Pannenkoeken met verschillende vullingen (we hadden ham/kaas, spek/kaas, spek, tomaat/champignon, appel/rozijn en banaan/rozijn)
Phylos
Geplaatst: 09-08-11 19:50
Kieffer: heb je daar een recept van, van die courgette paprikasoep? Wij stikken in de courgettes hier, dus kunnen wel wat recepten gebruiken
Jet
Geplaatst: 09-08-11 23:28
Bietjes, spekjes eroverheen, gekookte aardappelen met een bal gehakt, lekker! Morgen het restant van de bietjes en aardappelen bakken en weer een gehaktbal en uitgebakken spekkies erbij!
@Phylos, ik heb een recept van een superlekkere Courgettetaart met Hazelnoten voor je, waar uiteraard ook andere noten door kunnen en die je goed kan invriezen, dus dan kan je er een berg verwerken
ca 350 Gr Courgette 200 gr boter 250 gr bruine basterdsuiker 150 gr hazelnoten 1 tl koek & speculaaskruiden 1 tl kaneel 1 el bakpoeder 3 eieren (l) 250 gr zelfrijzend bakmeel 20 cm rond bakvorm
Schil & rasp de courgette rooster de noten en maal ze fijn (ik doe dat nooit, doe ze er zo bij) boter, suiker, eieren, kruiden romig kloppen courgette & noten erdoor meel erdoor scheppen in beboterde vorm scheppen bak op 175 gr (hetelucht) 75 minuten in miden van oven
laat taart afkoelen en bestrooi eventueel met poedersuiker (doe ik niet, zoet genoeg)
*Als je oven groot genoeg is bak je er meerdere tegelijk, let dan wel goed op de garing!)
Gisteren pizza gehaald, doen wij zelden...dus wel van genoten Vandaag: Gele rijst met Gyros en ui, kidneybonen, witte druifjes, stukje Port Salut en zelfgemaakte Tzatziki saus
GamblersCup
Geplaatst: 10-08-11 20:13
Ik ga zo inkopen doen om te koken, zit nu nog op mijn werk. Ik denk dat het een stukje vlees met champignonroomsaus wordt met spinazie...