Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:15

Tjonge, wat een mooie creaties weer zeg! Leuk dat je officieel aan de slag met taarten bent, Monique! En leuk dat je het druk hebt er mee.
Ashley, wat een grappige (maar ook mooie taart). Heel apart!!

Oh, ik krijg zin in snoepen............. :9

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:00

Kinke schreef:
Super gedaan Ashleey!!!
hoeveel douwels heb je onderin gedaan?

Eigenlijk maar 3 van die grote ronde buizen dowels. Maar met stapelen heb ik er nog 2 houten dowels voorin gedaan bij datgene waar die punt uit is. Toch een zwakker punt natuurlijk :P

corinne1981 schreef:
Wow! Wat een mooie taart! Hoe heb je dat roze bovenop het cake'je gemaakt?
Je zus mag boffen met zo'n creatieve zus, wat een leuk cadeau!

Dat roze bovenop is helemaal van marsepein := . Was alleen zo zwaar dat het bakje (alleen biscuit met dowels) er van in zakte...
Dus is een erg mooie constructie geworden :Y)

Dankjewel! :D

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:44

Frensie schreef:
Monique wat een schitterende taarten! Ik kom 7 mei de workshop bij je volgen, heb er heel veel zin in!

Edit: niet alleen Moniques creaties zijn schitterend, petje af voor iedereen *\o/*

He wat leuk *D een paardenvrouw die bij mij een workshop komt volgen :D!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:55

Kinke schreef:
Leuke taarten Monique! Dus jij bent voor jezelf begonnen, gaaf :)
Heb jij een aparte bakruimte dan of is de inschrijving bij de KvK zo gunstig dat je niks met het VWA te maken hebt?

Kinke, moest even kijken wat dat nu betekenden! Maar nee daar hebben ze het bij de kvk niet over gehad! Maar voor de taarten is het niet gunstig om bij de kvk in geschreven te staan. Je moet het echt van de workshoppen hebben. En de taarten als extra service zien en ik vind het leuk om te doen :) Doe het nu nog aan huis en bij grote groepen heb ik een zaaltje wat ik kan gebruiken, maar het is de bedoeling dat we binnen nu en 2 jaar gaan verhuizen en daar hebben we een grote loods en daar gaan we een workshop ruimte maken :D

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:56

Ashleey_ schreef:
Jaaaaa hij is klaar!! :):)

Ben er helemaal trots op! Precies zoals ik in mijn hoofd had :D. Voor mijn zusje die vanavond haar 21e verjaardag viert..
Ze houdt erg van taartjes en roze. Vullingen zijn aardbeiencreme met aardbeien compote & kersencreme met kersenvlaaivulling

Wauw wat mooi!

RoxyVip

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:30

Had er ook nog 3 staan dit weekend. De laatste twee zijn kleine bolletjes voor een tweeling die 2 wordt!

Afbeelding
Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:01

Leuke taartjes hoor!

MIjn taartje is heeeel goed in de smaak gevallen. Had deze gisteren mee genomen naar de camping bij mijn
ouders en ze vonden hem heerlijk. *\o/*

MIjn moeder wil dat ik een taart ga maken voor mijn vaders verjaardag in mei en voor mijn vriendin moet ik
een grote maken voor in juli.
Dat wordt dus nog ff flink oefenen met bekleden :j

Bij mij gaat het biscuit wat verschuiven als ik deze met botercreme insmeer. Kan het zijn dat de
botercreme dan nog iets te hard is? Zou ik deze veel zachter moeten laten worden?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:17

Ik gebruik de botercrme als hij heel zacht is.. Nog nooit probleen mee gehad :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:21

Over insmeren:
ik vul ze altijd eerst (dijkje botercreme, vulling, stapelen) en dan zet ik ze weer even in de koelkast om op te laten stijven. Daarna weer afsmeren met zachte botercreme en dan wéér een half uurtje in de koelkast en dán pas bekleden :)

@Ashley en Roxy: supertaarten zeg! Ashley, die van jou ga ik in mn inspiratiemapje stoppen :D

Aanstaande dinsdag komt er een aanstaand echtpaar bij mij proeven van de taartjes/vullingen, dit zijn de proeftaartjes:
Afbeelding

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:13

MamaMiesje schreef:
Over insmeren:
ik vul ze altijd eerst (dijkje botercreme, vulling, stapelen) en dan zet ik ze weer even in de koelkast om op te laten stijven. Daarna weer afsmeren met zachte botercreme en dan wéér een half uurtje in de koelkast en dán pas bekleden :)

@Ashley en Roxy: supertaarten zeg! Ashley, die van jou ga ik in mn inspiratiemapje stoppen :D

Aanstaande dinsdag komt er een aanstaand echtpaar bij mij proeven van de taartjes/vullingen, dit zijn de proeftaartjes:
[ig]http://94.100.120.36/1288250001-1288300000/1288269301-1288269400/1288269375_5_Fklq.jpeg[/img]

Wat een compliment :D

En wat een schatjes die van jou!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:32

Nou wil ik een leuke rand op mijn volgende taart gaan maken, maar ik zie zo ontzettend veel uitstekers, embossers, sierranden
en noem maar op. Wat raden jullie mij aan dat écht super werkt en een heel mooi effect heeft?
Zie zoveel moois, maar kan niet kiezen :D hahaha

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:38

Ik gebruik voor onderranden heel vaak mijn First Impressions pearl mold.. en verder de FMM straight frill randen in allerlei vormen :j

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:46

Monique en Ashley +:)+ Erg gaaf weer!

MM, leuk! Alleen snijd jij de marsepein op de hoeken af? Of zie ik dat verkeerd?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:22

Wat een prachtige taarten komen er voorbij!
Zo knap wat jullie allemaal maken! Ik doe er behoorlijk wat inspritatie door op :) Alleen jammer dat ik nog maar 1 ei in huis heb, dus ik kan nu niet aan de slag.

Ik lees altijd mee met alle tips en voorbeelden en ben nu zelf ook begonnen met taarten maken! Gister had ik een workshop cupcakes maken in paasstijl:

Afbeelding

Afbeelding

Alleen jammer dat ik de letters niet in het midden heb gezet...

Heeft iemand misschien het recept in het nederlands van de groene icing die ik op een cupcake heb gedaan? Het is gemaakt met crisco, boter en water, maar ik begrijp het engels recept op wilton.com niet zo goed. Daar staat een half cup crisco enzo, maar ik begrijp de maten niet zo goed.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:06

Ik zag het volgende op DLT webshop staan en wil weten of iemand van jullie deze kent of ook gebruikt?

Afbeelding

Is dit iets om een rand om de taart te maken?

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:14

Ben ik weer.

Mijn eerste bescuittaart staat in de oven en ik ben erg tevreden. Nu vraag ik me alleen af of ik hem moet snijden voor hij de vriezer in gaat of erna...
Ik wilde hem morgen of vanavond gaan vullen met Fudgevulling. Is het dan onzin dat ie de vriezer in gaat?

merci

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:32

Invriezen niet doen hoor. Komt de kwaliteit niet ten goede als het voor zo'n korte periode is. Goed af laten koelen en dan in een afgesloten pedaalemmer zak

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:23

IngridB schreef:
Ik zag het volgende op DLT webshop staan en wil weten of iemand van jullie deze kent of ook gebruikt?

Afbeelding

Is dit iets om een rand om de taart te maken?

Ja is voor een rand, maar lijkt mij totaal niet handig. Die langere van FMM zijn denk ik echt handiger, en meteen verschillende :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:36

Eerder in dit topic werd er toch gezegd dat veel mensen het lekkerder vinden als hij ingevroren is geweest? Ik had hem juist expres ingevroren. :=

elyse14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:50

Ashleey_ schreef:
Jaaaaa hij is klaar!! :):)

Ben er helemaal trots op! Precies zoals ik in mijn hoofd had :D. Voor mijn zusje die vanavond haar 21e verjaardag viert..
Ze houdt erg van taartjes en roze. Vullingen zijn aardbeiencreme met aardbeien compote & kersencreme met kersenvlaaivulling

Afbeelding

Afbeelding

WAUUWW...!!!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:14

Hij is inderdaad heel gaaf Ashley, echt supermooi en leuk verzonnen :))

ik heb net deze nog even snel gemaakt voor op het werk morgen, een laag dulce de leche en een laag gebakken appeltjes, afgesmeerd en dijkjes van bc met groene appeltjessmaak
Afbeelding

was de eerste keer stencillen proberen, wat kleine foutjes, dingetjes die ik volgende keer anders moet doen, maar verder wel tevreden :)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:40

Haha Elyse wat een leuke reactie :D

Lisette toch wel moeilijk lijkt me dat stencillen... zelf zet ik de pearl mold altijd tegen de taart aan. Misschien een tipje? *D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:43

MamaMiesje schreef:
Over insmeren:

[img]http://94.100.120.36/1288250001-1288300000/1288269301-1288269400/1288269375_5_Fklq.jpeg[/g]

Heb je hier nou de hoeken afgesneden? Speciale reden om dat te doen? :)

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:51

Leuke proeftaartej Mayo!

En de rest ook leuke taarten weer!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:02

Lief maar niet van mij :D Wel van MM :)