Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
orion_ schreef:Wie van jullie let er hier bewust op beperkt inname van koolhydraten? Ik zit een beetje te puzzelen met het ontbijt. Brood zou niet zo goed zijn, maar kan speltbrood of speltpannenkoeken dan wel? En havermout?
_Malu_ schreef:hmm ik heb een pannenkoek gemaakt van havermout ipv van speltmeel, smaakt echt super!
50 gram havermout
1 ei
kaneel
kokosmelk
blauwe bessen
banaan
Doe de havermout, kaneel, kokosmelk, banaan en het ei in de blender. Zorg dat het een mooi beslag wordt. In de pan bakken met wat kokosolie en blauwe bessen in het beslag drukken. Even omkeren en klaar!
VogeltjeM schreef:Omdat er in spelt en boekweit meer voedingsstoffen zitten en het dus gezonder is. Dat is voor mij iig de reden
Roelke_ schreef:En omdat in veel producten veel toevoegingen zitten en je dan op zoek gaat naar andere alternatieven en dan bij andere producten uit komt.
_Malu_ schreef:Tja stoppen met snoep en chips is sowieso goed! Maar brood en de meeste voorverpakte dingen uit de supermarkt bevatten zoveel suiker dat het eigenlijk nog steeds niet gezond is...
Heb trouwens bij de shake een banaan toegevoegd, smaakt nu veel beter!
Josien_ schreef:Vaak lees je dat mensen die gezonder gaan eten ook meteen heel andere producten gaan eten. En dan bedoel ik natuurlijk niet dingen als friet etc. Maar in plaats van gewoon bruin volkorenbrood eten Speltbrood gaan eten. Ook de boekweitpannekoekjes etc. horen hierbij.
Waarom is dit eigenlijk precies? Ik heb er al veel over gelezen maar kan er mijn vinger nog niet helemaal op leggen.
Toess schreef:Als ie maar goed smaakt, Malu
Ben benieuwd of taarten van speltmeel ook veel anders smaken..
Trouwens niemand hier die een (simpel) recept heeft om een speltbrood in cakeblik te bakken?