Hahaha ja volgens mij is het wel echt een calorie-bom haha
Dat marsepein kleuren was trouwens nog een heel gedoe zeg, wij hadden thuis nog een pakje 'naturel' marsepein, en hadden het gekleurd met wat rode kleurstof. Maar we hebben echt heeel lang zitten kneden voordat de kleurstof overal goed verdeeld was, en de varkentjes niet rood uitsloegen haha.
Dames, hoe zat het ook alweer met boetseersels bewaren? Ik heb net een stelletje muisje gemaakt, die ga ik morgen op een taart zetten. Hoe kan ik die muisjes in de tussentijd nu het beste bewaren? Luchtdicht of juist niet? In de koelkast of erbuiten? Ik heb helaas geen tylose in huis, dus de muisjes dreigen een beetje in te zakken. Ik denk dat het dan zaak is dat ze niet te vochtig blijven, of redeneer ik dan verkeerd?
Marsepein en tylose samen werkt overigens toch niet hoor, Mo. Maar voor nu de muisjes gewoon even in een luchtdicht bakje. In de koelkast hoeft niet persé.
Die van mij staat al sinds half 10 op 'bestel'.. dus dat hij in de afleverroute zit.. en hij is er nogsteeds niet. Ik wil zooo graag m'n bestelling zien..
Zo ff bijgelezen wat een mooie en lekkere taarten komen er weer voorbij. Volgende week vakantie en dan aan het bakken. Maar eerst morgen nog een bestelling doen bij taart en decoratie.
GLS is ook wel eens 's avonds tussen 18 en 19 uur geweest
Luckymoon
Geplaatst: 04-05-10 21:29
Ben met m'n pokemon stapeltaart bezig en heb voor het eerst dat ik luchtbubbels onder mijn marsepein krijg
Heb ze doorgeprikt met een naald en zoveel mogelijk weggesmootherd....taarten staan nu in de koelkast om morgenvroeg gestapeld en gefinished te worden, ben benieuwd hoe ik ze morgen aantref
Geen abnormale vullingen, zelfde botercreme als anders, nada verschil dus. Enige idee dat ik had was dat mijn koelkast erg koud stond en de afgesmeerde taart dus tamelijk "hard" was toen ik de marsepein erop legde..
Jeeeej, m'n spulletjes zijn binnen! De Fondant is mooi blauw.. Morgen eens even kijken voor decoratiemateriaal
1234
Geplaatst: 04-05-10 22:28
Vandaag weer lekker veel spulletjes gehaald uit Duitsland (Nordhorn)
Een soort plastic koepel met aparte bodem erbij waarmee je je taart luchtdicht in de koelkast kan zetten Een taartsnij-hulp (metalen rand):
Soort vervanging voor de taartzaag zegmaar. Die taartzagen hadden ze daar ook liggen, maar met deze kan je als je wilt meer lagen snijden xD Een taartmes voor die taart te snijden, een nieuwe springvorm van 28 cm. (zodat de biscuit groot genoeg wordt om te snijden met die snij-rand) En uit de supermarkt nog marsepein, taartkartonnetjes, en zoetstoffen en chocolade-lettertjes en bloemetjes Toch best handig, dat dat gewoon daar in de supermarkt ligt allemaal
Gelukkig heeft mijn vader deze spulletjes allemaal gekocht ,mwhaha Ik zal de komende tijd wel veel taart moeten maken xD Niet voor mezelf alleen Denk dat k ook voor verjaardagen een taart ga maken, haha Mijn spijsvertering is helaas niet zo hoog om dat alles te verwerken zonder 50 kg. aan te komen
Laatst bijgewerkt door 1234 op 04-05-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
MamaMiesje
Geplaatst: 04-05-10 22:30
He wat een gaaf snijding Welke supermarkt ben je geweest in N'horn? (Ik zie nu waar je woont, dan was je een eind onderweg zeg )
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 04-05-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Exodus
Geplaatst: 04-05-10 22:30
Dat is een handig ding. Althans lijkt me.
Is het in DL dan veel goedkoper ofzo? En in welke super ben je geweest? En wat kostte dat ding dan? Ben niet nieuwsgierig maar anders ga ik ook een keer even de grens over om te shoppen
1234
Geplaatst: 04-05-10 22:32
de Combi xD Maar dat plastic- ding voor de taart had ik bij de K+K gekocht. Maar die taart-snijding had ik uit een winkel daar in de stad, hahah (Tisch & Trends) daar hadden ze mega veel taart-spullen Ook heel veel vormpjes, maar dat waren er zo veel dat ik niet wist welke ik wilde nemen Dus uiteindelijk maar niet genomen xD
Maar in DL is het volgens mij wel iets goedkoper, en het is veel makkelijker te kopen dan in Nederland. Overal zijn wel winkels die het hebben, en ook veel spulletjes in de supermarkten. Scheelt weer verzendkosten enzo.
Ja Duitsland is natuurlijk een Kuchenland bij uitstek
1234
Geplaatst: 04-05-10 22:37
haha indd xD Die winkel waar ik die snij-ding (whaha geen idee hoe ik het anders moet noemen hij heet in het duits een Torten boden Schneidhilfe ) had gekocht enzo is deze: http://www.tischundtrend.de/wecos/wecos ... g&ebene4=1
Laatst bijgewerkt door 1234 op 04-05-10 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Het wordt een standaard 24cm bakvorm. Biscuit als "cake" met 2 lagen. éen botercreme laag en een laag met vlaaivulling en een dijkje botercréme. Ik ga 'm bekleden met dezelfde botercréme en afmaken met een blauwe fondant die ik ga bewerken als een soort van chesterfield-bank. Met zilveren "pareltjes". Dan ga ik met geel of roze een band en een strik maken