Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar ik neem aan dat de basis voor een groot deel gelijk is. Bovendien doet een bepaalde vitamine bijvoorbeeld gewoon 'iets' in het lichaam. Daar zullen geen meningsverschillen over zijn neem ik aan. Maar juist daarom wilde ik dus weten wat een goed boek was 
maar ik dacht, misschien dat iemand hier wel een goede tip heeft. Zal van het weekeind martkplaats en internet een afstruinen of ik iets interessants kan vinden.
Niet ontbijten zou ik niet volhouden, lijkt me écht niet heel gezond... 

dus als je vragen hebt stel ze gerust.Toad schreef:@Pantykous: het varieert van dagschema's tot overleg over wat nou gezond is. We vinden gezond eten belangrijker dan de hoeveelheden calorieën die we binnen krijgen en zijn dus niet bezig met lightproducten e.d. Als je uit een dieettopic komt dan neem ik aan dat je wil afvallen? Afvallen gebeurt vanzelf als je maar gezonde producten eet en drinkt
We kunnen je wel helpen met gezonde voedingdus als je vragen hebt stel ze gerust.
Je kunt wel een dagschema plaatsen en dan kunnen wij kijken of het wel gezond is of wat je kunt doen om het gezonder te maken.
Wat overblijft is dat ik het wel prettig vind om over m'n eten te praten. Soms wordt je op dingen gewezen dat je denkt
Dus vandaar 

Je schema ziet er gezond uit. Waar haal jij auberginesalade? Ik weet dat ze er bij de ah 1 hebben, ben even de naam kwijt. Zelfde merk dat humus maakt.
(Die kan ik niet laten liggen die enkele keer dat ik in de Bijlmer kom)
.
. Mijn beha's worden te groot (oeps, dat is best lastig omdat ik een maar heb die hier niet makkelijk verkrijgbaar is), mijn benen strakker en mijn huid en haar is in zichtbaar betere conditie
. 

Mijn huid knapte er vooral veel van op toen ik gezond ging eten en vooral toen ik overging op water. Vroeger dronk ik zo'n 1.5 liter melk per dag. 
Kan dat de volgende dag altijd wel merken aan m'n darmen maar dat heb ik er wel voor over. Vind dat zo lekker huiselijk!
Vorig jaar een keer gemaakt. Morrow_Less schreef:Sorry dat ik even kom binnenvallen maar ik heb een vraagje
Ik heb een pompoen gekregen (butterpompoen ofzo iets nam ik te verstaan) maar hoe maak je dat en wat paste erbij ?
Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel.
. Ik hak de pompoen in grove stukken, haal dan de schil er af met een goed schilmesje en de ze met een beetje olijfolie, peper en zout in de oven (op 200 - 220C tot ze zacht zijn). Als ze klaar zijn gooi ik de pompoen door de spinazie (die ik denk ik even heel kort in koken water dompel in de wok) en doe ik er blokjes feta en geroosterde zaden (zonnebloempitten, pompoenzaden e.d.) bij.
) in de blender. Morrow_Less schreef:Sorry dat ik even kom binnenvallen maar ik heb een vraagje
Ik heb een pompoen gekregen (butterpompoen ofzo iets nam ik te verstaan) maar hoe maak je dat en wat paste erbij ?
Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel.

, kiezen jullie er dan voor om te zondigen of probeer je toch nog iets 'zo gezond mogelijk' te scoren?
Is volgens mij best wel gezond.
. Als ik uit eten ga, dan ga ik voor de sushi en als ik geen zin heb om te koken ga ik voor een simpele (maaltijd)salade (evt. met een klein blikje soep of een broodje / tosti). Maar ik laat in principe niks hoor, ik ga binnenkort ook weer een keer lekker kaasfondue eten. Ik bewaar het alleen voor bij gelegenheid.