Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:34

Kinke schreef:
Het is gelukkig meegevallen Mayo, als ze in paniek was geraakt had het veel slechter af kunnen lopen.

Dinnetje van mij had dat afgelopen zomer geloof ik: een koe had gekalfd en op een gegeven moment was dat kalf weg! Gewoon hartstikke kwijt, nergens te vinden! :?
Nouja...needless to say dat het een aantal weken later gevonden werd in de mestput :(:)

Kieffer

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:36

Ahh Kinke dat is rot zeg! Gelukkig hebben jullie snel kunnen handelen, ik hoop dat het weer helemaal goed komt :(:)

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:37

Wow wat een leuke dingen weer voorbij gekomen zeg, ik heb nog steeds problemen met internet thuis dus nu ff stiekem op mijn werk want thuis kan ik niks meer..
Moet dus ook ff wachten met bij reageren enzo helaas maar wel echt super taarten weer gezien.
Heb vandaag een tieten taart voor een collega meegenomen en viel goed in de smaak, kan pas weer een foto plaatsen als ooit mijn internet het weer doet grrrrrrrrr

tot snel
hou jullie wel in de gaten op het werk hahah

kinke;
sterkte ermee hoop dat het goedkomt

Nargorny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:16

Ik bak ook graag en hier komen zo'n mooie taarten voorbij!
Maar mijn probleem is dat ik écht geen marsepein lust en fondant ken ik niet. Hoe is dat van smaak, lijkt dat op marsepein?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:18

Nee, het is veel zoeter (denk marshmallow/spekkies) en de textuur is ook anders :)

Nargorny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:23

Ik ben zót van spekken!
Hmm, klinkt goed. Wel slecht voor de lijn, maar zo leuk en mooi hé.

Die figuurtjes die jullie erop doen. Is dat volledige handenarbeid??? (zelfgemaakt dus)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:27

Ik ben ook tot ontdekking gekomen dat er ook veel verschil zit in smaak tussen de verschillende merken fondant.
Ik had eerste Bakels fondant besteld vanwege de goede recencies, die vind ik persoonlijk absoluut niet lekker.
Later heeft een stalgenootje voor mij zwarte fondant meegenomen van taart&decoratie. En zat geen sticker op dus ik heb geen flauw idee welk merk het was. Helaas, want die vind ik dus overheerlijk.
En laatst bij de Makro ook fondant meegenomen van FunCakes en die is ook goed te eten.

En wat ik tegen iedereen blijf zeggen: ik ben ook geen fan van marsepein, maar de marsepein die voor taarten wordt gebruikt is qua smaak heel anders dan de Sinterklaas marsepein en die lust ik dan weer wel. Zeker in combinatie met de rest van de taart, dat verandert de smaak zoveel dat je imo niet kan zeggen dat je het niet lust omdat je marsepein niet lust zonder het geprobeert te hebben.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:27

Oei, gelukkig is het goed afgelopen Kinke! Is toch altijd eng zoiets.

Je kan ook Marshmallowfondant proberen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:33

De hoeveelheid beslag voor een bepaalde inhoud kan ik toch rechtevenredig door of terug rekenen naar een andere inhoud?
Ik ben aan het uitzoeken hoeveel beslag er in die mini-blanda's zou moeten en heb hoeveelheden gevonden voor cupcakes en minicupcakes, maar dat moet ik dus nog doorrekenen naar die mini-blanda's
In een cupcake (70ml) zou ongeveer 40gr beslag moeten. Kan ik dan zeggen, van die verhouding (7:4) uitgaande, dat er in de mini-blanda (30ml) 17gr beslag moet?
Van de mini cupcakes weet ik de inhoud niet dus daar kan ik niet mee vergelijken.

Nargorny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:34

Heb al taart gegeten van bakker met marsepein op en jammer genoeg is het echt mijn ding niet.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:42

Hebben jullie trouwens ervaring met CC invriezen?

Ik heb ze overigens gebakken met biscuit mix, lekker luchtig worden ze dan en gevuld met jam.

Ik heb als test een paar zonder marsepein en een paar met ingevroren om te kijken hoe ze dan blijven..

Hoe lang zal je ze in kunnen vriezen?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:50

@ Falona; Dit soort berekeningen waren nooit echt mijn ding :+ maar ik had pas geleden ook blanda's gemaakt. Had voor 2 tegelijk gemaakt.. 132 gr. mix (dus 66 gr. per blanda), 12 ml water (6ml. per blanda) en 2 eieren (1 per blanda). Ik had het ongeveer 2 a 3 cm van de bovenkant gelaten en kwam precies uit! :)

@ Wereld: heb weleens cc in de vriezer gedaan, ging prima :j (weet alleen niet meer of die gevuld waren).. Ik denk dat je die wel een paar weken (zoniet maanden) kan goed houden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:05

Wat voor mixer hebben jullie? Ik moet sowieso aan de mixer ongeacht of ik ooit een taart ga bakken. Maar ik wil eigenlijk niks wat ik vast moet houden ivm problemen in mijn arm. Welke is goed EN betaalbaar.

Dus meer iets voor cake mixen, biscuit mixen, pannenkoek mixen maken. Ik weet niet of je dan een hele zware variant nodig hebt?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:08

Dan kan je goed voor de Kenwood gaan. Die hoef je niet vast te houden en is een stevige mixer.
Die wil ik ook nog := Idd ook ivm mn arm

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:09

Onze mixer kan het allemaal. :D
Wil best even kijken wat voor één het is, maar ding is al 29 jaar oud, dus denk niet dat ze die nog verkopen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:13

Ik heb de Kenwood Patissier (+/- € 120,- bij de Makro in de aanbieding regelmatig) en ook nog de Philips met mengkom (gewone prijs +/- € 50,-).

Beide werken zeer fijn, alleen voor héle grote hoeveelheden was mijn Philips mengkom te klein, dus toen heb ik de Kenwood gekocht :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:13

Lindas2 schreef:
@ Falona; Dit soort berekeningen waren nooit echt mijn ding :+ maar ik had pas geleden ook blanda's gemaakt. Had voor 2 tegelijk gemaakt.. 132 gr. mix (dus 66 gr. per blanda), 12 ml water (6ml. per blanda) en 2 eieren (1 per blanda). Ik had het ongeveer 2 a 3 cm van de bovenkant gelaten en kwam precies uit! :)

Het gaat om mini blanda's ;) Als ik 2/3 cm onder de bovenkant blijf dan zijn ze nog leger dan leeg aangezien ze maar 2cm diep zijn ;)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90112772

Voor de 12cm blanda's maak ik ondertussen blindelings genoeg beslag, weet zelfs uit mijn hoofd hoeveel gram er in ieder schaalte moet om de hoeveelheid beslag eerlijk en helemaal te verdelen :o

@marieke: Ik heb een Kenwood van de MX serie. Die is momenteel 115 ex. bij de Makro (pagina 42 van de folder). Je kan ook een standaard hadmixer op kom pakken, die zijn stukken goedkoper, maar ook minder mooi :o
Je kan ook nog voor de KitchenAid gaan, die kan veel meer dan alleen mixen, maar die is ook zeker 2 keer zo duur.

edit: die ik heb en nu bij de makro in de aanbieding is is ook de patissier.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:18

Nou, alle twee de gedeeltelijk dubbele bestelling van DLT binnen, ik kan houden wat ik wil en de rest terugsturen...prima geregeld dus.......(wel in mijn nadeel want ik wil meer houden uit de twee bestellingen....)
Ben naar Ikea geweest en van..o hoe heten ze nu, blanda's gehaald en de eerste staat met biscuitdeeg in de oven...ben benieuwd....
Net de helft van mijn bananenvulling over de grond gegooid...de honden vonden hem heerlijk en ik heb gelukkig nog genoeg.......

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:17

Kinke schreef:
Ben ik weer, manlief en ik hebben koetje weer op het droge gekregen met behulp van de trekker en strobalen. Wonden zijn verzorgd en koetje gaat hopelijk snel weer eten.

Aah het koetje toch. :(:)
Fijn dat ze er weer uit is. Ken het, alleen dan met varkens, bah, rampzalig.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:31

nou de cup cakes zijn klaar maar baal zeer erg vind ze mislukt :(
zou het liefst ze weg gooien maarja heb ze nu eenmaal beloofd
oja de girafjes krijgen nog een oogje maar de chocovlokjes staan bij mijn vriend en die neemt ze vanavond mee
Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:33

Nee joh, ik vind ze leuk! Die met de letters erop zijn ook erg netjes geworden :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:37

vind ze te klein geworden en dat ziet zo raar uit :P

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:56

Zo vanaf de foto vind ik ze er ook niet gek uitzien hoor dancertje! Lekker kleurrijk :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:58

vinden jullie ze niet te klein zeg maar het geel op sommige daar stoor ik me mateloos aan maar kan ook dat ik me teveel aanstel :')
zal het vanavond wel horen wat mijn vriend er van vind

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:19

Die van links onder is indd niet zo netjes en rechts de K ook niet.