Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:39

O: 50 gr havermout, 50 gr bosvruchtenmix, 15 gr pindapasta, 4gr kokosrasp
T: 1 maiswafel, 1 plak kipfilet, 1 kiwi
L: 250 gr magere kwark, 10 gr chia, 1 appel, 10 gr whey
T1: 100 gr komkommer
T2: mandarijn, plak kipfilet
A: 5 granenrijst (60 gr), slawraps met kip, soyasaus, paprika, doperwten, mais, sesamzaadjes. 160 gr kwark, 10 gr whey, 20 gr muesli
T: 5 gr pure chocolade, 20 gr amandelen, 230 ml soyamelk met 4 gr cacao

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:40

Nathalie, is links of rechts van vandaag?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:48

Links juni rechts vandaag. Maar als je die 38.8 spier weg laat (want dat is volgensmij gewoon de vetpercentage) dan is het al meer realistischer.

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:00

O: 2 rijstwafel, 1 met filet american en komkommer, 1 met pindakaas light en komkommer, thee
T: koffie met hv. Melk, glas crystal clear, plakje paleo bananenbrood
L: 2 plakjes zuurdesem brood, 1 met filet american en komkommer, 1 met pindakaas light en komkommer, 4 snoeptomaatjes, 1 pruim, glas cola light
T: glas crystal clear, appel
A: garnalen salade van de jumbo, glas cola light, schaaltje magere yoghurt met vanille vla en scheutje chocolade saus
T: thee, laatste stukje chocolade karamel taart
T: glas cola light

B: kantoor werk, hondjes wandelen, 5.2km hardlopen op de loopband, 15min om hometrainer, 10min. Op crosstrainer, 100x buikspieren ;)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:31

Vandaag vroeg op namelijk om 06.00 dus eten is een beetje een chaos :')
Toch nog enigzins gezond.

O: magere yoghurt met muesli
L: Hard bruin broodje met kipsalade en sla. Paar walnoten.
T: Snee brood met alleen tomaat en half hard bruin broodje met eiersalade en sla.
T: Banaan, peer en appel
A: Pasta pesto, waarbij de pasta courgette is met dus pesto, ui, knoflook en pijnboompitjes, met gestoofde tomaat.

B: 20 min fietsen, van 07.00 tot 14.30 praktijk gelopen (lopend werk). Daarna nog 2 uur door de stad geslenterd.

Geen echte koolhydraten bij het avond eten maar volgens mij zit dat wel goed met het brood van smiddags. Ook even een portie fruit gegeten toen ik thuis kwam. Al met al tevreden in ieder geval :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:43

O: 250g magere kwark met peer en 50g havermout
T: 3 vk crackers met hummus, banaan
L: basmatirijst met gewokte groenten (tomaat, paprika, wortel) en sambal
T: peer, banaan, 2 vk crackers met pindakaas
A: omelet van 2 eieren met ui en gruyere op 2 speltboterhammen, spelt-kapje

B: 20 min paardrijden

Comments zijn welkom :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:05

Begrijp ik nu goed dat je probeert af te vallen maar juist bent aangekomen, Nathalie?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 06:53

phormicola schreef:
Begrijp ik nu goed dat je probeert af te vallen maar juist bent aangekomen, Nathalie?

Ja klopt. Althans ik kijk niet zo naar cijfers heb niet als doel om 10 kilo af te vallen ofzo. Ik wil liever wat strakker, minder vet meer spier. Maar als ik naar gister kijk is dat me in ieder geval nog niet gelukt..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:59

Ik denk dat je voor jouw gewicht sowieso te weinig eet, helemaal als je meer spier wil opbouwen. Echt, te weinig eten werkt averechts, je bent de eerste niet met dit soort resultaten. Heb je weleens uitgerekend wat je verbruikt?
Ik kan me niet meer herinneren of je veel shakes ed gebruikt, maar zo ja, ga je eerst concentreren op echte voeding. Shakes worden handig als je een erg laag vetpercentage hebt en nog even wat lager wil.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:28

Phor, als je doel puur vetverbranden is, hoeveel calorieën raad jij dan aan om onder je onderhoud te eten? Ik ben nu bijna drie weken bezig met fanatiek sporten (4 a 5 keer in de week kracht- en cardiolessen (bv bodypump/XCO en losse cardio) en clean eten, maar ik zie het cijfer op de weegschaal alleen nog maar omhoog gaan in die twee keer dat ik sindsdien gewogen heb. Ik tel niet elke dag, maar volgens mij eet ik zo tussen de 100 en 300 calorieën onder onderhoud.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:29

ChantalSmook schreef:
Sorry een beetje druk hier dus weinig tijd om echt bij te houden.
Ik was eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn die de De HIIT wel eens doen. (High Intensity Interval Training) en wat jullie ervaringen zijn voor je lichaam.
Wat ik op internet lees ik in het kort het volgende:
•Zeer snel conditie & uithoudingsvermogen ontwikkelt
•Effectiever kunt afvallen dan met cardiotraining
•Efficiënter spieren ontwikkelt dan met krachttraining
(http://www.salusi.nl/high-intensity-interval-training/)

Vandaag een les gehad van +- 45 min. incl. warming/up cooling down en enkele ABS oefeningen.
8 verschillende oefeningen gehad van setjes van 4 x 30 sec. en dan 10 sec. rust tussendoor. (Burpees, opdrukken, lunges etc.)
Degene die de lessen geeft is normaal veel bezig met kracht training en zijn Buik Billen Benen zijn erg intensief en weinig gericht op cardio. Hij raadde het max 2 x p.w. aan vanwege de intensiviteit en dat de lengte van deze les eigenlijk al vrij lang is. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond om te doen. Moet zeggen dat ik ook niet verwacht had dat ik mijn lichaam zo zou voelen achteraf maar ben heel benieuwd naar jullie ervaringen van de effecten van deze lessen.

De filmpjes van Jillian Michaels zoals de 30DS zijn in principe HIIT dus daar hebben een heleboel mensen hier ervaring mee :D Ik vind een HIIT-training van 45 minuten wel lang trouwens, 30 minuten vond ik zelf vaak lang zat. Maar het is een fijne manier van trainen, juist omdat het zo kort maar hevig is. Dat je efficiënter spieren opbouwt dan met krachttraining geloof ik dan weer niet trouwens. Maar hoe dat precies zit, zullen anderen beter weten dan ik :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:30

NieneWiep schreef:
Phor, als je doel puur vetverbranden is, hoeveel calorieën raad jij dan aan om onder je onderhoud te eten? Ik ben nu bijna drie weken bezig met fanatiek sporten (4 a 5 keer in de week kracht- en cardiolessen (bv bodypump/XCO en losse cardio) en clean eten, maar ik zie het cijfer op de weegschaal alleen nog maar omhoog gaan in die twee keer dat ik sindsdien gewogen heb. Ik tel niet elke dag, maar volgens mij eet ik zo tussen de 100 en 300 calorieën onder onderhoud.

Bij puur vet verbranden raad ik altijd krachttraining en op onderhoud eten aan :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:33

phormicola schreef:
Bij puur vet verbranden raad ik altijd krachttraining en op onderhoud eten aan :)

Duidelijk, bedankt! Ik heb vorige week een rondje krachttraining gedaan en dat beviel me goed. Dan ga ik nog verder speuren op internet en proberen een goed traningsschema op te zetten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:49

phormicola schreef:
Ik denk dat je voor jouw gewicht sowieso te weinig eet, helemaal als je meer spier wil opbouwen. Echt, te weinig eten werkt averechts, je bent de eerste niet met dit soort resultaten. Heb je weleens uitgerekend wat je verbruikt?
Ik kan me niet meer herinneren of je veel shakes ed gebruikt, maar zo ja, ga je eerst concentreren op echte voeding. Shakes worden handig als je een erg laag vetpercentage hebt en nog even wat lager wil.

Hoe kan je zoiets (ookalweer) uitrekenen dan. Weet dat ik het in het verleden wel eens een keer gedaan heb maar heb daar verder niks mee gedaan :o
Ik gebruik de whey door mijn kwark heen (grotendeels voor de smaak) en om zo beter aan mijn eiwitinname te kunnen komen.

Ik zal mijn lijstje van vandaag even plaatsen:
O: halfvolle kwark (senoble, volgensmij op aanraden van jou gezien deze kwark milder is qua smaak) met een schep whey, havermout en muesli
T: banaan en een halve komkommer
L: halfvolle kwark met een schep whey en muesli en 2 sneetjes spelt desem met kipfilet
T: appel en een handje ongezouten noten
A: witte rijst met paksoi en kip
D: water en thee
B: dagje stage (kantoorwerk)

Qua beweging wil ik voortaan op de maandag gaan spinnen, woensdag krachttraining, vrijdag en/of zaterdag ook kracht. Ik moet om de week op vrijdag naar school en die tijden wisselen dus vandaar en/of zaterdag.

Eigenlijk zijn mijn O & L elke dag hetzelfde en qua tussendoortjes eet ik vaak fruit/komkommer/ongezouten noten. Avondeten is vaak rijst/aardappelen + groente + vlees.
Nadeel dat ik thuis woon is dat ik qua avondeten gewoon eet wat de pot schaft. En met mijn stagevergoeding kan ik het niet permitteren om elke avond voor mezelf ander eten te kopen. :')
Laatst bijgewerkt door xNathaliee op 11-09-14 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:51

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:52

O: Havermout, amandelmelk, goji, cranberry, lijnzaad, chia, hennep, zonnebloempitten
T: Stukjes bleekselderij
L: Ciabatta stokbrood
T: Perfection bar
A: Zilvervlies rijst, borccoli, kip, saté saus
T: Smoothie + schaaltje bananen chips

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:53

phormicola schreef:
http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
1x sport is 1 uur pittig sporten.

Dus als ik mijn toekomstige schema neem is een les spinning een uur pittig sporten en de 2x krachttraining ook 1 uur pittig sporten?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:54

Hangt er vanaf hoe goed je je inzet. Maar ja, in principe wel :j

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:57

BMR > 1507
Bij weinig activiteit > 1808 cal
Bij lichte activiteit (1-3x sporten) > 2110 cal
En dat is dus om op dit gewicht te blijven?
Hoeveel zou ik dan qua calorieën moeten eten om af te vallen ?
Wat raar eigenlijk dat ze dit op de sportschool niet zo berekenen.. betaal aardig wat centen per maand voor de sportschool :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:00

Afhankelijk van wat je buiten het sporten om doet zou ik 'm op 3-5x zetten, niet als je een kantoorbaan hebt en daar in je auto naartoe gaat.

Eerst even bijhouden hoeveel je nu, op dit moment, met je patroon binnenkrijgt. Eerder kan ik er niets zinnigs over zeggen.
Sportscholen worden rijk van onwetendheid ;)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:07

Ja ik loop 4 dagen in de week stage (kantoorbaan) en ga daar met het ov heen dus vandaar dat ik hem niet hoog heb gezet. Ga eens morgen in die app bijhouden hoeveel ik binnenkrijg. Thanks! :j

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:08

Vandaag weer lekker gezond proberen te doen tijden praktijk.

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
L: Hard bruin broodje uit de kantine
T: 2 kale rijstwafels, banaan en een peer
A: Zomerstampotje zonder aardappels, maar met als basis bloemkool. Met rucola, zongedroogde tomaatjes en gehaktballetjes.

B: 20 minuten fietsten en van 10.00 tot 17.30 op praktijk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:21

Leonie volgens mij kook jij al een paar dagen uit het voedselzandloperkookboek :))

xNathaliee, ik vind je lijstjes vaak ook wat aan de karige kant, ga dan ook met phor mee :j even goed bijhouden wat je binnenkrijgt en aan de hand daarvan wellicht wat aanpassingen gaan doen.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:25

Haha ja hadden onze boodschappen daarnaar gedaan. Alleen wel grotere porties hoor.
Als je alles naar het recept daar precies doet, heb je wel heel weinig als avondeten :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:31

Vandaag 3 weken bezig, vanmorgen weer op de weegschaal gestaan. De stand is nu -4 kilo. :)

De planning voor vandaag:

O: 200 gram magere vanille kwark met 50 gram muesli
B: 4 km wandelen met de hond
L: 2 crackers met 20+ smeerkaas + komkommer en sap van 2 versgeperste sinaasappels
B: 6 km fietsen naar werk
T: wortels, komkommer en een appel
A: Geen idee, wat er op het werk op het menu staat.
T: Bio Spelt/Mueslikoek
B: 6 km fietsen naar huis