Taarten Decoreren IX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Taarten Decoreren IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:02

Taartzaag vind ik niet nodig..

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:02

Hmm, zat net even te kijekn op http://www.taartendecoratie.nl, maar als ik dan naar zo'n losse tool kijk is die net zo duur als het l.blauwe setje van 5 tools. Dan kan ik net zo goed dat setje van 5 nemen

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:05

maar dat blauwe setje is van veel mindere kwaliteit als de losse taals.
Ik heb het meste van zo een goedkoop setje al doormidden terwijl ik er gewoon normaal mee om ging.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:07

oh, ik heb ze nl. ook en bij mij zijn ze allemaal nog goed. Zal wel eens even kijken wat ik een beetje kwijt ben...
Het is wel fijn als iedereen gewoon lekker door kan gaan en niet op elkaar moet wachten.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:13

Zo'n cheapass setje had ik eerst ook, het mesje was al gauw doormidden, maar de rest is nog goed :j

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:25

Mayo schreef:
Jalenka_Kiya schreef:
Hoi! Mijn vorm was 13 cm doorsnede, dus echt een klein taartje.

Dan is 30 minuten te lang gok ik, een 20cm chocoladebiscuit staat bij mij 40 minuten in de oven, een 15cm máximaal 30 minuten, dus een 13cm (die is ook lager dan 7,5 cm denk ik?) zal +/- 25 minuten maximaal in de oven staan. (Chocoladebiscuit staat langer in de oven dan naturel biscuit, ter info :) )

Dank je wel! Dit ga ik zeker even opschrijven, handig om te weten dat chocobiscuit iets langer in de oven moet. Hij is wel rond de 7,5 cm na bakken, de vorm zelf is maar iets van 4 cm maar daar komt hij wel mooi uit omhoog.
Ik heb daar trouwens geen chocomix voor gebruikt maar zelf cacao, ei en poedersuiker aan de andere mix toegevoegd (zoals op de site staat)
Hij was evengoed nog lekker geworden, had er genoeg jam en slagroom bij ;)

Ik heb trouwens ook problemen met het gaar krijgen van een 24 cm normale biscuit. Heb nog niet geprobeerd met oplopende temperatuur, maar hoe bak jij deze? De bovenkant blijft bij mij steeds nat van binnen, de rest is wel goed gaar. Uiteindelijk gaart hij wel goed als ik hem laat staan maar dan wordt de buitenkant best wel taai. Alle tips dus welkom! ;)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:27

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:28

Afbeelding

Even snel gemaakt voor iemand die verlaat op verjaarsvisite kwam ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:35

Die bijtjes! <3

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:39

Jalenka_Kiya schreef:
Dank je wel! Dit ga ik zeker even opschrijven, handig om te weten dat chocobiscuit iets langer in de oven moet. Hij is wel rond de 7,5 cm na bakken, de vorm zelf is maar iets van 4 cm maar daar komt hij wel mooi uit omhoog.
Ik heb daar trouwens geen chocomix voor gebruikt maar zelf cacao, ei en poedersuiker aan de andere mix toegevoegd (zoals op de site staat)
Hij was evengoed nog lekker geworden, had er genoeg jam en slagroom bij ;)

Ik heb trouwens ook problemen met het gaar krijgen van een 24 cm normale biscuit. Heb nog niet geprobeerd met oplopende temperatuur, maar hoe bak jij deze? De bovenkant blijft bij mij steeds nat van binnen, de rest is wel goed gaar. Uiteindelijk gaart hij wel goed als ik hem laat staan maar dan wordt de buitenkant best wel taai. Alle tips dus welkom! ;)

Ik verwarm voor op 160 graden, dan de biscuit in de oven, na 10 minuten temperatuur verhogen naar 170 graden, dan na 10 minuten de temperatuur verhogen naar 175/180 graden voor de resterende tijd, ik gebruik trouwens onder/boven warmte.

Als de biscuit klaar is zet ik hem uit de oven direct op een rooster op z'n kop met de vorm er nog om, zo laat ik het staan voor +/- 5 minuten, dan pas haal ik de vorm eraf en laat de biscuit zo verder afkoelen. Als hij helemaal afgekoeld is doe ik er een transparante pedaalemmerzak omheen, draai het uiteinde dicht en leg ik het weg op kamertemperatuur tot het moment dat ik de biscuit verder ga verwerken tot een taart.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:39

Wat een schattig taartje!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:44

Mayo schreef:
Als de biscuit klaar is zet ik hem uit de oven direct op een rooster op z'n kop met de vorm er nog om, zo laat ik het staan voor +/- 5 minuten, dan pas haal ik de vorm eraf en laat de biscuit zo verder afkoelen. Als hij helemaal afgekoeld is doe ik er een transparante pedaalemmerzak omheen, draai het uiteinde dicht en leg ik het weg op kamertemperatuur tot het moment dat ik de biscuit verder ga verwerken tot een taart.
Nav jouw goede tip, had ik dit gisteren ook gedaan. Ik was alleen zo dom geweest om het rooster op mijn kookplaat te leggen (die ik toen niet meer gebruikte, het was 21.00 uur ofzo). Met als gevolg dat nu dus mijn hele kookplaat vol kruimels ligt en ik dat straks eerst moet schoonmaken voordat ik kan gaan koken :')
Waarom doe jij ze trouwens ondersteboven? Heeft dat nog een reden?

Wat een leuk bijtjestaartje zeg! Wat zat erin?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:47

Kijk dan hoe ik 'moet' mixen :')
Afbeelding

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:56

Esgaroth schreef:
Mayo schreef:
Nav jouw goede tip, had ik dit gisteren ook gedaan. Ik was alleen zo dom geweest om het rooster op mijn kookplaat te leggen (die ik toen niet meer gebruikte, het was 21.00 uur ofzo). Met als gevolg dat nu dus mijn hele kookplaat vol kruimels ligt en ik dat straks eerst moet schoonmaken voordat ik kan gaan koken :')
Waarom doe jij ze trouwens ondersteboven? Heeft dat nog een reden?

Dan is je nieuwe bovenkant altijd recht :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:56

MM _O- Waarom dat dan??

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:58

Prakkie, afhankelijk van de grote van je groep misschien 1 taartzaag per 2 of 3 personen?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:58

Huh, hoezo zit dat touwtje er aan :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:02

Je ziet dus de bovenkant van de mixer, de mixer staat op de standaard. Die standaard moet je dus naar beneden klappen als je gaat mixen, maar hij is een beetje 'lossig' in die stand en dús gaan de gardes op en neer stuiteren als je aan het mixen bent.
Dat maakt dus nóg meer lawaai dan de mixer zelf al doet.
En om er nou een kwartier naast te gaan staan om die mixer omhoog te houden... :')

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:05

:')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:15

Ik ga vanavond denk ik nog een paar Barbiebiscuits bakken; nu heb ik die vorm nog :D

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:21

cool wel foto laten zien he :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:23

Van die Barbiebiscuits? Daar is niet veel aan te zien hoor :')

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:24

Wel als een een biscuit was in de vorm van een hele barbie :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:27

Ja dan wel, maar dat is niet zo :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:42

*leest weer alles terug*
Hahaha, MM, dat touwtje! _O-

Gister had ik dat feestje van mn nicht, nou iedereen vond die taart hélemaal geweldig! :D
Het grootste deel van mn familie wist helemaal niet dat ik taarten maakte (naja, ik doe het ook nog maar sinds kort.. dit was mn 6e taartje)
En nadat iedereen 'm bewonderd had, moest ie natuurlijk uit elkaar om aangesneden te worden, want ja daar is ie voor :P nou, iedereen was heerlijk aan het smullen en k werd echt overspoeld met complimentjes :o

Zelf had ik wel wat aanmerkingen.. er zaten toch wel wat scheurtjes in (wat ze niet eens zagen :') ) en ook was ie een klein beetje ingezakt.. ik snap nog steeds niet hoe dat kon gebeuren, wrs door de warmte, want ik had echt heel goed gestut, hihi daar ergerde ik me wel aan.. maar zij zagen het niet eens! := pas toen ik het later vertelde zeiden ze ; ''oooh.. nouja, ik vond 'm prachtig!'' haha ;p

Helaas heeft mn moeder de camera meegenomen en die is pas donderdag terug }:0