Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:12

Toevallig heb ik gisteren ook hartige taart gegeten. Heerlijk! :) Ik gebruik trouwens gewoon koopmans hartige taartdeeg, die is ook vegan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:13

xMercury schreef:
Ik heb gisteren de hartige taart van Albert Heijn gemaakt die hier gepost werd. Dankjewel voor de tip! Was heerlijk! Ik wist niet dat zoete aardappelen zo lekker waren. Helaas vond in de filo deeg niet zo goed gelukt, maar dat kan best aan mijn eigen kook kunsten liggen :(

Die postte ik! Leuk dat je m gemaakt hebt! Ik vind dat filodeeg ook maar gek, maar je zou ook quichedeeg kunnen nemen..

8nnemiek

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:39

Ik heb toevallig ook net een quiche voor me liggen :D Wel zonder deeg :Y) Een hoop quiche groenten met een ei van onze kipjes.
Zijn er ook nog vegan recepten voor quiches?

Dat topic lees ik inderdaad ook al vanaf het begin mee, en het maakt niet uit hoe veel goede argumenten je geeft om minder of geen vlees meer te eten, sommigen kunnen niks anders typan dan 'ik doe het lekker toch, want tegenwoordig krijg je overal kanker van' :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:47

Ja 'best argument ever'. 8)7

Maargoed, om te voorkomen dat dit topic weer een slotje krijgt ivm het offtopic gaan en het bespreken van andere topics wil ik toch verzoeken om lekker te focussen op onszelf. :)

Ik heb na cowspiracy besloten geen vlees meer te eten. Ik vind vegan zijn echt lastig omdat ik niet goed tegen sojaproducten kan. Melk en room mag ik toch al niet dus ik ben een soort half vega half vegan nu. :+

Vriendlief heeft wel moeite om (op zakenreis) vega te eten. Zeker als al zijn collega's naar een burgerbar gaan waar de enige vegaburger een zalmburger blijkt te zijn. 8)7

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:58

Zo ging ik eens met de vriendengroep van vriendlief mee uiteten, en ze wilden naar een schnitzelrestaurant gaan. Ik denk, he bah, hopelijk hebben ze wat groente en fruit, maar ze hadden zelfs een vegetarische schnitzel die erg lekker was! Niet mijn type restaurant.. Groot stuk vlees met een mini hoopje groente en een bakje vettige frietjes.. Maar toch fijn dat ze iets vegetarisch hadden in zo'n vreetschuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:00

Wat goed dat je nu volledig over bent op vega, Nelleke. Er zijn btw meer vegans die niet goed met soja kunnen (of het vies vinden), je zou eens op het forum van de NVV een topic kunnen openen en vragen hoe die dat doen / welke vervangers zij dan wél gebruiken? :)

Annemiek, dat valt nog mee dus haha! Leuke meevallers. Ik heb ooit met een vriendje onbeperkt spareribs gegeten op date... als vegetariër :+ Daar hebben ze toen een heerlijke risotto voor me gemaakt +:)+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:07

denice schreef:
Hebben jullie het topic over bewerkt vlees en kanker al gezien? Wat een drogredenen worden daar weer gegeven om toch vlees etc te eten zeg.

Mensen geven zulke stomme redenen af en toe om vlees te eten, en zo krom.

Ik ben voornamelijk met vlees eten gestopt omdat ik mij bedacht van: ik zal nooit zelf bewust een dier kunnen doden. Dus dan vind ik het hypocriet als ik het zogenaamd wel 'oke' vind als iemand anders het voor mij doet.

Met wie ik laatst praatte die vond het zo cru om het paard naar een slager te brengen. Nou hoe denk je dat dat met alle andere dieren gebeurd :+

Of wat je dan terugkrijgt, moet je ook maar niet op een paard gaan zitten want dat is dan ook zielig. Nou ik vind een dier slachten wel iets heel anders dan op een paard zitten/rijden.

Maar daarnaast, ik maak er ook nooit van van als andere mensen om mij heen vlees eten. Dus waarom mij wel beoordelen op wat ik wel en niet eet? Ik vind het prima als je naast mij een stuk vlees gaat zitten eten. Dus zeik dan ook niet dat ik dat niet wil en een groenteburger eet.
Laatst bijgewerkt door Damelza op 30-10-15 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:09

Super leuk Nelleke! Ik heb nog steeds niet durven vragen of mijn vriend mee wil kijken naar Cowspiracy :o

Ja 8nnemiek, soms word je aangenaam verrast :) Aan de andere kant was ik laatst in Duitsland waar er letterlijk niks vegetarisch op de kaart staat (vis meegerekend dus). Uiteindelijk heb ik een soort aardappeldingetjes gekregen met salade, was best prima maar toch :o En ook een keer in een restaurant gegeten met als enige vegetarische gerecht "asperges met ei" en dan nog wat salade en aardappeltjes. Ik lust echt geen asperges :o Blegh. Maarja wat moet je dan... Was een waterige boel op mijn bord.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:11

Uit eten is inderdaad vaak een drama. Ik hou het dan meestal op een salade of patatjes

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:17

Ik heb trouwens gisteren echt de meest briljante reactie gehoord op vleeseters EVER :')

Komende van een dik-in-de-40-jarige vent die gewoon elke dag zijn vleesjes eet maar het wel leuk en uitdagend vindt om vega(n) te koken. Heeft op de vereniging bijv. een keer een 7 gangen veganistisch diner neergezet dat ook met smaak werd gegeten door doorgewinterde vleeseters.

Goed, het ging er dus over dat ik het altijd erg vervelend vind als vleesetende personen bij mij komen eten en verwachten dat ik vlees klaarmaak, "want voor mij zouden ze vega maken als ik bij hen kwam eten". Ik bedoel, dat is toch ook raar? Het is gewoon niet hetzelfde. En je hebt toch gewoon te eten wat de pot schaft als je bij een ander gaat eten, of niet :') Als het voor die ander echt teveel moeite is om een vega(n) potje te maken kom ik wel langs na het eten, of ik neem zelf wat mee, net zo leuk toch.

Hoe dan ook, de reactie van hem was (op uiterst serieuze toon) "Als iemand bij mij komt eten en ik zet iets zonder vlees op tafel en krijg hier klachten over, nou dan haal ik gewoon mijn <banketstaaf> uit mijn broek en zeg ik "Stop deze maar in je mond als je meer vlees wil". "
Ik kwam echt NIET meer bij _O-

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:17

Nelleke, ik kan ook niet zo goed tegen soja. Ik gebruik eigenlijk overal Oatly voor en probeer de soja uit vleesvervangers een beetje te vermijden. Je kan ook proberen of je wel tegen gefermenteerde soja kan, dat schijnt weer anders van samenstelling te zijn. (tempeh, sojasaus, miso en natto). Ik heb vooral last van soja in zuivel vorm, in een worstje oid kan ik het met mate best hebben.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:31

Magrathea schreef:
Aan de andere kant was ik laatst in Duitsland waar er letterlijk niks vegetarisch op de kaart staat (vis meegerekend dus).

Kom naar Berlijn! Hier is het echt een walhalla voor vegans :-) Laatst bij een restaurant geweest waar alles 'raw' was. Heel bijzonder (en bijzonder lekker), vooral het vegan kaasplankje :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:32

269_life schreef:
Magrathea schreef:
Aan de andere kant was ik laatst in Duitsland waar er letterlijk niks vegetarisch op de kaart staat (vis meegerekend dus).

Kom naar Berlijn! Hier is het echt een walhalla voor vegans :-) Laatst bij een restaurant geweest waar alles 'raw' was. Heel bijzonder (en bijzonder lekker), vooral het vegan kaasplankje :D

Ja okee maar ik was bij de Messe in Essen :o Helaas een beetje ver van Berlijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:47

Haha Magrathea, briljante reactie van die kerel :D

Berlijn, dat is mij ook wat ver :P Ik ga wel regelmatig naar een hondenshow in Duitsland van een kleinschalige windhondclub, en daar hebben ze buiten dan altijd zo'n echte Duitse smerige barbecue met vlees vlees en wursten en bier.. En dan binnen een grote saladebar waar gek genoeg bijna alles vegetarisch en zelfs veganistisch is :D Heerlijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:01

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:14

Ik ben dan wel weer 'bang' dat vervangende producten vol met allerlei rare stofjes zitten om het er maar op te laten 'lijken' zeg maar.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:16

8nnemiek schreef:
Haha Magrathea, briljante reactie van die kerel :D

Berlijn, dat is mij ook wat ver :P Ik ga wel regelmatig naar een hondenshow in Duitsland van een kleinschalige windhondclub, en daar hebben ze buiten dan altijd zo'n echte Duitse smerige barbecue met vlees vlees en wursten en bier.. En dan binnen een grote saladebar waar gek genoeg bijna alles vegetarisch en zelfs veganistisch is :D Heerlijk!

Ik hou wel van een Duits biertje hoor! Heerlijk! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:20

Bier'tje' kennen ze daar niet :+ Daar hebben ze alleen maar BIER, minimaal een halve liter :+ haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:24

denice schreef:
Ik ben dan wel weer 'bang' dat vervangende producten vol met allerlei rare stofjes zitten om het er maar op te laten 'lijken' zeg maar.

Dat valt hartstikke mee hoor. Lupine en seitan (tarweproduct) hebben van zichzelf een vleesachtige structuur. Het is niet zozeer wat je eraan toevoegt maar de behandeling (als ik me niet vergis) wat het op vlees laat lijken. Kneden, water toevoegen etc.

Which reminds me: de liefhebbers van metal moeten deze kookinstructievideo absoluut kijken *\o/*

Zelfs als je niet graag metal luistert: hij maakt lekkere makkelijke vegan recepten :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:32

Ik ga vanavond pasta gemaakt van courgette of pompoen proberen, gewoon met zo'n julienne snijder.
Ik denk dat ik er een champignon roomsaus bij maak <3

Zijn er nog meer mensen lid van Vegan Nederland op Facebook? Ben sinds kort lid en zie daar heel veel bruikbare dingen langs komen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:35

In de Allerhande staat een pompoen stoofpontje met zwarte bonen. Als je de gehakt gewoon weglaat en genoeg bonen er in doet, is dat echt heerlijk!

Ik ga eens even kijken op die FB.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:37

Champignon roomsaus is lekker ja :9
Ik moet ook nog eens champignonragout maken, dat is ook zo heerlijk :9

Op facebook ben ik aangemeld bij meerdere vegan groepen, maar volgens mij niet vegan nederland. Er zijn er ook zo veel :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:39

Oh dat klinkt ook lekker! Ik hou van pompoen en nu is het echt hét seizoen om daar gerechten mee te maken. Zijn dat gewoon van die pakketjes die bij de groenten liggen?

Ik zit er trouwens over na te denken om een blog te beginnen over budget vegan gerechten. Als ik namelijk vegan recepten zoek zie ik vaak een ingrediëntenlijst van 20 producten. Er zijn wel bloggers met budget vegan recepten, maar niet een blog die daar puur om draait. Ik ben student dus bijna al mijn gerechten zijn budget(onder de 2,50 per persoon).

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:43

Tillie20 schreef:
Oh dat klinkt ook lekker! Ik hou van pompoen en nu is het echt hét seizoen om daar gerechten mee te maken. Zijn dat gewoon van die pakketjes die bij de groenten liggen?

Ik zit er trouwens over na te denken om een blog te beginnen over budget vegan gerechten. Als ik namelijk vegan recepten zoek zie ik vaak een ingrediëntenlijst van 20 producten. Er zijn wel bloggers met budget vegan recepten, maar niet een blog die daar puur om draait. Ik ben student dus bijna al mijn gerechten zijn budget(onder de 2,50 per persoon).

Nee, staat in de allerhande op blz 34 dacht ik :P

Leuk idee! Als je nog mensen zoekt die mee willen schrijven, ik doe mee!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:47

denice schreef:
Tillie20 schreef:

Nee, staat in de allerhande op blz 34 dacht ik :P

Leuk idee! Als je nog mensen zoekt die mee willen schrijven, ik doe mee!

Oh die! Die had ik ook gezien inderdaad, die had ik bewaard! Die zag er zo lekker uit!

Ja lijkt me leuk! Zo'n Bokt samenwerking waarin we onze vegan gerechten delen! Ik denk dat dat veganisme ook iets laagdrempeliger maakt!