Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lisa_pluisje schreef:kohtje schreef:Hebben jullie de tip tegen slakken? Al twee jaar zijn mijn pompoenen mislukt.
Eierschalen door je grond harken, is scherp, houden ze niet van, schaaltjes bier neer zetten, verzuipen ze stomdronken, slakken plukken en aan kippen voeren, bakken in knoflookboter
Evelijn schreef:Zelfs als je de coniferen eruit hebt zul je nog best wel een tijd (enkele jaren) last hebben van het wortelstelsel (die krengen gaan niet heel diep maar wel alle kanten op) Heb twee jaar geleden coniferen eruit laten halen.. eruit getrokken door een vrachtwagen met grijper... (denk niet dat je dat lukt in je achtertuin)
Aan een schutting kan je dan wel ook verschillende dingen hangen... verticaal tuinieren is helemaal hip
[ Afbeelding ]
kohtje schreef:goeroe schreef:Kippen.
Heb er 17
Citaat:Er is een goede kans dat de geur van Oostindische kers, salie, hysop, tijm, knoflook en tomaat slakken op een afstand houdt. Deze kruiden kunnen geplant of uitgestrooid worden op plekken die je zoveel mogelijk slakvrij wilt houden. (Bron.)
Jolandaa_ schreef:Zou ik me hier mogen melden?
Ik heb zelf een kleine tuin bij mijn ouders (ik woon nog thuis) en voornamelijk een vlindertuin. Maar ook een gedeelte met groeten..
Dit jaar ben ik gaan werken op een zorgboerderij en ik ben bezig met een plan te maken voor een moesttuin.
Nu is het zo dat de mensen dementerend zijn, en lichamelijk niet allemaal mee kunnen helpen. Dat hoeft ook niet. Maar er zijn er enkele die dat wel willen.
Ik wilde sowiso een keer suikermaïs zetten voor de mensen. En verder gewoon standaard dingen zoals wortels, sla soorten , boerenmoes, spruitjes.
Iemand nog meer leuke onmisbare suggesties voor mensen die vooral dingen van vroeger herrineren? De tuin is ong 49m2. 7 bij 7.
Jolandaa_ schreef:Zou ik me hier mogen melden?
Ik heb zelf een kleine tuin bij mijn ouders (ik woon nog thuis) en voornamelijk een vlindertuin. Maar ook een gedeelte met groeten..
Dit jaar ben ik gaan werken op een zorgboerderij en ik ben bezig met een plan te maken voor een moesttuin.
Nu is het zo dat de mensen dementerend zijn, en lichamelijk niet allemaal mee kunnen helpen. Dat hoeft ook niet. Maar er zijn er enkele die dat wel willen.
Ik wilde sowiso een keer suikermaïs zetten voor de mensen. En verder gewoon standaard dingen zoals wortels, sla soorten , boerenmoes, spruitjes.
Iemand nog meer leuke onmisbare suggesties voor mensen die vooral dingen van vroeger herrineren? De tuin is ong 49m2. 7 bij 7.
anneliesdj schreef:Laten jullie de kippen loslopen in de moestuin? Gaat dat goed?
Joolien schreef:Jolandaa_ schreef:Zou ik me hier mogen melden?
Ben je de hele dag hallo aan het zeggen?
aikon schreef:HET anti slakken middel zoek ik nog steedsTijm en salie word hier gewoon met de grond gelijk gemaakt, hysop vinden ze ook lekker
Heb gebroken schelpen, eierschalen, houtsnippers, slakken korrels, gehakselt vlas, biervallen, stro, koffiedik, .................. geprobeerd. Niks hielp
Het enigste wat helpt is bloedmeel, maar na een paar regenbuien is ook dat werkeloos
Het schijnt dat koperlucht (oa bloedmeel) slakken afschrikt. Ga dit jaar om een aantal perken koperbuis leggen, eens zien of dat helpt.