet fijngemalen maar wel super zacht (heb het gisteren gegeten) Voor één persoon: gemengde groentes (+-200 gram, voor jou groentes die goed zacht worden) even roerbakken. mengsel maken van 2 of 3 eieren met 100 of 150 mililiter melk (1 ei = 50 mililiter) dit mengsel op smaak brengen met kruiden/peper/zout en wat geraspte kaas erdoor. In een ingevette (kleine) ovenschaal het groentemengsel met daaroverheen het ei/melk mengsel en daarover nog wat geraspte kaas. Afhankelijk van je oven op 160 of 180 graden ongeveer 30 a 40 minuten in de oven (tot het goed gestolt is) Erg lekker vind ik zelf en erg zacht. Je zou er nog wat tonijn door kunnen doen als je wel vis of vlees wil eten. Vlees wordt al snel te hard denk ik
Kun je ook geen lekker soepje eten ofzo?
Mri
Geplaatst: 05-10-12 13:03
Soep? en dat in allerlei varianten? Stamppot? pasta met saus? dan je ook vrij goed maken op een manier dat je het niet echthoeft te kouwen.
Ff denken hoor, wat at ik nog meer... Aardappel puree, dood gekookte broccoli en bloemkool
heb je al een afspraak gemaakt bij de tandarts? en wanneer kan je terecht?
Van soep word ik altijd erg naar, weeige maag, kan het niet goed uitleggen. Stamppot uit de blender is nog het best te doen vond ik, maar inmiddels word ik echt naar bij de gedachte om m'n vlees te blenden
Volgende week donderdag moet ik naar de TA, maar vorige keer zeiden ze ook dat ze geen tekenen zagen van kiezen die zouden gaan breken. Ik denk dat ik na m'n bezoek nog steeds niet durf te kauwen
Ik ga vanavond chili con carne uit de blender proberen....ik zie er nu al tegen op.
getsie dat klinkt inderdaad niet lekker gemalen vlees (en ik weet hoe het eruit ziet door mijn bijbaantje in verzorgingstehuizen) chili con carne uit de blender klinkt ook niet heel aantrekkelijk. Stamppot klinkt inderdaad het beste en dan bijvoorbeeld alleen spekjes erdoor en geen extra vlees ernaast
Het probleem is een beetje dat ik erg actief ben en m'n lichaam keihard proteine nodig heeft. Ik drink er elke dag een sportshake bij, maar ik merk dat ik met de dag slapper word (als ik daar meer van drink zit ik de hele dag op de wc). Ik sport al niet meer in de hoop dat ik niet zoveel nodig heb, maar helaas
Misschien is het een idee om tijdelijk alleen tofu er bij te gooien, dat lijkt me iets minder ranzig
Sorry trouwens als ik moeilijk over kom, maar ik heb al heel veel geprobeerd en ik wil een beetje brainstormen
F_Orumster
Geplaatst: 05-10-12 14:40
Als je nu vele ingredienten in de blender gooit en dan los geruld gehakt erdoor roeren? Dat zijn mooi kleine stukjes.
Ja, dat ging erg goed bij de boerenkool vond ik Zelfs gepureerd was het goed te doen. Vandaar ook mijn hoop dat de chili me mee gaat vallen
holly
Geplaatst: 05-10-12 14:50
En zelf gemaakte erwtensoep Phormicola, lust je dat ook niet?
Ik maak dat zo: Pak spliterwten, 2 hamlapjes, snufje peper, snufje zout, 3 laurierblaadjes en 3 boullionblokjes. 3 liter water. In grote soeppan aan de kook. Dan deksel erop en 45 min zachtjes laten doorkoken. Pak erwtensoep groente erbij, rookworst erbij en nog eens 15 minuten laten pruttelen. De rookworst eruit en klein snijden, de blender door de soep, rookworst terug, nog een minuut of 5. Resultaat heerlijk stevige erwtensoep. Wij zijn met 3 en doen er 2 dagen van. (recept staat ook (ongeveer) op de zijkant van het pak spliterwten)
Of andijviestampot? Aardappels koken en stampen. De andijvie erg klein snijden en koud toevoegen. Is dat niet fijn genoeg?
Gerechten met rijst zijn ook vaak wel weg te krijgen zonder kauwen. Misschien je kip in hele ministukjes snijden en er doorheen wokken? Of gehakt of vis inderdaad.
Veel zachte groenten, aardappelpuree, gehakt (lekker los rullen, dan hoef je er niet op te kauwen), rijstgerechten, dat soort dingen zijn wel te doen phormicola. Naar van je gebit zeg Wat zegt je tandarts?
Balen dat je niet eerder bij de tandarts terecht kan. Die van ons heeft eigenlijk elke dag wel een gaatje oer voor spoedgevallen. Ok nu even niet, praktijk is deze week uitgebrand. Ben vorige week nog geweest.