Prachtig Diva! Vooral de onderste laag vind ik schitterend!
DIVA2
Geplaatst: 05-07-12 21:55
Ik kreeg een mail via Bokt of ik ook taarten in opdracht maak. Vervolgens een paar fotootjes van kleuren(oud roze en een prachtig blauw/turqoise oceaan) kant en lintje. En daarbij; bloemen, pasteltinten, géén chocolade, strand.
Daar kwam deze taart uit
De onderste laag is bekleed met de mold van Karen Davies, de lacemold. Ideaal ding!!!
TinkerTom
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-12 22:02
Hij is weer prachtig Diva!!!
Nou hier is het niet droog meer hoor....het is hier noodweer!!! (in het zuid western van het land....) Komt echt al een half uur met bakken uit de hemel! flitsen niet normaal... Onderweg naar huis van stal af kon ik maar stapvoets rijden zo hard regende het! Onze tuin staat nu een paar cm onder water en het lijkt erop dat het nog een half uur doorgaat met gieten....
Gaaf Diva! Leuk die kleuren ook Heb jij trouwens die bloemetjes met die siliconenmold gedaan? Die heb ik namelijk ook, alleen krijg die bloemetjes er niet zo mooi uit net als die van jou Ik gebruik overigens marsepein, jij ook of is het gumpaste ofzo?
Weet even niet meer hoe die uitsteker heet. in ieder geval eerst uitsteken en dan even in de veiner. Ik heb bij deze bloemen fondant gebruikt, dun(soms te dun) uitgerold. Om te drogen heb ik ze in ronde vormpjes gelegd. Vanmorgen waren ze hard genoeg om op geplakt te worden.
Beter nog is gumpaste. Dat kan nog dunner. Wat je ook kan doen is even laten drogen voordat je het eruit haalt. Combi gumpaste/fondant kan ook hoor. Dat heb ik gebruikt voor de rand(filligree van FI) op taart twee. De orchard uitstekers bovenop(waar de sprieten uitkomen) heb ik weer met alleen gumpaste gebruikt. En dan is het nog pielen.
Die sprieten zien er ook wel mooi stevig uit. Ik ga van het weekend even proberen met fondant die ik heb liggen en anders toch maar wat gumpaste aanschaffen.
Ik heb weer een bezoekje gebracht aan de taartshop... Ze ging om half 6 sluiten ik dacht om 6 uur, dus eigenlijk waren we al te laat (we waren er om 10 over half 6) maar ze waren er nog en we mochten toch nog even binnen komen om onze spulletjes (in ruime tijd en advies) uit te zoeken! Dát is pas service!!
Ik heb dit keer maar 5 kilo bescuitmix genomen en nog 6 nieuwe stukken marsepein en nog een paar structuur matten. En alsof het nog niet genoeg was betaalde me moeder tot mn verassing alles
Aanschouw een heel blij meisje Mijn cars taart voor mn neefje is ook af en bezorgd, ik zal binnenkort even de foto laten zien
DIVA2
Geplaatst: 05-07-12 22:51
Die sprieten zijn niet zo stevig als ze eruit zien. Volgende keer pak ik dikker draad. Werkt net even wat fijner. Ze zijn bij elkaar gebonden met floral wire en vervolgens in een rietje gestoken.
Leuk Branka!!
TinkerTom
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-12 22:51
Zo ligt onze straat er nu bij... g
TinkerTom
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-12 23:14
deze hadden jullie geloof ik nog te goed... mijn dochter gaat komend schooljaar naar een andere school en wilde graag trakteren voor haar afscheid, Bloempotjes!
OHHHHHHHH!!!! Wat een water!!! Hier regent het nu ook maar niet schokkend. Gewoon regen, niet meer en niet minder. Bij jullie is het wel heel hard gegaan zeg. Lekker om door heen te rennen
Bloempotjes zag ik net voorbij komen op FB. Zijn leuk.
Diva, wat een prachtige taart Die onderste laag is idd erg mooi!
Omg TT... je auto zwemt Jeeetje! Wij hebben helemaal niet zoveel gehad (althans, ik heb het niet gemerkt ) Wat een geweldige cakepops heb je gemaakt!
Die bloemen-taart-3-lagen-voor-die-bruiloft die ik gisteren postte. Nu kennen sommige van jullie vast wel de traditie, dat de bovenste taart ingevroren moet worden en na een jaar moet worden opgegeten. Sja, dat ging niet met deze taart.. Hij zou helemaal opgaan, aldus de bruid Dat kon ik niet aanzien, dus net nog even gauw een 10cm taartje gemaakt voor in de vriezer! Hebben ze over een jaar iig taart. (neemt ook niet zoveel ruimte in beslag hihi!)
En dan.. 2 weken terug kreeg ik een heel bijzonder verzoek. Iemand die ik nog goed ken van toen ik nog een paard had (paardenvrienden raak je kwijt als je geen paard meer hebt ) vroeg of ik een taart voor hun nichtje kon maken. Het meisje (15 jr) heeft 3x een hersentumor gehad en is nu genezen. Door de bestraling groeide er op een stuk van haar hoofd geen haar meer. Ze heeft de stap genomen om een operatie te laten doen waarbij de huid wordt opgerekt en straks wordt het opgerekte stuk huid weggehaald zodat ze over haar hele hoofd weer haar heeft. Ik vond dit zo mooi, en ik heb werkelijk met súper veel plezier aan de taart gewerkt! Misschien wel de leukste ooit!
De voorkant (in het echt zitten de letters niet zo scheef Weet niet hoe het kan dat het op de foto wel zo lijkt )
En de achterkant
Best wel trots op, weet niet of jullie dat kennen, hoe blij mensen ook met de taart zijn, ik ben zelf lang niet overal tevreden over. Deze dus wel, hij is echt naar m'n zin. Btw, heb de 20cm vorm gevuld met mix voor een 25cm vorm en de bakvorm verhoogd, ik heb een hoge taart
Hier dan mijn 2 cars taarten. Ik vond zelf de 1e écht niet mooi geworden. Dus heb er zelf maar 1 gemaakt. (Hij was iets grote geworden dan de bedoeling was 40 cm lang ) 1e taart:
Eigen knutsel werkje: Ik vond de zijraampjes wat te klein geworden, maar ben best tevreden (Tips en commentaar zijn meer dan welkom!! IK WIL leren )