Dan heb je ze te lang laten hangen denk ik, misschien te weinig water gegeven? Met droog weer is het wel belangrijk om veel water te geven, zeker als je van plan bent te gaan oogsten anders wordt groente erg smerig.
Geen idee, ze bleven wel heel lang klein. Mss had ik ze idd eerder moeten oogsten en hebben ze toch een tik gehad van het bizar warme weer dit voorjaar.
Ik trek de aardappels voorlopig per plant uit, als ik ze nodig heb. Ik had ze ook laat gezet, sommige bloeien nog niet eens en zitten nog prachtig in het blad.
Aardappels waarvan het loof dood was of ging zijn eruit. In het bed ernaast staan nog die er nog heel goed bij staan en die blijven voorlopig nog even staan.
Heb gisteren mijn eerste rode framboos geoogst. Tja, het was maar 1 maar hij was wel heel lekker Voordat de rest rijp is duurt het nog even want die zijn echt nog erg groen. Moet er nog wel even een net overheen leggen anders ben ik bang dat ik er niet veel van zal kunnen genieten.
Ik weet niet, kan de courgettesoep ook zonder wijn gemaakt worden? Ik vind dat echt niet lekker in de soep of ergens anders in!
Vandaag heeft mijn vriend me blij gemaakt met een appelboompje!! Het is een mini! Ze verkopen ze bij de Fixet, 19,95. Geen idee of dat duur is. Geeft na 1 jaar al vruchten. Ben benieuwd. Alleen nu weet ik dus niet waar ik het ding moet laten....
Ondertussen heb ik al 8 courgettes en 10 komkommers de afgelopen dagen uitgedeeld. Ach, zo maak ik in mijn nieuwe buurtje wel vrienden, hahahaha
Vandaag 3 mini Roma tomaatjes op. 1 mini worteltje.........de rest wil maar niet zo goed groeien nu.
Enne, de sperziebonen die ik gezaaid heb ik bakjes in de kas komen dus wel op! Die in de tuin 40 bonen niet :-(
Heeft er iemand ervaring met rode bessenstruik en mieren? Ik heb in mijn rode bessenstruik in de toppen van de bladeren mieren zitten. Ze hebben de blaadjes als het ware opgerolt. Is dat schadelijk? Ik heb ze tot nu toe gewoon lekker laten zitten omdat ik niet zo goed weet wat ik er nu mee aan moet. De rest van de planten in de bak zijn niet aangetast en groeien super. (aardbei, framboos, bieslook, braam).
Ohw en wat kan ik daar dan aan doen? Het zit alleen maar op mijn stekje rode bessen de rest van m'n planten heeft niets. Het zit daar wel onder de mieren vandaar.
Een slakkenoverschot is eigenlijk niets anders dan een kippen- of eendentekort.
De laatste tijd heb ik het nogal druk gehad en de tuin een beetje verwaarloost, maar alles groeit lekker door (helaas de distels ook). De zonnebloemen zijn prachtig en de (weide)bloemen in het gras bloeien volop en trekken veel beestjes aan. De radijsjes waren heerlijk en de rucola ook. De aardbeien doen het wat minder goed dan gehoopt. Ik denk toch dat ze wat te weinig water krijgen en de kippen en mussen doen de rest. Daar ga ik dus nog even een ander plekje voor zoeken. Ondertussen heb ik wel al heel wat handen frambozen geplukt (die laten de mussen wel met rust ) en volgens mij mag ik straks wel bramenjam gaan maken want daar zit echt enorm veel aan. De eerste tomaten zijn ook al gesignaleerd, ik hoop dat ze lukken. De kruidenspiraal moet ik nodig onder handen nemen, want die is zo ongeveer ontploft. De koriander is ruim een meter hoog en bloeit heel mooi. Het is nu weer droog, dus ik ga verder klussen aan de konijnenren. Eén konijn presteert het namelijk om 60 centimeter omhoog te springen en dan door een gaatje van 10x10 centimeter te komen, dus die ontsnapt steeds.
Cyntje
Geplaatst: 10-07-11 17:34
Zidore schreef:
middel tegen luizen is
1) je planten goed mest geven
2) een mengsel van afwasmiddel en spiritus er op spuiten
Ik gebruik altijd groene zeep met spiritus en wat aangelengd met water
goeroe
Geplaatst: 10-07-11 17:35
De hier eerder genoemde brandnetelgier werkte bij mij ook erg goed tegen luizen.