Ohh Saskia dat ziet er lekker uit!!! Dit ga ik zeker opslaan Binnenkort een verjaardag thuis en zit te denken of ik verschillende dingen zal maken ipv taart. Meer een high tea idee en daar zou dit ook heel goed in passen! Voor hoeveel personen schat je dat dit ongeveer is? Mits iedereen normale stukken eet want als ik het zo zie is dit iets als je eenmaal begint met eten...je niet meer stopt, haha!
Thnx. Dan hou ik idd ongeveer 5 gram voor 1 tl aan morgen.
_Mara_
Geplaatst: 27-01-12 20:04
Zo, heb deel 1 doorgespit en de recepten toegevoegd. Maar er kan veeeeeeeel meer bij.
(En nu ga ik weer verder studeren )
Saskiaa_
Geplaatst: 27-01-12 21:50
@ FuGeLiCu, leuk zo'n high tea idee. Ik wil ook zoiets doen met mijn verjaardag. Ik denk dat je er zo'n 15 stukken uit kan halen. Maar ik heb nu zelf een kleinere gemaakt, in een andere vorm dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Ik geloof in ieder geval dat ik uit mijn gewone ovenschaal zo'n 15 stukken haal.
Die site zal ik ook nog eens doorspitten Saskia, dankje! Miss probeer ik het wel met witte en melk chocolade stukjes.
Heb net de muffins met stukjes chocola uit de oven gehaald, hoop dat ze net zo lekker smaken als dat ze er uit zien, jammie Vanavond bij de thee maar eens proberen. (kun je je zo lang inhouden, tja we eten pannekoeken, dus met die bakken ben ik eerst nog wel even zoet, haha !)
Amalarab
Geplaatst: 28-01-12 20:31
het bananenbrood uit dit topic is net uit de oven, het ruikt heerlijk!
edit: en is heerlijk
_Mara_
Geplaatst: 29-01-12 00:07
En als het een paar dagen 'ouders' is, is die NOG lekkerder! In ieder geval, dat vind ik. Het lijkt op een cake, heeft ook enigszins de textuur van een cake maar is toch zovéél lekkerder! Ben echt fan van bananebrood. Kijken of ik me vriendinnen ook zo kan krijgen, neem morgen het resterende stuk mee. Anders wordt het wel heel veel, een hele cake in me eentje.
Maar de bananensmaak valt nog wel mee vind ik zelf.. als je het aantal bananen halveert nog minder denk ik. Het is wel echt lekker smeuïg gebak. Hoor ook wel van mensen die niet van banaan houden en dit toch wel errug lekker vinden. Maarja, ik heb niks tegen banaan dus ik zou niet weten hoe anderen die er niet van houden het proeven.
FuGeLiCu
Geplaatst: 29-01-12 12:44
Het bananenbrood staat ook nog op het lijstje "nog te maken" het klinkt lekker en iedereen is er zo enthousiast over, dus wil het zelf ook echt een keer proberen.
De muffins waren opzich lekker, maar vond ze een klein beetje droog. Voor mn gevoel hoort een muffin smeuiger te zijn. Misschien hadden ze iets korter in de oven gemoeten, of heeft 1 van jullie dé tip om muffins niet te droog te krijgen? Ik heb onderstaande ingrediënten gebruikt: 150ml melk 2 eieren 2,5tl bakpoeder 250gr bloem 50gr boter 60gr (kristal)suiker (doe ik volgende keer iets meer, mocht wel iets zoeter) beetje vanillearoma 100 gr chocolade in kleine stukjes
Edit: ik zie net dat in het bananenbrood bruine of rietsuiker gebruikt wordt voor een smeuiger resultaat, zal dat bij muffins ook helpen?
Ik heb de tijdelijke combi oven geprobeerd.. Na 10 minuten was de bivenkant van mn cake zwart en de onderkant vloeibaar.. Heel bizar de warmte wordt zeker niet meer goed verdeeld..
Alufolie erover misschien voor de komende 2 / 3 dagen?
Onee, dat gaat natuurlijk niet met de combi... Dan wordt alles zwart
Doe ik er ook vaak over hoor en wij hebben ook een combioven. Op de ovenstand gaat dat prima. Ik geloof op de magnetronstand ook zelfs bij onze oven. Als wij vocht opwarmen moet er zelfs een lepel instaan. Heel maf!
Wij hebben ook een combi magnetron/hete lucht oven en daar kan in de oven ook prima alu folie in. In de magnetron heb ik geloof ik ook al een keer per ongeluk gedaan maar toen gebeurde er niks. Maar door al die horrorverhalen altijd durf ik het eigenlijk ook niet 'uit te proberen'.
En aftellen voor jou Jans! Wat ga je allemaal bakken dinsdag? Moet ik komen helpen opeten?
Fijn dat je weer kan bakken Yasmine! Ik zag laatst je topic, wat een gave reis!
_Mara_
Geplaatst: 29-01-12 18:05
Hahaha, dat was een lange pauze Yasmine. En jeej, welcome back! Toen ik door de twee topics heenging opzoek naar recepten zag ik heel veel lekkere baksels van jou voorbij komen. Dus kom maar op met nieuwe, heerlijke recepten!
Funfun
Geplaatst: 30-01-12 05:10
Ik heb gisteren een banana tarte tatin gemaakt. Het moest er zo uitzien
Mijn zag er heel witjes uit. Ik kon de zuiker niet caramel "verranderen". 2 keer geprobeert maar het ging niet Het was wel heel lekker hoor.