Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Begrijp ik nu goed dat je probeert af te vallen maar juist bent aangekomen, Nathalie?
ChantalSmook schreef:Sorry een beetje druk hier dus weinig tijd om echt bij te houden.
Ik was eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn die de De HIIT wel eens doen. (High Intensity Interval Training) en wat jullie ervaringen zijn voor je lichaam.
Wat ik op internet lees ik in het kort het volgende:
•Zeer snel conditie & uithoudingsvermogen ontwikkelt
•Effectiever kunt afvallen dan met cardiotraining
•Efficiënter spieren ontwikkelt dan met krachttraining
(http://www.salusi.nl/high-intensity-interval-training/)
Vandaag een les gehad van +- 45 min. incl. warming/up cooling down en enkele ABS oefeningen.
8 verschillende oefeningen gehad van setjes van 4 x 30 sec. en dan 10 sec. rust tussendoor. (Burpees, opdrukken, lunges etc.)
Degene die de lessen geeft is normaal veel bezig met kracht training en zijn Buik Billen Benen zijn erg intensief en weinig gericht op cardio. Hij raadde het max 2 x p.w. aan vanwege de intensiviteit en dat de lengte van deze les eigenlijk al vrij lang is. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond om te doen. Moet zeggen dat ik ook niet verwacht had dat ik mijn lichaam zo zou voelen achteraf maar ben heel benieuwd naar jullie ervaringen van de effecten van deze lessen.
NieneWiep schreef:Phor, als je doel puur vetverbranden is, hoeveel calorieën raad jij dan aan om onder je onderhoud te eten? Ik ben nu bijna drie weken bezig met fanatiek sporten (4 a 5 keer in de week kracht- en cardiolessen (bv bodypump/XCO en losse cardio) en clean eten, maar ik zie het cijfer op de weegschaal alleen nog maar omhoog gaan in die twee keer dat ik sindsdien gewogen heb. Ik tel niet elke dag, maar volgens mij eet ik zo tussen de 100 en 300 calorieën onder onderhoud.
phormicola schreef:Ik denk dat je voor jouw gewicht sowieso te weinig eet, helemaal als je meer spier wil opbouwen. Echt, te weinig eten werkt averechts, je bent de eerste niet met dit soort resultaten. Heb je weleens uitgerekend wat je verbruikt?
Ik kan me niet meer herinneren of je veel shakes ed gebruikt, maar zo ja, ga je eerst concentreren op echte voeding. Shakes worden handig als je een erg laag vetpercentage hebt en nog even wat lager wil.