Hellofresh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:46

Bij mij stond inderdaad ook ruim van te voren een melding in de app. Heb ook nog nooit problemen gehad met leveren of ontbrekende ingrediënten.

Wel keer dat bezorgster te vroeg was en ik nog in supermarkt tegenover m’n huis stond. Ze heeft netjes gewacht tot ik weer terug was!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:36

Heb wel eens gehad dan bij alle 3 de recepten een ingrediënt ontbrak (waaronder de bospaddestoelenpesto -O- |( ).
Er zat toen netjes een briefje bij elk gerecht en 3 repen chocolade.
Daarnaast kreeg ik van alle gerechten het bedrag terug. Dus toen heb ik niks voor de hele box hoeven betalen :Y)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:06

Toevallig vandaag geen sms gehad wanneer de box geleverd wordt, maar een berichtje via whatsapp levert mij de informatie op.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:46

Mij was met oudejaarsdag wel verteld dat het aflevermoment een dag eerder kon zijn, maar niet dat er zonder overleg een heel ander moment op de dag zelf kon zijn :=
Ze hebben het mee genomen as feedback, daar waren ze blij mee :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:28

Voor de mensen die deze week knoflook in hun gerechten missen, ze zijn op te halen bij mij :') . Ik had 5 teentjes waar ik er maar 2 nodig had. Kwam ook niets te kort bij mn andere gerechten dus iemand bij HF wilde graag dat wij uit onze mond gingen stinken ofzo :')

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:49

Je kunt nooit genoeg knoflook gebruiken :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:03

Ik bewaar ze ook :D ! Komen altijd van pas.

Afbeelding
Die linzenstoof was heerlijk <3 ! Hij vulde ook echt heel goed.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:16

Welke gerechten hebben jullie gekozen voor volgende week? :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:19

Hommage schreef:

:9

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:29

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:30

Wij hadden vanavond de frisse krieltjessalade met tonijn en sperziebonen en die was echt heerlijk! Die ga ik zeker vaker maken. Morgen nog andijvie stamppot met halloumi.

Komende week heb ik de boekoeloekoeburgers, de bruine tortilla’s met kikkererwten en de freekeh.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:31

De pasta kip Alfredo, gehaktbrood en ik dacht de boekoeloeburger!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:33

Afbeelding

Ik kreeg een mail dat mijn box tijdelijk wordt aangepast naar 2 personen. Zonder bijbetaling :) Blijkbaar zijn boxen voor 2 personen makkelijker in te pakken dan voor 1 persoon. In de box van deze week zat ook al te veel voor 1 persoon.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:39

Afbeelding
Wij zijn hiervoor gegaan. Wel een beetje veilig, maar met een mee-etende dochter kunnen we geen hele gekke dingen doen. Dat vind ik wel een nadeel, het is soms heel lastig 3 maaltijden te kiezen waar iedereen aan mee kan eten.

Edit: veel die hem op dinsdag ontvangen zie ik.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:44

Ik denk heel veel want ik kan m dan niet eens laten bezorgen :')
Edit: inmiddels wel maar dan bij alle drie de tjjdvensters bijbetalen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:48

Wij vinden de meeste dingen wel lekker, maar als het dan 45 minuten of langer moet duren voordat het op tafel staat haak ik vaak af. En als mijn vriend kookt dan kan ik daar nog eens 20 minuten bij op tellen, die is zo traag :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:14

Afbeelding
Hier wordt het op donderdag bezorgd, dus ik eet morgen pas het eerste gerecht van deze week.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:29

SincereQ schreef:
Ik kreeg een mail dat mijn box tijdelijk wordt aangepast naar 2 personen. Zonder bijbetaling :) Blijkbaar zijn boxen voor 2 personen makkelijker in te pakken dan voor 1 persoon. In de box van deze week zat ook al te veel voor 1 persoon.

Naar aanleiding hiervan ging ik even kijken hoeveel dat dan scheelt normaal, maar serieus het verschil tussen 1 of 2 personen bij 5 maaltijden is maar 5 euro, daar schrok ik van :=

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:34

Klopt Alwiene. De 1 persoonsbox loont imo echt niet.

Hier ook gekozen voor de kip Alfredo. Die is erg lekker! Maar komt bij mij ook pas over een week. Heb vandaag ook een box ontvangen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:00

Alwiene schreef:
SincereQ schreef:

Naar aanleiding hiervan ging ik even kijken hoeveel dat dan scheelt normaal, maar serieus het verschil tussen 1 of 2 personen bij 5 maaltijden is maar 5 euro, daar schrok ik van :=

Het prijsverschil is zo klein. Ik ben alleen maar neem 5 maaltijden voor 2 personen. Prefereer sowieso de dingen die gehusseld worden, dus ik kook om de 2 dagen (eet dus 2 x hetzelfde en heb vaak ng een portie voor de vriezer) en ik doe op deze manier 2 weken met een box van 55 euro.
Voor 25 euro per week (minder eig want ik eet er 3 keer van per maaltijd) haal ik geen hele week warm eten...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 07:37

Meer dagen is best slim. Ik neem nu vaak 3 maaltijden voor 2 personen. Eet meestal alleen en soms eet m’n vriend dagje mee. Maar al vaker aan gedacht om meer maaltijden te nemen, als er genoeg zijn die me aanstaan.

Duhelo, laat je alles in koelkast en dan dat na 2 weken alles op is, of maak je dingen al eerder en dan in vriezer bijvoorbeeld?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:17

black_kelpie schreef:
Hommage schreef:

:9

[ [url=m/xqraJp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik krijg hetzelfde op de casarecce na. :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:22

Ik liet ook op dinsdag bezorgen, nu was dat vol en komt het op donderdag.
Ik krijg voor 2 personen en eet er dan 2 dagen van, idd door het kleine prijsverschil. Voor 1 persoon is het echt ontzettend duur.
Vlees voor de laatste dagen gaat vaak de vriezer in, en verder is het even opletten wat het langste goed blijft.
Laatste keer waren alle gerechten maar 4 dagen houdbaar, dus heb ik voor het laatste gerecht een nieuwe zak spinazie gekocht omdat de orginele niet meer goed was.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:12

Hier komt het zondag binnen :D!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:40

linoleum schreef:
Meer dagen is best slim. Ik neem nu vaak 3 maaltijden voor 2 personen. Eet meestal alleen en soms eet m’n vriend dagje mee. Maar al vaker aan gedacht om meer maaltijden te nemen, als er genoeg zijn die me aanstaan.

Duhelo, laat je alles in koelkast en dan dat na 2 weken alles op is, of maak je dingen al eerder en dan in vriezer bijvoorbeeld?

Voorlopig laat ik het in de koelkast, ik bekijk wel van alles de houdbaarheidsdatums, en maak een schema wat eerst op moet. Soms steek ik vlees of vis in de vriezer en kijk ik eerder naar de soorten groenten (iets met verse sla bij neem ik voor op iets met courgette, tomaatjes zijn ook liever eerder opgegeten.)

Daar ik eenpansgerechten neem is het meestal een kwestie van alle groenten samen in de wokpan aan te stoven en daar dan iets van sauzen en kruiden etc bij, ik overweeg idd om eventueel al te preppen en alles fijn te snijden, en dan in zakjes per maaltijd in de vriezer, zodat ik de dag zelf enkel de zakjes groenten en vlees moet in de pan mikken.
Dit is echter niet evident als er verschillende bewerkingen moeten uitgevoerd worden per soort groente (en ik laat de dinsdag leveren, dus heb niet echt tijd om 5 maaltijden te preppen.)

Maar totnutoe werkt het prima in de koelkast hoor.