Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:24

Goedenavond CakeBoss experts!

Ik kom ook weer eens mijn creatie's tonen, ze zijn wel van een tijdje terug en nog lang niet zo goed als die van jullie maar een begin!
Ik vind het erg leuk om te zien dat mijn cupcakes in de openingspost staan!

Hier de cupcake's van mijn verjaardag, verschillende gewoon wat geprobeerd, en bovenop de heineken cupcake!
Afbeelding

Mijn zelfgemaakte verjaardagstaart!
Afbeelding

Bovenaanzicht.
Afbeelding

Taart voor m'n vriend en zijn ouders, fan van Almere City FC, dus voor hun een taart in elkaar geknutseld.
Afbeelding

Heb laatst ook cakepops gemaakt maar zonder foto, maar die waren erg leuk om te doen, en erg lekker.

Hopelijk hebben jullie nog tips!
Foto's van de taart zijn een dag later gemaakt omdat ik 3 uur snachts pas klaar was, dus hij is op sommige plekken beetje beschadigd door de vershoudfolie helaas.

wreckh

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:33

Leuke cupcakes en taarten hoor Michelle! Veel tips kan ik niet geven. Naja, als je uitsteekletters aanschaft kan je de letters netter maken. Maar dat had je vast zelf ook al bedacht. Als je veel oefend word het vanzelf allemaal wat netter.

Bij mij is gedult af en toe nog wat lastig te vinden. Pffff, vreselijk. Bovendien plan ik altijd heel erg verkeerd, waardoor of de taart te oud word omdat ik geen tijd heb om hem af te maken, of ik moet zo snel haasten en rennen dat het slordig word.

Probeer het nu wat anders aan te pakken. Moet in februari 3 taarten maken. 1e is voor 4 of 5 februari, deze word voor mijn neefje een kasteeltaart met een draak erop. Deze taart is gebakken en gevult en fondant erover. Wil nog wat details toevoegen en dan gaat hij de dieprvries in. Draak kan ik dan van de week gaan boetseren en dan kan de taart de dag voor verjaardag uit de diepvries zonder stress. :)
2e is 10 februari voor mijn dochtertje, die word 3. Ze wil K3, maar ik wil geen K3. :Y) Nog maak ff kijken wat we daarmee doen.
Dan eind februari nog 1 voor mijn nichtje die 8 word. Ze wil een barbie. Ben benieuwd hoe me dat gaat lukken.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:36

zo..de hartvormige biscuit staat in de oven..daarna nog een baksel hartvormige cc bakken..dan vanmiddag lekker aan de freubel...kijken of dochterlief morgen de oudjes en de collega's op de laatste dag van d'r stage blij kan maken :-)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:29

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:02

zou wel leuk zijn als iemand van hier mee gaat doen :-) ik in elk geval niet...kom nog niet eens door de voorrondes :-D

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:21

Lekker creatief bezig geweest Michelle! Cakepops lijkt me inderdaad ook leuk om een keer te doen, jammer dat je daar geen foto's van hebt ;)

Rinske, super leuk idee! Wie weet gaan er wel een aantal uit dit topic meedoen! Jolien misschien? Die is actief in wedstrijden dus wie weet is dit wat voor jou? :D

Haha ik doe zelf ook niet mee hoor, heb net vorige week m'n eerste gedecoreerde taart gemaakt :')

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:03

Ik denk ook dat we Jolien er heen moeten sturen (nee, geen keuze geven }:) !!), die is lekker fanatiek :D en krijgt perslotte een nieuwe keukenmachien :P , die moet uiteraard heel goed uitgetest worden en wij proeven, dus op naar Zwolle :D

Voor mij te hoog gegrepen :o , zijn Bokkers die het veeeeeeeeeeeeel beter kunnen :D
Maar die kan/kunnen ons wel vertegenwoordigen (spandoek op de achtergrond van bokt :P , wij met toeters in de zaal :j )

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:40

Rinske schreef:
Iets voor iemand van hier om aan mee te doen :D ?

http://www.omroepmax.nl/televisie/heel- ... lland-bakt

Een poosje geleden was ik bij Wendy. Zij was toen voor een tv programma auditie uitgenodigd.
Ben heel benieuwt of dat voor dit progamma was.
Binnenkort ga ik weer en zal het haar dan toch eens vragen.

En nee, hier ga ik niet aan meedoen hoor.
Kom ook niet door de voorrondes heen.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:43

josie schreef:
Ik denk ook dat we Jolien er heen moeten sturen (nee, geen keuze geven }:) !!), die is lekker fanatiek :D en krijgt perslotte een nieuwe keukenmachien :P , die moet uiteraard heel goed uitgetest worden en wij proeven, dus op naar Zwolle :D

Voor mij te hoog gegrepen :o , zijn Bokkers die het veeeeeeeeeeeeel beter kunnen :D
Maar die kan/kunnen ons wel vertegenwoordigen (spandoek op de achtergrond van bokt :P , wij met toeters in de zaal :j )

Bussen vol Bokkers!!!
Allemaal Jolien aanmoedigen. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Jooooliieeehiieeen, Joolieeehiien, Jolien, Jolien......Jooooliieeehiieeen, Joolieeehiien, Jolien, Jolien......

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:58

Ik bedank ook

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:50

Jolien heeft zich verstopt geloof ik :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:01

Mijn hemel, ben ik een dagje onschuldig aan het werk, wordt ik zowaar verplicht om mee te doen.
Ik denk eerlijk gezegd dat mijn kennissenkring dan een beetje gek van me wordt omdat ik wéér meedoe aan een wedstrijd. :')

Maar wel tof dat ik volgens jullie in aanmerking kom hoor hihi.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:02

Het is alweer een heeeeeeeeeeeeeeeele tijd geleden dat ik op dit forum geweest ben, maar wellicht kent iemand me nog :)
Ik heb de laatste tijd niet stilgezeten en ben steeds beter geworden in het maken van taarten. Inmiddels maak ik alleen nog maar taarten op bestelling, en verkoop ik ze tegen een vriendenprijsje. Als ik er al winst op maak is het niet meer dan 10 euro, haha.
Hier een kleine verzameling van de afgelopen taarten ik dus aan vrienden heb mogen verkopen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind wel dat je op foto's altijd veel meer bobbels en kuilen ziet dan in het echt. Dan zie je het echt bijna niet, en met de flits van de camera dus wel. Op- of aanmerkingen zijn altijd welkom!

Overigens heb ik ook nog een vraag aan jullie. Ik heb nu een nieuwe bestelling van iemand die graag een taart wil van marsepein met snoepjes erop. Ik weet niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Wie heeft zoiets wel eens gemaakt, of heeft een goed idee?
Spekjes worden erg snel hard, en ze wilde geen kitkatrandje bijvoorbeeld erlangs. Dus smarties of m&m's vallen er snel af...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:08

Ziet er goed uit Esgaroth!

Ik heb eens een taart gemaakt met opgeplakte m&m's. Dit heb ik met eetbare lijm (water & tylosepoeder) gedaan. Over het algemeen bleven ze direct goed zitten.

Foto

eclair98Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:10

Die met die strik is het mooiste! En die m en mmmmm taart is ook een gaaf idee. Maar heb je ze met de hand uitgezocht?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:12

Yep, heel ontspannen werk hoor. Ik had voor iedere kleur een bakje. :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:13

Juist bij die strik zie je op de foto super veel bobbels, maar die zag je in het echt helemaal niet. Ik zag ze pas op de foto, haha.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:24

Denk ik nou te moeilijk, of hoe maak je dat paarse lijntje naast het lint Esgaroth? :-) Of plak je die er naast ofzo? Wel mooi! :j

eclair98Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:27

volgens mij 2 lagen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:31

Nee die kun je erop plakken, zijn geen twee lagen.

eclair98Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:32

ow, zo lijkt het voor mij :P

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:55

Haha esgarot! Die taart met dat doodshoofd doe moest en zal mijn zusje hebben want dat is het het teken van monsterhigh

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:06

leuke taarten esqargot :j
Ik ben de halve dag en avond in de weer geweest met taart en cupcakes voor m'n dochters laatste stagedag in het verzorgingshuis, voor de collega's en de oudjes :)
Wat een gedoe..pfffft bak teveel denk...lukte voor geen meter, maar uiteindelijk kwam dit eruit, viel me alsnog mee :P maar was wel blij dat ik eieindelijk klaar was :j
Afbeelding
Afbeelding

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:14

vind je kleine taartjes erg leuk

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:36

Nou, het is anders niet te zien dat het niet lukte hoor, purkii!
De grote taart vind ik mooi, maar de kleine taartjes zijn, tja, om op te eten. ;)
Hoe groot heb je deze gemaakt?