Had hem ingevet en heb nu de ring eraf gekregen. Hoe krijg ik hem van de bodem los? Hij is trouwens wel erg laag...dat wordt morgen een gepriegel om hen horizontaal door te snijden..
Hij is maar 3 cm hoog. Waarschijnlijk is mijn bakvorm te groot... er stond ook op de verpakking van de mix "bakvorm van 24-25 cm en die van mij is 26 cm..
Als ik moet wachten tot ie koud is, kan ik vandaag niet ook de 2e taart in de oven doen.. dat moet dan morgen maar.
Als het niks wordt kunnen we morgen altijd nog bij de bakker taart halen
soesita
Geplaatst: 26-03-10 23:30
Hoi baksters! Ik ben geen keukenprinses en die mooie kunstige taarten van jullie ga je me nooit zien maken. Maar ik scroll wel graag door het topic om foto's te kijken en te bewonderen. Nu is mijn dochtertje binnekort jarig en ik heb als tractatie van die leuke "negerzoen-pinguins" zien langskomen. Daar zou ik me wel aan willen wagen. Alleen: hoe krijg ik die marsepeinen deco (snaveltjes, befjes, oogjes) aan het kleven op de chokolade? Plakt die marsepein vanzelf voldoende of doen jullie daar iets van suikerwater op en hoe maken jullie dat dan? Alvast bedankt! Ach ja, als iemand nog een idee voor het vervoer naar haar schooltje heeft...
MamaMiesje
Geplaatst: 26-03-10 23:32
@Soesita: glazuur inderdaad Poedersuiker met een heeeeeeeel klein beetje water mengen
soesita
Geplaatst: 26-03-10 23:35
MamaMiesje: Dat was snel! Bedankt! Ik ga denk ik vooraf maar eens oefenen, zodat het niet op een teleurstelling uitdraait. Lijkt me al bij al toch niet eenvoudig...
MamaMiesje
Geplaatst: 26-03-10 23:39
Je moet wel zachtjes te werk gaan; negerzoenen zijn nogal deukgevoelig
soesita
Geplaatst: 26-03-10 23:44
MamaMiesje schreef:
Je moet wel zachtjes te werk gaan; negerzoenen zijn nogal deukgevoelig
Ja, daar had ik ook al aan gedacht. Ik ga het gewoon volgende week proberen. Ze geraken wel op. En als het helemaal niet lukt kan ik nog snel een alternatief verzinnen.
blackpegasus
Geplaatst: 26-03-10 23:59
hoihoi,
vraagje: weet iemand of dit lichtblauw is? Dus de kleur blauw die op de verpakking staat?
rolfondant, maar ik zag al een andere die wel mooi lichtblauw is. Ik wil een paastaartje maken en heb 500 gram babyblauw, 250 gram groen, 250 gram geel en 250 gram bruin besteld. Eens kijken hoe ik rolfondant vind werken
Pffff de twede taart van 6 tot volgende week donderdag is af Dit keer een ontzettende meidentaart voor 25-30 personen. Woensdag pas besteld en ik had maar een avondje dus ik heb flink met de uitstekers gewerkt Maar dat had ik van tevoren gezegd dat ik dat zou doen
Morgen weer verder met taart 3
Ollie1
Geplaatst: 27-03-10 09:29
blackpegasus schreef:
hoihoi,
vraagje: weet iemand of dit lichtblauw is? Dus de kleur blauw die op de verpakking staat?
Volgens mij is dit gewoon de verpakking van witte fondant. Ik heb deze nl. ook eerst gehad.
Ik ben nog lang niet zo goed hoor haha Nu wouden ze graag bokkepootjes vulling met iets met citroen. Kan ik dan ook botercreme maken met citroensap? Heb ik meteen iets om af te smeren, of is dat niet zo handig?
Wat een triets verhaal trouwens zeg, bij die taart van die link Heb je al een kleurplaat gevonden die je wil gebruiken? http://www.kleurplaten.nl/index2.asp