Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:46

_Malu_ schreef:
De Gi waarde van spelt en boekweit zijn ook lager dan het meel wat gebruikt wordt in gewoon brood. Je krijgt dus minder schommelingen in je bloedsuikerspiegel!

Ik zit nu aan een schake van blauwe bessen, water en een schep vanille proteinepoeder, kan nog niet zeggen of ik het lekker vind...

je was me voor, niet goed gelezen :+

Collie2008

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:47

Mn collega is jarig, die had zelf muffins gemaakt (chocolade) met witte chocolade brokjes eroverheen en gecarameliseerde suikerstukjes *zucht*

ik heb toegegeven uiteraard

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:50

Oh naar is dat, zeker als ze zelfgemaakt zijn durf ik ze nooit te weigeren. Een hema taart durf ik best af te slaan en in de meeste taarten zit toch melk...(jeej voor lactose intolerantie, goed en rechtvaardig excuus)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:53

_Malu_ schreef:
Oh naar is dat, zeker als ze zelfgemaakt zijn durf ik ze nooit te weigeren. Een hema taart durf ik best af te slaan en in de meeste taarten zit toch melk...(jeej voor lactose intolerantie, goed en rechtvaardig excuus)

Haha ja dat is wel handig :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:58

Roelke_ schreef:
Over boekweitmeel.. doen jullie daar ook zelfrijzend bakmeel bij?

Had ik niet gedaan; ik had gemaakt van melk, ei en beetje olijfolie (en een beetje zout, de tweede keer) Maar de pannenkoekjes zij wel wat flauw van zichzelf. Vind ik niet zo erg, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat lekker vindt. Het beslag moet overigens vrij dik zijn.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:00

Dankje Century! Dan ga ik toch voor erop nog even kijken naar iets lekkers, dat recept met geprakte banaan lijkt me wel lekker voor erbij.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:00

Ik vind boekweit nog steeds niet echt lekker, ook niet in de pannenkoek... zit een apart smaakje aan.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:03

Ik ben ook niet zo dat ik van alles zelf ga bakken. En ik kan ook niet alles biologisch gaan eten omdat ik nog thuis woon. Fruit en groente halen we bijvoorbeeld gewoon goedkoop bij de Aldi. Maar ik kan wel gewoon etiketten gaan lezen waar het minst toegevoegde prut inzit :j spelt brood wil ik wel gaan kopen. Hoop dat ze het hier bij de Ah hebben en anders de ekoplaza. De makro heeft het ook. En sowieso wil ik snack à jacks en ontbijtkoek etc. Vervangen door iets beters. Noten, of een ei ofzo.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:10

Dan ben je al goed op weg toch mighty joe?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:12

Thanks Hester! Ga ik die morgen proberen :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:15

Ja denk het wel!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:42

Als ik het zou kunnen betalen zou ik alleen maar 'aparte' producten eten :+ Ik vind dat soort dingen namelijk ook echt veel lekkerder dan de middelen die je in de supermarkt kunt kopen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:55

ik vind het ook erg duur allemaal

voordeel van de muffin, ik zit bomvol :') net nog wel even een roggebroodje gegeten, anders zit ik straks weer te kwijlen van de trek, maar kreeg m'n appel er niet meer in :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:58

Kosten zijn inderdaad jammer. Had anders wel veel meer dingen willen kopen!
Overigens kan je groente prima bij de Lidl enzo kopen. Hun groente is als beste getest. Ook hoorde ik (heb zo geen bron) dat biologische groente uit een biologische winkel lang niet altijd beter is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:04

MightyJoe schreef:
Ik ben ook niet zo dat ik van alles zelf ga bakken. En ik kan ook niet alles biologisch gaan eten omdat ik nog thuis woon. Fruit en groente halen we bijvoorbeeld gewoon goedkoop bij de Aldi. Maar ik kan wel gewoon etiketten gaan lezen waar het minst toegevoegde prut inzit :j spelt brood wil ik wel gaan kopen. Hoop dat ze het hier bij de Ah hebben en anders de ekoplaza. De makro heeft het ook. En sowieso wil ik snack à jacks en ontbijtkoek etc. Vervangen door iets beters. Noten, of een ei ofzo.

Dat probeer ik ook een beetje! Regelmatig eet ik ei als ontbijt of lunch. Ik lust echter alleen eidooier bij roerei dus dat is soms nog een gedoe haha!
Noten vind ik zelf heerlijk maar mijn vriend is er allergisch voor dus dat is ook niet altijd mogelijk helaas.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:59

Century schreef:
Kosten zijn inderdaad jammer. Had anders wel veel meer dingen willen kopen!
Overigens kan je groente prima bij de Lidl enzo kopen. Hun groente is als beste getest. Ook hoorde ik (heb zo geen bron) dat biologische groente uit een biologische winkel lang niet altijd beter is.

dat is inderdaad zo en biologisch is soms zo biologisch niet

Ik vind alleen fruit bij de Lidle dus niet lekker,m sinaasappels zijn of te droog of te zoet/slap (dat je geen vruchtvlees meer ziet) en de appels vaak plekjes en te klein

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:14

Wij kopen ook veel groente en fruit bij de lidl. Van die appels heb je inderdaad gelijk! Ik ben ook wel eens thuis gekomen met een net mandarijntjes waarvan 1 onder de schimmel zat. Sindsdien check ik alles wel goed.

Wij gaan zo onze nieuwe auto ophalen :)) dus dan gelijk even de eerste km's op de teller rijden en ook even langs de jumbo. Moet zeggen dat het brood van de jumbo, "goudeerlijk", wel erg lekker is en ook geen e nummers en kleurstoffen bevat dus die neem ik weer eens mee. En bij 25 euro krijg je 5 euro korting, ook wel leuk!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:20

Ik vind dit echt een geweldig topic!
Het spoort mij echt aan om gezonder te eten.

Ik at nooit ontbijt (sinds ik op mezelf woon), doe dit nu 2 weken.
En ik zorg dat ik minstens gezond lunch en avondeet. 18.00uhr is mijn laatste eetmoment!
Ik ben dus al 2,5 kilo afgevallen :wow: (ben ongeveer 7 kilo te zwaar/ nu nog 4,5 kilo) En eet voor mijn gevoel meer als ooit...

Ik had veel slaapproblemen en slaap ook veel beter.
Voel mij s'ochtends fitter als ik opsta :j

Ik ga ook bij mijn ontbijt gebroken lijnzaad toevoegen en bij de natuurwinkel wat ongezouten/ ongebrande noten halen.
Ook wil ik die pannenkoeken eens proberen.
Ik ben al 2 weken MINDER aan boodschappen kwijt als ooit te voren :j Haalde vaak kant en klaar maaltijden, veel vlees en snoep/koek/chips :x

Ik eet nu roggebrood, WASA knackebrod of beschuit met noten etc. van de Albert Heyn.
Hebben jullie andere aanraders? Ik ga toch zo naar de natuurwinkel :j

Wie van jullie slikt ook vitamine/ supplementen?
Inge Halsen adviseert op haar site: C1000,D3, visolie en multivitamine...
Ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:24

Ik gebruik geen supplementen. Ik heb een collega die helemaal in de juice plus wereld zit (google maar eens) die zwaart daarbij

Welkom trouwens, dit topic motiveert echt enorm en inderdaad ik slaap ook beter (vannbacht een ramp, zou dat door 2 wijn en de chocola komen?, het was ook volle maan hoorde ik en daar schijn je slecht van te slapen? Nooit van gehoord maar wellicht kan het)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:26

Ik heb vannacht bizar slecht geslapen en m'n man zelfs een blauwe elleboog gekickboxt :o

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:37

Ik slaap eigenlijk altijd wel goed. Soms met momenten dat ik onrustig slaap, maar dat is dan meestal meerdere nachten achter elkaar.

Ik vind dit topic ook erg motiverend! Leuk! Bij mij gaat het afvallen niet zo snel meer, de eerste weken wel. Nog 3.5 dan mijn eerste streefgewicht bereikt. Ik moet ook meer gaan sporten..

Hier ook geen supplementen!

Pijnlijk voor je man phor! :))
Laatst bijgewerkt door Phrono op 09-03-12 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:39

Roelke_ schreef:
Moet zeggen dat het brood van de jumbo, "goudeerlijk", wel erg lekker is en ook geen e nummers en kleurstoffen bevat dus die neem ik weer eens mee. En bij 25 euro krijg je 5 euro korting, ook wel leuk!

Dat brood is inderdaad heerlijk! Is dat beter dan andere broden?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:39

_O-
Zou inderdaad best door de volle maan kunnen komen!
Ik heb gisteravond nog onder de volle maan paardgereden <3

Ik heb het de afgelopen jaren best voor mijn kiezen gehad, ben zelfs vergeten hoe het is om gezond te eten en mij goed te voelen :o
Allerlei problemen zoals haaruitval, jeuk, veel ziek, pijn aan mijn botten, slaaploosheid, lusteloos, drukte in mijn hoofd, geen rust, moe etc.

Voor mijn gevoel heb ik heel veel dingen een plekje kunnen geven en heb nu echt zo een gevoel van "Ik ga ervoor!" (dat gevoel heb ik nog niet eerder gehad)
De paarden krijgen allergezondst rantsoen, glanzen als spiegels, krijgen die tandarts/osteo/massage/ pedicure, ieder haartje zit perfect, de beste haarverzorgingsproducten :+ En baasje dan? :=

Ik ga eens op de juice plus wereld kijken!

Jullie verhalen en berichten motiveren mij echt ontzettend :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:12

hier ook haaruitval, psoriases (lichte vorm) eczeem aanvallen...allemaal verleden tijd (ik klop af)

ik ben overigens een goede slaper, maar heel, heel erg onrustig, ik droom ook vreselijk sterk, intens, eng vaak, ze zeggen dat je in je dromen de dag verwerkt (de prikkels/informatie) nou ik weet niet hoor, maar dan lijkt het wel of mijn dagen 60uur duren :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:13

en ik praat, scheld, draai veel, ondersteboven wakker worden enzo :+