Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:07

Balen Jaime, wat voor cakedrums had je besteld?
Wie was in dit topic degene die een poging had gedaan met de sneeuwvlokken mold?
Ik sluit me bij je aan... 8)7 |o }:)

biesje

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:51

gefeliciteerd mayo!!!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:42

Gefeliciteerd Mayo :D

Kinke, geen foto's van koekjes aub, ik ben nogal een cookiemonster en iedere keer als ik je koekjes zie krijg ik zin in koekjes :o := ze zien er dan ook veel te lekker uit :~

Ik heb vandaag na veel zoeken eindelijk iets gevonden om mijn cc's op te zetten met kerst en een kleine kerstboom uitsteker :D

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:53

hoi :D leuke taarten allemaal weer zeg

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:54

ik heb deze gemaakt
Afbeelding

en deze samen met me vriendin
Afbeelding

Ze was helemaal blij met der kado :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:55

Ooh wat schattig!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:57

Leuke taarten Chantal

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:18

dankje wel :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:24

Chantal, rrrrretestrak :)

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:22

Hoi Dames, ik lees al tijden trouw mee met jullie topics en ik heb nu eindelijk ook wat te vertellen ;) Morgen ga ik met een vriendin (die fanatiek taartenmaakster is) cupcakes maken, en hopelijk ook de koekiemonsters! Toen ik haar vertelde over dit topic en dat jullie hadden aangeraden om kokos blauw te kleuren dacht zij dat het aan elkaar zou gaan plakken.... maar dat is bij jullie niet gebeurd toch? Nog een goeie tip daarvoor?

Ik zal morgen foto's maken en ze hier laten zien, als jullie dat leuk vinden tenminste :Y)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:26

Even inhakend op jou berichtje Nouka, ik heb gisteren een experimentje gedaan om gewone kristal suiker te kleuren met kleurstof en dit gaat hartstikke goed....Suiker gaat wel wat grotere klontjes vormen, maar niet zo erg dat ik het storend vind....denk als je nog wat beter mengt dan dat ik gedaan heb, dat het best netjes wordt....
En goed uit te proberen met een klein beetje suiker. En altijd wel in huis!
Je krijgt natuurlijk wel een zoetere variant van een koekiemonster, maar dat past hem wel toch? :D

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:46

Ohja dat is wel een goed idee! Maar ik ben een beetje bang dat het dan zo heeeel zoet wordt met zo veel suiker aan de buitenkant... of valt dat mee?
Past inderdaad wel goed bij hem :D

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:49

Ik heb dus nog niet de ervaring met verwerking ervan... dus daar kan ik niet heel veel over vertellen. Voor mij is suiker altijd beter dan kokos, want dat vind ik vies. :)
En tja zoet is zo'n cakje toch wel met een toef botercreme on top ;)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:50

Kinke & MM wat een leuke creaties! :D

Lindas2 schreef:
Wat spannend, 4 lagen! En welke was dat dan?.. Heb ik volgens mij overheen gelezen :\

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=126344

Chernique schreef:
Lace flowers vond ik best lastig ja!
Ze breken echt ontzettend snel en het is ook lastig om ze mooi op te laten drogen :P

De kleurencombi.. haha je hebt hélemaal gelijk!
Roze had ik nog veel over, dus dat werd sowieso de bekleding van de taart, en ik had nog een zooitje blauw en groen en had maar 4 kleuren dustpoeders, waarvan ook blauw en groen en ik zat lekker die vlindertjes te dusten. :')
Dus ik zat lekker te dusten en die vlinders waren wel leuk geworden, alleen paste ze niet bij de taart :+

Had het leuker gevonden als op dat roze wit/paarsachtige bloemen oid kwamen.. maarja ik gebruikte maar wat ik had, het was toch voor eigen gebruik en ik heb weer een zooitje restjes opgemaakt :D

haha dat is dan inderdaad de oplossing! Had al een vermoeden dat het geen bewuste kleurcombi was ;)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:52

Nouka schreef:
Ohja dat is wel een goed idee! Maar ik ben een beetje bang dat het dan zo heeeel zoet wordt met zo veel suiker aan de buitenkant... of valt dat mee?
Past inderdaad wel goed bij hem :D

sazsie schreef:
Ik heb dus nog niet de ervaring met verwerking ervan... dus daar kan ik niet heel veel over vertellen. Voor mij is suiker altijd beter dan kokos, want dat vind ik vies. :)
En tja zoet is zo'n cakje toch wel met een toef botercreme on top ;)

Als ik dit lees beginnen mn tanden al pijn te doen! haha een suiker laag.. zo'n cupcake (met vulling?) is ook al best zoet..

Je kunt ook de blauwe hagelslag uitproberen!? ;)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:53

Nou ik ga eens een verdieping hoger! Morgen flink aan de slag voor de grote dag! Spannend............ :):)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:57

Als je goed genoeg mengt (gemakkelijkst is in een boterhamzakje ofzo) dan krijg je geen klonten.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:29

Ashleey_ schreef:
Als ik dit lees beginnen mn tanden al pijn te doen! haha een suiker laag.. zo'n cupcake (met vulling?) is ook al best zoet..

Je kunt ook de blauwe hagelslag uitproberen!? ;)

Ja dat dacht ik ook ;) Zeker omdat ik niet zo van superzoet hou ... die blauwe hagelslag wil ik eigenlijk wel proberen ja! Maar jammer genoeg is het alleen te koop bij die ene webshop en ik heb verder niks nodig, die verzendkosten van 5,50 is dan net jammer...

In een boterhamzakje, kijk da's een goeie :) Thanks!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:35

ik heb blauwe hagelslag besteld en witte marsepein, ik ga de koekiemonsters maken voor kerst :D maar hoe krijgen jullie die cupcakes zo mooi hoog?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 02:49

Ik heb echt de meest fantastische verjaardag gehad, ik dacht met het gezin uit eten te gaan, maar uiteindelijk met m'n liefste vrienden erbij! Surprise! Had m'n liefste mama schijnbaar al weken zitten bekokstoven :D Ik wist van niks! Was compleet flabbergasted bij aankomst in het restaurant. Iedereen heeft het zo goed verborgen gehouden en maar volhouden tot morgen of zaterdag blablabla :')

Heb ook geweldige cadeaus gehad, een mand met bakspulletjes, Blond dingetjes en een mooi halster voor Kas. Envelopjes met inhoud voor aanschaf van een foodprinter en van m'n ouders een schitterende ring van witgoud en geelgoud met diamant :+: En van vriendjelief mag ik kaartjes naar keuze voor een musical of concert uitkiezen!

Dit vergeet ik nooit meer! Zo wil ik wel vaker 30 worden :D

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 08:29

owwww dat is een leuke verjaardag !!! Dat kan ik begrijpen dat je elke x wel zo jarig wil worden.

Ik heb gisteren weer de koekiemonsters gemaakt voor de kinderen naar school.....ik heb de kokos gekleurd met blauw.....Ze zien er helemaal leuk uit !!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 08:37

Nou dát is verwennerij, Mayo! :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:13

Ben de laatste tijd niet echt actief geweest met posten, maar ik lees wel alles hoor! :D
Zit nogal in de profielwerkstuk-stress hier, maar vandaag is de deadline en dan kerstbal en dan ... VAKANTIEE dus dan weer alle tijd! :D :D

Heb allemaal leuke koekjes en taartjes gezien!
En Mayo nog gefeliciteerd, en wat een geweldige kadoo's heb je gehad :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:38

Kinke, wat een prachtige koekjes!! Daar zou ik er best 1 van lusten :D

Ik ben gisteren tot de conclusie gekomen dat een cakecombinate van cakemix en biscuitmix niet werkt in de oven :') Mijn cakemix was op, ik had maar voor een halve cake, dus ik dacht slim te zijn door het zo op te lossen.

Mission failed (al begrijp ik eigenlijk totaal niet waarom....)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:00

Tjee, wat gaan julllie hard.
Deel 12 alweer.

Ga weer meelezen om ideeën op te doen.