Gister hielden er verschillende boerderijen open dag. We hebben nu biologische geitenkaas met kruiden en verse walnoten bij een boerderij gehaalt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En bij de groenteboer, 2 appels, 2 peren, 4 sinaasappels en 2 limoenen, 2 euro! Heb toch het boekje 'Wat is nu gezond? Fabels en feiten over voeding' gekocht, kon het gewoon niet laten want ik ben gewoon zo benieuwd wat erin staat en de UB heeft hem helaas niet dus dan toch maar gekocht.
En zo'n dramatisch lijstje is het nog niet
maar ik beweeg er niet tot nauwelijks bij vandaag, omdat ik daar echt geen tijd voor heb
en ik merk dat mijn lichaam snel aanzet, ik heb erg veel beweging nodig. Heb nu ook een kilo of 10 overgewicht nog..
Nooit gehoord van Shabu Shabu!
Het is een erg jonge kaas. Je kan hem gebruiken in warme gerechten, of op brood, of… Ik zou hem wel combineren met minimaal peper ofzo, want op zich zit er weinig tot geen smaak aan.
Ik vind het lekker met tomaat en peper op een cracker of boterham! En laatst had ik m ook in de lasagna, daar werd de saus wat romiger van.
Idd, ik vries ook al het brood in, want ik eet maar 2 sneetjes per dag en nog niet eens elke dag
maar verder niet gezondigd. Al zit ik nu echt overvol, echt vaag. Heb echt totaaal geen honger. I blame de koekjes van Amber Albarda, die dingen zijn zo ongelooflijk vullend.
Maar goed. Nou hopen dat de honger nog komt.
Voor mn vriend hoef ik ook niet te koken, eet alleen vanavond.
Ik merk dat mn smaak echt aan het veranderen is.
?
VogeltjeM schreef:Mijn dagje was qua eten goed. Heb alleen een klein chocoladeschaapje op bij mn oudersmaar verder niet gezondigd. Al zit ik nu echt overvol, echt vaag. Heb echt totaaal geen honger. I blame de koekjes van Amber Albarda, die dingen zijn zo ongelooflijk vullend.
Maar goed. Nou hopen dat de honger nog komt.
Voor mn vriend hoef ik ook niet te koken, eet alleen vanavond.
Ik voel me trouwens zo goed over dit eetpatroon. Gisteren had mn vriend lekkere muntthee gemaakt, en daar een steviazoetje in gedaan. En ik lustte het gewoon niet, omdat het te zoet was.Ik merk dat mn smaak echt aan het veranderen is.
Het blijft wel dat ik rond een uur of 4 wat trek begin te krijgen maar dan eet ik een stuk fruit, of een bakje kwark of iets dat ik zelf gebakken heb, of een plakje kaas. Maar geen zakken chips meer voor het avondeten.
Ik denk dat ik namelijk toch een zink + zwavel tekort heb, aangezien ik een vrij slappe huid heb en last heb van acne. Ik ben benieuwd wat het gaat doen. Ook heb ik een lekkere olijfolie en een natuurlijke borstel om mijn huid mee te gaan borstelen gekocht bij Dille & Kamille. Ga vanavond denk ik weer eens detoxerende avondyoga doen, mijn huid borstelen en daarna in een bad met dode zeezout. Even volledig relaxen en mezelf verwennen
Helemaal zin in! Ook de aromabrander maar weer eens aan met lavendel vanavond.

Hebben jullie thuis een blender? Misschien zou je eens een smoothie kunnen maken als tussendoortje met wat groenten en fruit? Je kunt heel makkelijk groenten toevoegen aan je eetpatroon door rauwkost (sla, komkommer, tomaat) toe te voegen aan je broodbeleg. En misschien eens worteltjes/paprika als tussendoortje. Als dat een beetje ver gaat, is misschien fruit met wat onbehandelde noten (dus ongebrand en ongezouten) een goed tussendoortje. 
Nee ik heb denk ik mijn lijf zo erg vergiftigd in mijn leven dat het gewoon echt een tijd duurt voordat álles eruit is.. Heb erg slechte gewrichten/bloedvaten/zenuwbanen dus ben gewoon erg voorzichtig. Sinds dit eten voel ik me echt stukken beter! Daarnaast ben ik ook nog vrij gevoelig (emotioneel) en stress dus nogal gauw, wat echt slecht is voor je lijf natuurlijk, dus vandaar. Ik heb het nodig denk ik.
Had de voorjaarskuur nog niet gedaan dus vandaar. Ik hou namelijk de tijden van de klok aan, als de klok voor of achteruit gaat
Gebruik alleen dingen op natuurlijke basis. Mocht je dat niet doen, google je ingrediënten en je kan zo zien of het een oliebol is of niet. Na een tijdje ingrediënten van potjes googelen ga je ze herkennen en weet je dat als je de volgende keer zeep koopt SLS bijvoorbeeld echt gaat vermijden. Dode zeezout ontgift en is gewoon heel goed voor je huid. Heb het nodig want merk alweer dat de maandelijkse party eraan komt. Zie allemaal kleine bultjes weer opkomen helaas.
Broccoli even gekookt en daarna in de wok met een stengel prei, pangasiusfilet, dille, en een sausje van biogarde + eetlepel paprikaspread. Lekkerrrrr
Echt een onverwachts goed uitgepakt experiment!