Dolce Gusto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:05

WildChild, welkom! Tja, als je verslaafd bent moet je ergens een uitlaatklep hebben, dus vandaar dit topic, ha ha ha!
Ken je nog meer oosterburen? Anders zijn de codes hier welkom! (ik begin echt een beetje gierig en hebberig te klinken geloof ik... :o )
Ik vind het trouwens nogal wat, een DG machine als "impulsaankoop" :D Behoorlijk duur, en wist je vantevoren al hoe het smaakt?

Cer, de herrie maakt mij niet uit (ik heb een zog. "eend"), zó erg is het nu ook weer niet... Senseo maakt ook geluid, had ik ook nooit "last" van? En ach, de mijne heeft ook geen automatische waterstop. Eigenlijk vind ik dat alleen maar handig. Zo kan ik eens wat sterker nemen, of wat meer melk, wat meer koffie etc. Ik heb de koffie altijd in dezelfde mokken, dus inmiddels is het geen schatten meer, je weet gewoon hoeveel erin moet. Maar eerlijk is eerlijk, in het begin moest ik ook even uitproberen hoor, met een litermaat kijken hoeveel "200 ml" bijvoorbeeld was, hoeveel dat in de mok is enz. :D

Zo, ik krijg zo mijn verzekeringsman over de vloer, kan ik weer van een DG genieten :D

Anoniem

Re: Dolce Gusto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:15

Mijn schoonouders vinden het ook heerlijk _O- en die hebben thuis een superdeluxe-espressomachine. Vind ik ook niet erg :Y)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:16

Huisgenootje van me heeft nespresso cups meegenomen :+

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:22

Ik had ergens een code neergelegd maar ben 'm sinds mijn vriend en ik hebben opgeruimd kwijt :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:31

Jilletje schreef:
Huisgenootje van me heeft nespresso cups meegenomen :+

What else?
Nou, Dolce Gusto cups dus! >;)

:')

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:39

GamblersCup schreef:
WildChild, welkom! Tja, als je verslaafd bent moet je ergens een uitlaatklep hebben, dus vandaar dit topic, ha ha ha!
Ken je nog meer oosterburen? Anders zijn de codes hier welkom! (ik begin echt een beetje gierig en hebberig te klinken geloof ik... :o )
Ik vind het trouwens nogal wat, een DG machine als "impulsaankoop" :D Behoorlijk duur, en wist je vantevoren al hoe het smaakt?

Cer, de herrie maakt mij niet uit (ik heb een zog. "eend"), zó erg is het nu ook weer niet... Senseo maakt ook geluid, had ik ook nooit "last" van? En ach, de mijne heeft ook geen automatische waterstop. Eigenlijk vind ik dat alleen maar handig. Zo kan ik eens wat sterker nemen, of wat meer melk, wat meer koffie etc. Ik heb de koffie altijd in dezelfde mokken, dus inmiddels is het geen schatten meer, je weet gewoon hoeveel erin moet. Maar eerlijk is eerlijk, in het begin moest ik ook even uitproberen hoor, met een litermaat kijken hoeveel "200 ml" bijvoorbeeld was, hoeveel dat in de mok is enz. :D

Zo, ik krijg zo mijn verzekeringsman over de vloer, kan ik weer van een DG genieten :D

Nou, een impulsaankoop betekent bij mij meer dat ik me niet van tevoren heb ingelezen en alle ins en outs op koffiegebied uit mijn hoofd heb geleerd. :o Ik ging bij de Mediamarkt wat rondsnuffelen bij de apparaten, toen mij aangeboden werd of ik eens wilde proeven.. Voor de Latte gekozen en een uitgebreide uitleg gehad. Toen nog een half uur lopen dwalen door de winkel, twijfelen.. En toch maar gedaan.

Ik ben trouwens ook al gewend aan het handmatig instellen, vind het wel leuk, voelt een beetje als kokkerellen. Snufje van dit, scheutje van dat.. :+ Geluid vind ik juist heel zacht, maar ben het lawaai van een verse bonenmachine gewend. Ik dacht overigens dat er nog iemand in dit topic de codes spaarde, maar aangezien ik daar niets van hoor gaan ze gewoon naar jou. Moet wel zeggen dat de cups er héél hard doorheen gaan! Het is zó lekker, maar ik ben slechts een arm studentje.. :(:)

Vriendje had schoonmama verteld over mijn nieuwe aankoop, haar reactie: 'Oh leuk!! Dan neem ik wel eens wat van die doosjes mee!'. Ik heb het zo getroffen met haar! :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:55

[quote="WildChild"] Ik dacht overigens dat er nog iemand in dit topic de codes spaarde, maar aangezien ik daar niets van hoor gaan ze gewoon naar jou. [ /quote]
Geen idee eigenlijk, of iemand anders ze nog spaart... ik dacht dat ik de enige was hier die in Duitsland woont? Kan het fout hebben hoor, als er nog iemand is gun ik die persoon ook van harte codes! Het spaart echt wel wat geld uit!

En ik wil dat ook, iemand die af en toe doosjes voor me mee gaat nemen! :D

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:18

Bij mij was het wel een echte impulsaankoop. Had van iemand gehoord dat het lekker koffie was dus toen stond ieopeens op mijn aanrecht oeps!

Ik heb de piccolo genio als het goed is, maar iig wel eentje waarbij je dmv van de streepjes automatisch koffie tapt. Ik vind het wel echt ideaal. Ben vaak van het aanzetten en nog even wat pakken. Dan is dat fijn.

En herrie... Tja wel wat maar niet meer als de senseo volgens mij.

Ik heb de latte caramel uitgeprobeerd en die is jummie!!! Morgen de Mocha.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:27

Ja dat kunnen instellen van de streepjes is inderdaad handig, maar had er niet zoveel meer geld voor over. Vind de Genio wel heel mooi trouwens, mijn titanium Piccolo ook, ben er zo trots op! De muur waar hij voor staat heeft praktisch dezelfde kleur. :o
Wat vinden jullie overigens het verschil in smaak tussen de cappuccino en de latte macchiato? Ik heb ze nog niet naast elkaar geproefd maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Op het pakje staat wel dat de latte iets 'sterker' zou moeten zijn omdat er in verhouding meer koffie in zit, dat vind ik ook een beetje raar, omdat een latte normaal gesproken minder sterk is geloof ik?
Anyways, ik ben in love. <3

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:57

@WildChild: Ja, ik proef wel verschil. Ik vind de Latte lekkerder dan de cappuccino.
Het melkschuim van de latte vind ik lekkerder qua structuur en ik vind de latte juist minder sterk idd :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:15

Ik vind de cappuccino lekkerder, want die smaakt meer naar koffie :)
Ik zit nu aan een heerlijke mocca!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:20

Ben alweer bijna door mijn voorraad heen, thuiswerken maakt echt zóveel verschil in de aantal koppen koffie die er doorheen gaan! En nou gaat mijn voorkeur uit naar Mocca, da's ook niet echt spaarzaam... ik zou de Lungo vaker moeten drinken, daar zit het dubbele aantal in.

Dusse, codes zijn nog steeds (en nu veel harder, ha ha ha!) welkom! :D

* Help Sas de winter door * :')

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:18

Haha help sas de winter door _O-
Volgens mij heb ik nog wat codes voor je liggen.
Morgen zal ik even voor je kijken

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:12

Ik ook, een hele stapel!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:20

Hey ik las hier toch dat de dg ook cappuccino maakt? Zonder melkopschuimer apart?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:52

Klopt, gewoon 2 cupjes na elkaar in het apparaat doen en klaar :-)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:53

en waar kan je die cupjes kopen?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:58

o.a. albert heijn, makro etc

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:08

ooooh ok! thanks :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:07

Cer, gelukt? :D

Ik kom er net tot mijn schrik achter dat ik aan mijn laatste doosje Mocka bezig ben, betekend vandaag is ie op... :\
Ga zo maar eens kijken hoeveel punten ik weer bijelkaar heb, maar volgens mij nog niet genoeg voor een "flinke" bestelling... en ik haat het om verzendkosten te betalen als het om heel weinig gaat :=
En ik heb geen zin om naar Meppen te rijden, waar de supermarkt zit waar ze 20 cent goedkoper zijn, met het risico dat ze op dat moment geen Mocka hebben staan... ik moet gewoon eens stoppen met zóveel koffie te drinken geloof ik :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:08

Ik zal ff kijken, misschien heb ik nog een paar codes voor je GC

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:22

En weer super bedankt Alwiene!!!! *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:25

GC, Ik heb ook nog twee codes voor je... PB je zo wel even :D
Ik ben echt diehard aan het afvallen geslagen met een dietiste, dus er word even geen lekkere koffie gekocht -O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:35

Mootje, bedankt!!

Hm, geen koffie drinken?!? Hoe hou je dat vol???

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:39

Haha, ik dronk er sowieso al maar één per dag....