Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:35

Bij mij gaat het ook weer goed :D

Straks ff lekker een film kijken.. Op de loopband :Y)!
Morgen weer beginnen met krachttraining. Dan zal k ook meer moeten eten :)

O: 2 speltboterhammen 1 met biologische jam en 1 met philadelphia
T: niets, was vergeten.
L: 350ml yoghurt, banaan, noten, lijnzaad.
T: appel, cherrytomaatjes
D: veel groentes, groenteburger, zilvervliesrijst
T: geen idee.. komkommer ofzo?

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:57

De cardio ging veeeel beter dan een jaar geleden :oo Ik vloog erdoor heen. Ik merk nu dat ik door de KT m'n lichaam veel meer onder controle heb, dat ik veel soepeler ben (stretchen werkt :D ) en dat m'n uithoudingsvermogen sterk is verbeterd.
Ik hou van KT <3

En nu lekker m'n lunch :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:41

Mri: wat onwijs lastig van dat hardlopen. Ook wel een beetje bizar, dat je er zoveel moeite in steekt en dat het dan nog niet lukt!

Phormicola: klinkt super :D je motiveert me ontzettend om ook aan krachttraining te gaan doen! En veel plezier in Berlijn :D

Karin: ach een luie dag hebben we allemaal wel eens. Ik heb ook wel huiswerk gedaan vandaag, maar dat komt omdat ik morgen een deadline heb :') Qua lichaamsbeweging vandaag weer prut, ik wilde vanavond een filmpje kijken vanop de hometrainer (zo'n fiets) à la cardio en ik wilde ook nog een stuk met de hond, maar mn werk belde net, of ik vanavond een dienst kan draaien. Dus valt mijn plannetje in het water :')

Qua eten nogal een saai dagje, omdat we een overschot witte kool hebben:
Ontbijt: 2 speltboterhammen (1 biologische pindakaas, 1 biologisch kokosbrood)
T: /
Lunch: japanse pizza met bieslook als topping, smoothie van spinazie, peer, kiwi, sinaasappel en wat chiazaden
T: stukje appeltaart op verjaardag
T: plakje kokosbrood
Avondeten: japanse pizza :+ met paprika en ui als topping

Maar ik vrees dat ik te weinig bewogen heb vandaag voor deze calorie-inname.. :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:43

Lekker aan het sporten dus...goed zo wij morgen weer naar sportschool. Vandaag uur stevig gelopen en 40 min gereden stal leeg geschept etc. jullie hadden het over hardlopen...ik haat dat echt ik hou het ook slecht vol...verschillende schemas geprobeerd maar ging er niet op vooruit maar zet me op de fiets of ander cardio apperaat en ik hou het lang uit zonder dat mijn hart op hol slaat

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:49

Apart inderdaad dat hardlopen, ik doe het puur om conditie op te bouwen en het de goedkoopste manier is om het te doen, even goede schoenen aanschaffen en je bent klaar. Ga vrijdag wel met 2 vriendinnen Circuittraining doen bij de Aclo, ben heel erg benieuwd. Vind het toch wel leuk om me lichaam in vorm te houden en vandaag was ik dus aan het hardlopen met een vriendin en komt er echt een vrouw van 50/60 langs gerend, jaloerse blik die kant op. :P Dat wil ik dus ook nog kunnen wanneer ik zo ooit ben! En enige manier om dat te kunnen is bijhouden. Soms denk ik wel: wat doe ik mezelf aan? Ik ben niet dik, ik kan prima lopen en fietsen, nergens last van. Maar merk gewoon nu al dat ik stijver wordt en conditie minder goed is, heb 10 jaar gedanst en kon zo in de spagaat, ik kom nu niet eens meer in de buurt! Het is echt dat ik het puur voor mezelf doe, ik wil gewoon in vorm blijven. Maja, het doen, als ik eenmaal bezig ben vind ik het ook hartstikke leuk! Maar als ik dan naar buiten kijk, donkere wolken, wind, dan heb ik al snel iets van: lama! Terwijl het juist super lekker weer was vandaag om te rennen.

Ga zo maar eens met me avondeten beginnen, het is maandag wat betekent Vega-dag. Ik ga een vegetarische preistampot maken met walnoten nav dit recept: http://www.keukentips.nl/recept.php?id=2087 Ben benieuwd. ^^

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:56

Mara...das voor mij inderdaad de reden om te gaan sporten...hoef nietecht gewicht kwijt maar wil fysiek beter en dus strakker in mijn vel zitten...slank strak conditie en gezond...lijkt me heerlijk...wordt dit jaar 30 echt een verschil met toen ik 25 was...bah haha

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:56

Ohhhh klinkt lekker die preischotel....laat maar weten hoe hij smaaktd

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 16:57

fietsen kan ik weer wel, 30 km (mits op een fatsoenlijk tempo met genoeg drink pauzes tussendoor) is geen probleem. Wandelen? onze laatste reis, vorige zomer, hebben we onwijs veel gedaan (wandelingen van 6-7-8 en soms zelfs 9 uur per dag waren geen uitzondering zeg maar ;) ) maar hardlopen? :n
dat kan ik echt niet! ik raak buiten adem, kan alleen nog maar hijgen en ik kan dus ook niks opbouwen. DIe minuut is echt de max (en dat is precies van de voordeur naar de tramhalte _O- alleen pak ik dus nooit de tram :') )

Maar wandelen/lopen in NL vind ik moeilijk. Op onze vakantie van vorige zomer hebben we 2 maanden lang dagelijks echt flinke (soms vrij heftige :') ) wandelingen gemaakt, vrij steil omhoog/naar beneden, in 40 graden45 minuten over een rotsplateau lopen waar geen schaduw of zuchtje wind is, overdag met +25/30 door regenwoud (heerlijk hoge luchtvochtigheid :+ ) en dan snachts in een tentje liggen met -5

In die 2 maanden ben ik dan ook wel een kilo of 8 afgevallen _O-

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:00

Colway schreef:
Mara...das voor mij inderdaad de reden om te gaan sporten...hoef nietecht gewicht kwijt maar wil fysiek beter en dus strakker in mijn vel zitten...slank strak conditie en gezond...lijkt me heerlijk...wordt dit jaar 30 echt een verschil met toen ik 25 was...bah haha

Hahaha, ja ik ben blij dat ik toch enige motivatie weer krijg om te sporten op me 21ste en dan ben ik nog maar 21. Maar als ik bedenk hoe lenig en sportief ik vroeger was! Altijd paardje spelen wat betekende rondjes draven en galopperen (stappen was saai dus dat deed je dan ook niet :P ) over hindernissen in de bak springen, ervandoor gaan wat betekende enorme sprintjes trekken. Moet er nu niet meer aan denken. :') Zou volgens mij dood neervallen. En de spagaat dus of met gestrekte benen en dan met je handen plat de grond raken. Blijf nu sneu halverwege hangen en heb dan al pijn. Haha. Ik had/heb het zelfs nog met paardrijden, ik rij maar eens in de 2 weken paard en de galop, conditie was daar echt 0,0 waardoor ik gewoon niet met de groep kon meegalopperen. Dat was ook een enorme reden om te gaan hardlopen, ik wil gewoon kunnen galopperen zonder buiten adem te raken, ben geen vrouw van 50, kom op zeg. :P

En ik zal het laten weten van de preischotel!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:05

Ik was ook altijd erg stijf. Nu kan ik m'n handen plat op de grond zetten met gestrekte benen _/-\o_

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:06

Doe je daar dan wat speciaals voor? Oefeningen of is dat gewoon een aardigheidje wat erbij komt met het sporten? :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:07

Ik stretch voor en na elke training, misschien dat het daardoor komt :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:10

Ja oké, dat hoort eigenlijk altijd bij sporten, stretchen. Maar zie bij de Aclo ook vaak dat dat niet gedaan wordt. Heb een tijdje meegedaan aan Bodyfit, maar daar ging je strechen op het eind, begin was gewoon rennen op de plek en dan squads. Vond dat altijd maar raar. }:0 Oké, nu ga ik echt beginnen met koken, of in ieder geval de aardappels schillen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:16

Ik stretch echt uitgebreid, m'n hele lichaam. Tien minuten voor de training en tien minuten na de training :j
Eenmaal per week stretch ik een heel uur lang, met yoga oefeningen enzo. Helpt je ook weer bij het sporten, een lenig lichaam is veel makkelijker te bewerken :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:51

Split en spagaat kan ik nog steeds redelijk....@ mara lekker sporten gaan geloof me op een gegeven moment worxt alles slapper haha

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:03

Haha, dat geloven we dan maar.

Mijn preistampot smaakte lekker! Alleen ik was iets te enthousiast misschien met het maken van de aardappelpuree, dus het is nogal een prakje geworden. Zeker met de kaas erbij ziet het er misschien niet al te smakelijk uit. Maar het smaakt wel lekker! Zeker de walnoten vond ik er erg lekker in, het zorgt een beetje voor een bite. Dus als tip voor degene die hem willen maken en voor mezelf, maak niet puree, puree maar laat het misschien nog een beetje brokkelig-aardappel. Maar ik zit nu wel lekker vol, heb nog even een glas melk gedronken, heb toch vaak het gevoel dat er nog iets 'vloeibaars' bij moet na het avondeten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:06

Ik maak puree altijd van aardappelen met de schil er nog omheen en idd een beetje brokkelig. Ouwe wijven puree noem ik het :))

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:08

Ik had vorige week bij Masterchef Australia gezien hoe ze puree maakten dus dat wilde ik ook eens doen. Maar dan krijg je dus van dat fluweelzachte aardappelpuree, maar het preimengsel was van zichzelf ook al aardig 'nat' dus samen maakte het nogal een papje. :P Niet echt goed bij over nagedacht, ja toen de puree al bijna klaar was bedacht ik me dat het misschien niet een hele handige zet was. :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:15

Zo ik ben volgens mij nog nooit zo gezond uit eten geweest! Allemaal vette vis, aloë vera, zeewier, sojabonen... Wel uiteraard weer veeel te veel gegeten! Morgen weer beginnen met een smoothie en lekker boodschapjes doen, verlang er nou al naar. Vandaag ook voor een tientje een grillpan bij Ikea gekocht, wordt dus lekker groenten grillen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:22

Grillpan voor een tientje? Nou die ga ik ook halen. Hier een wat minder dagje, gewone maaltijden Oke en 2 stuks fruit, maar veel chocola gesnoept, moet ongestelt worden. Dat merk je dan meteen. Wel lekker bewogen, uur paard gereden + stallen etc en vanavond nog 7 km hardgelopen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:29

Jup echt heel relaxed!

Mijn moeder bestelt nu ook zo'n magic bullet 17 delige blender van tommy teleshopping haha :D Dus binnenkort ook handige blendertjes!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:34

Haha Tommy teleshopping geweldig

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 07:57

Goedemorgen :D

Wauw Maartje, was dat in een speciaal restaurant ofzo?

Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: (halve) smoothie van spinazie, kiwi, peer, sinaasappel, afgekoelde detoxthee, chiazaden en tarwezemelen, handje noten
T: halve rode paprika
Lunch: 3 speltboterhammen (2 biologische pindakaas, 1 biologisch kokosbrood)
T: 2 chocokoekjes van Amber Albarda
Avondeten: broccoli met prei en kip en een zelfgemaakt sausje uit de oven

Vandaag een laaaange dag, vandaar redelijk wat eten :P Anders ga ik snacken..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 08:01

Mijne:
O: halve smoothie, chia zaden
T: rest vd smoothie
L: 3 dubbel donker boterhammen met ?
T: chia
a: snijbonen met aardappels en kip

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:02

Mri: eet jij echt chiazaden gewoon als tussendoortje? Zonder ze in iets te verwerken?