Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:16

Tatyana schreef:
Hebben jullie nog een ander idee in de buurt van Gorinchem (tot een 45 min reistijd max)?

Ikke binnenkort :D ! Hoop dat aan het einde van de week mijn website online is :) .

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:19

Lindas2, dat is echt niet grappig: wat een heerlijke dingen staan er op jouw foto's :9 :9 :9 . Weet je wel hoe erg dat is als je wat af wil vallen en je ziet zulke foto's :D . Dat schip is ook super gaaf!!

En het hondenportret hierboven is ook geweldig :') .

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:26

Rinske schreef:
Tatyana schreef:
Hebben jullie nog een ander idee in de buurt van Gorinchem (tot een 45 min reistijd max)?

Ikke binnenkort :D ! Hoop dat aan het einde van de week mijn website online is :) .

Wil je me dan een pb'tje doen met info als je alles voor elkaar hebt?
Ik zou graag samen met mijn schoonmama een basis cursus volgen (leren snijden, vullen, afsmeren en bekleden).
Mag in een groep, mag ook met z'n tweeën.
Het liefst 's avonds of op een zaterdag/zondag.

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:28

Avond of zaterdag moet zeker lukken. Zal dan een iets groter groepje worden (tussen de 4 en 8 personen), maar misschien zijn er hier al meer mensen die op dezelfde datum kunnen :) .
Ik zal je een pbtje sturen als ik wat meer info heb :j .

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:38

bambietje schreef:
haha ik gok verkeerd topic :))

Haha, inderdaad verkeerd topic ;) Maar heb toch al wel een fijne tip gekregen haha! :D

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:39

Bedankt voor alle leuke reacties! Alle dingen waren ook even lekker en viel bij iedereen in goede aarde :D

@lelieaardje: Dat ken ik :) Heb ze al zo vaak gegeten dat ik ze niet meer hoef :P

Wel nog super leuke koekjes en cupcakes gezien! Vond de grote spuitmond voor de koekjes wel meevallen :)

Ben nog een beetje aan het twijfelen over de website.. Er zijn veel mensen die vragen of ik foto's heb en willen wat meer informatie.
Denk dat een website dan wel handig is..
@ mayo en MM: zag dat jullie ook een eigen site hebben, hoe hebben jullie dat aangepakt?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:40

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:10

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:53

google is your best friend Soprano

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:02

Zo dat lijkt me echt super lekker zeg! Geniaal!!!
En ik heb hier een maatlepel set met alle amerikaanse (of is t engelse??) maten, errug handig :)
Alleen de stick butter kom ik nog niet uit...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:55

een stick boter is 113 gram :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:41

Wat een heerlijke dingen zijn er weer voorbij gekomen :9

Ben bezig met wat proef cc en push cake's te maken. Nou heb ik de push cake's gemaakt met cc mix omdat ik er maar een paar moet maken
en anders heb ik een berg biscuit over :D . Maar is het eigenlijk lekkerder om ze te maken met cc mix of met biscuit?
Ik heb nu wat gekleurde cc gebakken en daar rondjes uitgestoken. Maar als het er straks 35 á 40 moeten worden is het denk ik
voordeliger om een grote biscuit te bakken en daar rondjes uit te steken.
Wat zouden jullie doen?

En dan de tweede vraag :D . Moet ik de push cake's in de koelkast bewaren omdat er ook bc inzit? Normaal doe ik de cc in een bak
bewaren of met folie erover maar dan zit er geen bc op.

Hoop dat jullie me kunnen helpen :j

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:43

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:58

Ik wil binnenkort eens wat bijzondere smaken maken, zodat ik ook andere smaken biscuit/cake kan versieren. Wat is nou een echt lekker recept? Of een smaak/likeur/sap om een biscuit mee te besprenkelen?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:26

Hmm ik denk dat dat uitproberen is Rinske...

Lees wel trouw mee hoor en ben achter de schermen nogal druk....
ik zie regelmatig weer prachtige creaties voorbij komen!! Top!

Weten jullie of en waar er sinterklaas uitstekers te krijgen zijn?
of ze uberhaubt bestaan?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:43

@ Rinske: Heb eigenlijk geen idee.. Misschien is ananassap lekker? Ik heb hier wel een keer voorbij zien komen dat die pakjes van wicky de biscuit uitdrogen..

@ Tinkertom: Ze zijn er wel voor kerstmis dus je zou denken dat ze er ook voor Sinterklaas zijn :)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:00

snel vraagje.

ik heb gisteren een taart gemaakt met bokkepootjes vulling om te trakteren op mijn werk, maar hij is niet helemaal op. Zou ik die ook nu nog kunnen invriezen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:06

Rinske schreef:
Ik wil binnenkort eens wat bijzondere smaken maken, zodat ik ook andere smaken biscuit/cake kan versieren. Wat is nou een echt lekker recept? Of een smaak/likeur/sap om een biscuit mee te besprenkelen?

Amaretto, nooit geprobeerd maar misschien wel heerlijk of limoncello.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:07

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:17

Ik ben nogal een leek in het bakken van dingen dus besloot te beginnen met cupcakes. Want hoe moeilijk kan het nou zijn he.. :o

De cupcakes (in mijn geval muffins want ik had een lekker recept gevonden hiervoor) zijn super gelukt, helemaal perfect. Maar ik wilde versieren, dus met de spuitzak aan de gang. Na wat zoeken op internet kwam ik op botercreme uit. Boter en poedersuiker, dat was appeltje eitje.

Poging 1: ongezoute roomboter geklopt de poedersuiker erbij, alles ging goed. Tot ik mijn mocca extract er bij gooide. De boel begon vreselijk te schiften en werd vreselijk veel te dun. Alles was op kamertemperatuur toen ik begon. De roomboter was wel met 25% minder vet.

Poging 2: dit keer zonder het extract geprobeerd en het was perfect! Op de site stond dat je het het beste voor gebruik even in de koelkast kon zetten met een vochtige theedoek erover. Zo gezegd zo gedaan, ik ging mijn krantjes rond brengen en liet het ong 2 uur in de koelkast staan.
Toen ik de creme er uit haalde was het nog super, maar de boter was gaan klonteren. Ik he. Even geroerd maar dit hielp niet, even laten staan, dat lukte ook niet. Dus ik besloot het weer te mixen, dat was denk ik niet zo een goed idee. Weer ging alles schiften en ht loopt van mijn cakjes af..

Het staat nu in de koelkast, in de hoop dat het nog een beetje wil stollen maar ik ben bang dat ook poging 2 hem niet gaat worden.
Kan iemand mij vertellen hoe het wel moet? Ik zag mijn prachtig opgemaakte cupcakes al helemaal voor me, maar helaas ;(

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:23

Heb je de boter en poedersuiker wel 1op1 gedaan? Dus bv 100 gram boter en 100 gram poedersuiker?
Ik doe nooit een vochtige theedoek op de bc als deze in de koelkast gaat. Wel een vel met alu.folie.
Zou eigenlijk niet durven zeggen wat er dan fout moet zijn gegaan.

Ik gebruik wel altijd de botercreme van de mix en die is wel véél lekkerder :j
Met boter en poedersuiker wordt het heel erg machtig en van de mix is het wat luchtiger.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 01:46

IngridB schreef:
Heb je de boter en poedersuiker wel 1op1 gedaan? Dus bv 100 gram boter en 100 gram poedersuiker?
Ik doe nooit een vochtige theedoek op de bc als deze in de koelkast gaat. Wel een vel met alu.folie.
Zou eigenlijk niet durven zeggen wat er dan fout moet zijn gegaan.

Ik gebruik wel altijd de botercreme van de mix en die is wel véél lekkerder :j
Met boter en poedersuiker wordt het heel erg machtig en van de mix is het wat luchtiger.

Ik heb de 1 op 1 aangehouden, 250 gramboter en idem dito voor de poedersuiker.
Welke mix bedoel je? Ik heb de tweede keer gezocht naar een kant en klaar mix, maar kondeze nergens vinden :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:35

Ik bedoel de mix van Funcakes. Is echt super lekker :9 .
Bij Jamin verkopen ze het, bij de makro, DLT en volgens mij bij Pipo's. Zoveel plekken waar je het kunt krijgen :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:16

Er zijn volgens mij ook andere merken. Bij Taart & Decoratie verkopen botercrememix van hun eigen merk. Je moet er nog steeds boter en poedersuiker (of suikerbakkerspoeder) aan toevoegen, maar ik vind die overheerlijk.

Ik heb een vraag voor de mensen die botercreme in spuitzakken invriezen. Hoe doe je dat met spuitmondjes als je ze later wilt gebruiken? Als de botercreme al in de zak zit kan je er geen spuitmondje of koppelring meer in stoppen, maar het lijkt me dat je op voorhand ook nog niet weet wat je ermee gaat doen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:33