Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:50

Oh patatjes, lekker .. maar idd zodra je het op hebt voel je je al ellendig... moet zeggen dat ik ze al een tijd niet op heb. Wij hebben ook geen frituurpan gelukkig. Dus at ze hoogstens als je ze in een restaurant bij je eten kreeg, nooit echt bij de snackbar vandaan...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:51

Zal patatjes eigenlijk gewoon moeten afschaffen... En dan gewoon heel af en toe bij een restaurant ofzo :j
Deze week nog wel ff mijn snack a jacks etc. opmaken. Morgen even naar de Ekoplaza. Hoop dat ze er ook speltbrood hebben.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:04

Ja het is zo lastig want ze vinden mij allemaal maar gek dat ik zo gezond eet :') M'n ouders vinden me ook doorgeslagen dus als ik weer een uitgebreid lunchgerechtje sta te maken zegt mn moeder vaak: ach mens neem toch lekker een boterham met hagelslag. Waarna zij een heerlijk wit vers tijgebrood besmeerd met boter en hagelslag haha. Gewoon niet naar kijken!

Zaterdag is trouwens overdag een verjaardag en 's avonds willen ze uitgaan, en het zijn nogal drinkers, hoe ga ik dat overleven. Ik kon vroeger ook best veel drinken maar wil dat nu eigenlijk niet meer. Hoe is het met jullie alcoholgedrag? Ik zou aan 1 a 2 wijntjes echt genoeg hebben!

Ik weet wel dat zodra ik weer op mezelf woon, dat alles biologisch dynamisch is haha, dat zou een grote reden voor mij zijn om mijn biezen weer te pakken.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:06

Ik drink sowieso geen alcohol, hoogstens 1 keer per 2 jaar ofzo :+ Moet zeggen dat veel van mijn vrienden niet drinken... of nauwelijks. Als ik wel met drinkers ben dan ben ik gewoon de enige die water drinkt.. ze kennen me inmiddels, en meestal moet ik nog autorijden dus tja dat is een goed excuus om gewoon niet te drinken. :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:07

Ik drink totaal niet veel :n Ben er niet gek op. En vaak ga ik gewoon aan de water of crystal clear met uitgaan. Crystal clear is nog altijd beter dan alcohol denk ik :P

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:09

Drinken doe ik wel hoor, je moet wel een bepaalde balans houden O:)
Ik eet gezond, sport, ben gestopt met roken en neem 's avonds lekker een glas port :D
Ik word niet verleid door friet of chocolade (neem desnoods puur) die fase heb ik denk ik al gehad...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:13

Hier ook geen frietpan, gelukkig! Mis het ook niet. Ik vind zelf gemaakte aardappeltjes uit de oven met rozemarijn en wat knoflook om eerlijk te zijn nog lekkerder ook. Af en toe eet ik wel eens patatjes en dan halen we het op..

Verjaardagen zijn inderdaad lastig. Afgelopen zaterdag ging het wel super, had alleen 2 glaasjes appelsap op.. :p moet zeggen dat wij best wel vaak feestjes hebben dus ben benieuwd hoe dat gaat..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:14

Ik drink geen alcohol dus dat scheelt al. Veel mensen om mij heen wel, maar ik lust het gewoon niet en heb er geen behoefte aan. Wel vervelend om jezelf steeds te moeten verantwoorden en het uit te leggen..

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:14

ik van het weekend 3 verjaardagen...

@phylos: Ik verantwoord me niet meer en als ze lastig blijven doen stel ik gewoon de vraag terug: waarom drink jij? :+

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:17

Alcohol.. af en toe een glaasje maar meer dan 1 of 2 op een avond hoeft van mij niet. In de winter drink ik nauwelijks tot niet, zomers op terras toch wel sneller een wijntje.. als ik mocht kiezen eet ik liever een frietje dan een glas aolcohol haha.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:20

Kopen jullie alles biologisch? Ook groentes etc.?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:21

Ik probeer vlees en groente zoveel mogelijk biologisch te kopen, maar qua geld lukt het niet altijd met de groente. Vlees neem ik heel soms scharrel en bij eieren meestal vrije uitloop en soms biologisch. Denk dat de helft van de groente die ik koop biologisch is, hetzelfde geldt voor fruit.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:23

Ik koop niet alles biologisch. Vlees en eieren wel. Fruit en groente niet behalve als het zo uit komt..

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:29

Hmm ik ben er nu na mijn toetje uit dat Ananas, framboos en yoghurt een goede combi is :9

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:36

Op verjaardagen doe ik ook niet moeilijk hoor, lekker een stukje taart, normaal heb ik dat nooit :D en verder pak ik, als ik iets pak, inderdaad ook het gezonde :)

Grappig dat veel van jullie ook niets met alcohol hebben. Als ik het neem dan ben ik 3 dagen later nog licht in mijn hoofd, ben erg gevoelig voor suiker. Ik lust het trouwens ook niet en ben ook na 2 glazen dronken :+

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:41

Ik zit nu een de patatjes, foei!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:51

Over boekweitmeel.. doen jullie daar ook zelfrijzend bakmeel bij?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:06

heb ik niet gedaan. Heb vandaag als lunch boekweitpannekoekjes gehad, maar vond het niet echt speciaal. Beetje smaakloos. Terwijl ik er kaneel, vanillesuiker, lijnzaad en appel/rozijn of banaan/rozijn in had zitten. Moest er echt nog wat suiker bij doen om het lekkerder te maken en dat was nou juist niet de bedoeling natuurlijk..Ga toch ook nog een keer speltmeel proberen.
Maar nu ben ik wel opzoek naar andere recepten met boekweitmeel, want ik wil het wel opmaken natuurlijk

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:50

Ik ben zo blij dat ik de stap weer gemaakt heb! Ik ben natuurlijk pas 3 dagen ver maar heb geen behoefte aan zoet en ben blij met wat ik eet. Ik zit nu nog nokkievol van mijn avondeten en heb zelfs mijn yoghurt met kiwi laten staan. Eten van vandaag:
O: opgebakken havermout met stukjes mango en appel en kaneel
T: handje amandelen met chocola en kaneel van de natuurwinkel :D
L: dubbele speltboterham met mozarella en tomaat en zout en peper
A: paste met brocollisaus en kaas en zaden (over van dinsdag)

Zo fijn alle tips hier! Van het weekend de appelmoesmuffins en speltpannekoekjes eens proberen.

Chocola kan ik ook niet: moet in een keer op, alhoewel dat bij extra puur wel minder is inderdaad...

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:43

Ik ben gelukkig niet zo van de fritepan!

vlees, eieren en sinds kort ook de melk koop ik biologisch voor ook nog eens biologische groenten heb ik helaas geen geld :n en heb net als student een dure uitgave gedaan met biologische kipfilet (dat had ik al zolang niet meer gehad hier op kot!)

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:47

Wie van jullie let er hier bewust op beperkt inname van koolhydraten? Ik zit een beetje te puzzelen met het ontbijt. Brood zou niet zo goed zijn, maar kan speltbrood of speltpannenkoeken dan wel? En havermout?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 01:09

Colway schreef:
inderdaad welkom en succes

ZUCHT...Ik BAAAAAAAAAAAALLL van mezelf...ik heb echt al een dag of 4 vreetkicks, honger naar chocolade...denk de hormonen en periode van de maand zeg maar, maar hoe gedisciplineerd ik kan zijn...Het lukt me nu niet, zucht

Ik had het vandaag ook :j En nu ben ik ineens ziek geworden :') Hele erge buikpijn. Of misschien niet ziek, maar doordat ik slecht heb gegeten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 01:10

orion_ schreef:
Wie van jullie let er hier bewust op beperkt inname van koolhydraten? Ik zit een beetje te puzzelen met het ontbijt. Brood zou niet zo goed zijn, maar kan speltbrood of speltpannenkoeken dan wel? En havermout?

Tja, tot hoever wil je beperken? Als jet rigoreus aan wil pakken, wat verstandig is, dan past havermout niet in je schema en spelt al helemaal niet.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:27

Phormi, jij hebt toch een lange tijd kh-arm gegeten? Heb jij nog wat tips voor ontbijt en lunch? Ik ben niet gek op kwark en ook niet zo van de salades. Houd wel erg veel van ei.. Mag je bijvoorbeeld ook lunchen met gekookte eieren ofzo? :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:46

alcohol...ik drink wel, maar dat is in het weekend een goeie irish coffee (dus een goeie single malt, en geen bocht) en een paar biertjes , maar niet hijsen, dat gebeurt maar zelden...ik ben meestal ook de bob als we ergens heen gaan . ik vind dat als je dan iets neemt het ook lekker moet zijn en je er van moet genieten...niet mindless volgieten zeg maar.

frietpan hebben we hier ook niet, hele bewuste keuze. we halen 1 keer in de 2 weken tot 1 keer in de maand/twee maanden wel friet als we er een keer zin in hebben.

biologisch doen we hier vlees, eieren en melkproducten, maar ook niet altijd, het moet even zo uit komen en ik ga er niet km's voor omrijden, hier op het dorp hebben we alleen een supermarkt en op donderdag een marktje dus niet alles is voor handen en om nu liters benzine te verstoken om biologisch te kopen vind ik een beetje het doel voorbij schieten .