Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mayo schreef:Jalenka_Kiya schreef:Hoi! Mijn vorm was 13 cm doorsnede, dus echt een klein taartje.
Dan is 30 minuten te lang gok ik, een 20cm chocoladebiscuit staat bij mij 40 minuten in de oven, een 15cm máximaal 30 minuten, dus een 13cm (die is ook lager dan 7,5 cm denk ik?) zal +/- 25 minuten maximaal in de oven staan. (Chocoladebiscuit staat langer in de oven dan naturel biscuit, ter info)
Jalenka_Kiya schreef:Dank je wel! Dit ga ik zeker even opschrijven, handig om te weten dat chocobiscuit iets langer in de oven moet. Hij is wel rond de 7,5 cm na bakken, de vorm zelf is maar iets van 4 cm maar daar komt hij wel mooi uit omhoog.
Ik heb daar trouwens geen chocomix voor gebruikt maar zelf cacao, ei en poedersuiker aan de andere mix toegevoegd (zoals op de site staat)
Hij was evengoed nog lekker geworden, had er genoeg jam en slagroom bij![]()
Ik heb trouwens ook problemen met het gaar krijgen van een 24 cm normale biscuit. Heb nog niet geprobeerd met oplopende temperatuur, maar hoe bak jij deze? De bovenkant blijft bij mij steeds nat van binnen, de rest is wel goed gaar. Uiteindelijk gaart hij wel goed als ik hem laat staan maar dan wordt de buitenkant best wel taai. Alle tips dus welkom!
Mayo schreef:Nav jouw goede tip, had ik dit gisteren ook gedaan. Ik was alleen zo dom geweest om het rooster op mijn kookplaat te leggen (die ik toen niet meer gebruikte, het was 21.00 uur ofzo). Met als gevolg dat nu dus mijn hele kookplaat vol kruimels ligt en ik dat straks eerst moet schoonmaken voordat ik kan gaan kokenAls de biscuit klaar is zet ik hem uit de oven direct op een rooster op z'n kop met de vorm er nog om, zo laat ik het staan voor +/- 5 minuten, dan pas haal ik de vorm eraf en laat de biscuit zo verder afkoelen. Als hij helemaal afgekoeld is doe ik er een transparante pedaalemmerzak omheen, draai het uiteinde dicht en leg ik het weg op kamertemperatuur tot het moment dat ik de biscuit verder ga verwerken tot een taart.
Esgaroth schreef:Mayo schreef:Nav jouw goede tip, had ik dit gisteren ook gedaan. Ik was alleen zo dom geweest om het rooster op mijn kookplaat te leggen (die ik toen niet meer gebruikte, het was 21.00 uur ofzo). Met als gevolg dat nu dus mijn hele kookplaat vol kruimels ligt en ik dat straks eerst moet schoonmaken voordat ik kan gaan kokenAls de biscuit klaar is zet ik hem uit de oven direct op een rooster op z'n kop met de vorm er nog om, zo laat ik het staan voor +/- 5 minuten, dan pas haal ik de vorm eraf en laat de biscuit zo verder afkoelen. Als hij helemaal afgekoeld is doe ik er een transparante pedaalemmerzak omheen, draai het uiteinde dicht en leg ik het weg op kamertemperatuur tot het moment dat ik de biscuit verder ga verwerken tot een taart.
Waarom doe jij ze trouwens ondersteboven? Heeft dat nog een reden?