Taarten decoreren XIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:12

Danku :D

Weet jij ook hoe je die transfervellen gebruikt?
Wacht ik al zelf eens googlen :)

Esgaroth

Re: Taarten decoreren XIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:23

Wow, die cupcakes zijn echt mooi gedaan! Ik vind dat doodshoofd ook prima kunnen hoor, vinden ze alleen maar stoer denk ik :) Hoe waren de reacties? Op het bruin lijkt wel of er glitters zitten, hoe heb je dat gedaan? Ziet er heel mooi uit!

Zo, er staan 2 biscuits in de oven, een normale, en een oranje :D
Voor het eerst in de geschiedenis had ik gewoon teveel mix! Bakblikken zitten tot 3/4 vol, en ik had nog over! Heb er dus maar snel 5 cupcakes bij gezet. Zaterdag komen er ook 3 kinderen, die vinden cupcakes vast leuk :)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:13

Esgaroth schreef:
Wow, die cupcakes zijn echt mooi gedaan! Ik vind dat doodshoofd ook prima kunnen hoor, vinden ze alleen maar stoer denk ik :) Hoe waren de reacties? Op het bruin lijkt wel of er glitters zitten, hoe heb je dat gedaan? Ziet er heel mooi uit!

Jaaa ze vonden ze geweldig!!! Klopt van die doodshoofdjes, heb ze met glans poeder bestreken..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:32

nou heb mijn cup cakes voor de boekenclub van mijn schoonmoeder af foto's komen straks:P

en wow heb weer leuke cup cakes voor bij zien komen en die taart met milou erop is ook erg leuk binnenkort ook een taart maken voor mijn moeder der verjaardag

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:36

Grrr heb ik net mijn bestelling gedaan, heb ik gebeld voor de kleuren van het geboortekaartje (naar mijn tante) zegt ze dat ze ze nu gaat halen maar dat het envelopje oranje was. Maar ik heb geen oranje kleurstof!!!! Dus ik hoop dat het kaartje niet in oranje kleur is....of kan je goed geel met rood mengen??

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:39

Geel met rood mengen kan hoor. Eerst de kleurtjes bij elkaar doen en dan door de marsepein/fondant.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:49

Mijn oranje kever is ook gemaakt met gele en rode kleurstof ;)
Ik zou beginnen met eerst een stuk marsepein/fondant geel te kleuren en daar dat beetje bij beetje wat rood aan toe te voegen totdat je de kleur oranje hebt die je wilt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:52

Je bedoelt een groot stuk fondant kleuren of een klein stukje en dan daarna alles in 1x kleuren?

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:55

Hai stille meelezer hier...
Wat gaan jullie hard zeg in dit topic!!
Ik wou zelf ook nog wat taartjes showen.

Mijn 5e taart voor mijn moeders verjaardag.
Afbeelding

Mijn 6e taartje, voor mijn oma die 75 werd
Afbeelding

Heb ook nog een 7e gemaakt, een mooie tietentaart.
Ik weet alleen niet of deze ook op bokt mag. Behoort tot de 18+ categorie.

Kan je ook taarten strak afsmeren met iets anders als botercreme? vind botercreme meestal behoorlijk machtig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:56

Mag je gewoon plaatsen hoor :D

Je kan ook met chocopasta afsmeren.

Waarom heb ik nooit geen last van machtigheid?
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 09-03-11 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:56

Ik kleur gewoon eerst zoveel als ik nodig denk te hebben geel en voeg daarna beetje voor beetje rood toe net zolang tot ik de kleur oranje heb die ik zoek.
Wanneer je kleuren gaat mengen is het altijd verstandig te beginnen met de lichtste kleur van de twee. Van licht naar donker is makkelijker dan van donker naar licht.

@nate: het zal niet de eerste tietentaart zijn die op bokt heeft gestaan ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:57

Ohke op die manier!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:58

Welke kleur gebruiken jullie om een mooie goud kleur te krijgen?
Of kan ik het beste met dust werken om goud te krijgen?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:58

Idd joh kom maar op met die Tietuh :D

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:13

Even een vraagje:

Ik moet voor as. zaterdag een taart maken met oa een pistache vulling met chocolade. Ik zat te denken aan pistachebavarois met een crispy choco laagje en chocopasta.

De vragen:
-kan ik de bavaroismix naturel (http://www.taartendecoratie.nl/vullinge ... 150gr.html) mixen met een patidess smaakje (http://www.deleukstetaartenshop.nl/smaa ... -3148.html). En moet ik dat dan puur doen of menegn met water? of moet ik eerst de mix maken en dan op smaak maken?
-de crispy choco laag, maken jullie die gewoon van een reep chocolade of van de callebaut chocolade?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:14

Oh ja en ze hadden nog steeds geen taartdozen van 30 cm bij taart & decoratie :( iig

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:19

Kinke schreef:
Geel met rood mengen kan hoor. Eerst de kleurtjes bij elkaar doen en dan door de marsepein/fondant.

Zou ik niet doen, ik zou eerst gele marsepein maken en dan beetje bij beetje rode kleurstof erdoor. Anders zie je niet welke kleurintensiteit je produceert.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:23

prakkie schreef:
Even een vraagje:

Ik moet voor as. zaterdag een taart maken met oa een pistache vulling met chocolade. Ik zat te denken aan pistachebavarois met een crispy choco laagje en chocopasta.

De vragen:
-kan ik de bavaroismix naturel (http://www.taartendecoratie.nl/vullinge ... 150gr.html) mixen met een patidess smaakje (http://www.deleukstetaartenshop.nl/smaa ... -3148.html). En moet ik dat dan puur doen of menegn met water? of moet ik eerst de mix maken en dan op smaak maken?
-de crispy choco laag, maken jullie die gewoon van een reep chocolade of van de callebaut chocolade?

Ik zou de hoeveelheid water verminderen t.o.v. de hoeveelheid Patidess je erdoor doet.

Ik gebruik gewone melkchocolade (puur vinden kids vaak minder lekker). Au bain marie smelten en dan dun uitsmeren op je laag, daarna uit laten harden in de koelkast.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:29

@exodus: Voor goud moet je denk ik idd dusten, of verven met dusting poeder aangelengd met alcohol. Ik heb zelf alleen nog maar zilver geverfd gehad.
@prakkie: Volgens mij kan je dat met alle soorten chocolade doen die je gesmolten kan krijgen. Ik heb het toen met die Callebaut gedaan omdat ik die toevallig nog had liggen, maar persoonlijk vond ik de (heel erg) pure smaak te overheersend. En dan ben ik echt een liefhebber van puur. Hoe puurder hoe beter.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:32

Ik bedenk me: Ik heb volgens mij 1 pakje gele marsepein en een rode, krijg je dan ook oranje als je dat mengt?? Eigenlijk wil ik altijd alles van fondant, dat vind ik lekkerder. Maar goed dit moet ook een keer op.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:34

OK, thanx. Was idd van plan om pure chocolade te nemen, omdat me dat lekkerder leek bij de pistachevulling. Maar dan neem ik wel een reep met niet te veel cacao erin, dan is het wat minder overheersend. Doen jullie er ook wat strepen inzetten zodat het makkelijker snijden is of is dat geen probleem?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:36

@zonnetje: ik zou dat niet 1 op1 mengen, dat wordt meer rood dan oranje. eerst bep. hoeveel geel nemen en dan een klein beetje rood erbij. Donkerder maken kan altijd, lichter is een stukj moeilijker.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:37

Oke maar ik heb nog nooit met marsepein gewerkt, werkt dat anders als bekleding? Scheurt dat sneller? Want ik heb een grote taart. Ik vond het met de fondant al moeilijk genoeg de vorige keer, hoewel die meer niet uit te rollen was :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:37

Dat kan idd ook Zon! Gewoon beginnen met geel en daar iedere keer een stukje rood aan toevoegen. Je kan ook van te voren testen met wat kleinere hoeveelheden om te zien wat de verhoudingen zijn om op de juiste kleur uit te komen zodat je niet teveel hebt aan het eind.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:39

Hoe groot is die taart eigenlijk? En je hebt 1 pakje geel en 1 pakje rood? Ik weet niet of je dan genoeg hebt om heel de taart te bekleden. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon gaan voor de fondant en dan voor die marsepein een keer een ander doel zoeken. Het is lang genoeg houdbaar ;)