Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:34

jep, heb een stuk op dus ben benieuwd ;)

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:46

Toen ik klein was hadden de broers en zussen van een vriendinnetje spacecake gemaakt, maar op de tafel laten staan en toen had de kat ervan gegeten ... := Die was toen echt helemaal gaga :+

Ik heb gisteren millionaires shortbread gemaakt en vandaag ben ik bezig geweest met mijn valentijnscake die nog niet helemaal af is... morgen nog de tekst erop schrijven met chocola :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:42

Ik heb een keer 'spacecake' gemaakt
Geen drugs maar met plofrijst
Haha
Was errug lekker

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:48

Met plofrijst?

Op nuchtere maag genomen, nou hij werkte erg goed. Duurde echt wel bijna 2 uur dus is belangrijk geen 2e te nemen. Ken je dat gevoel als je te snel opstaat? Dat gevoel hadden we 3uur lang.

Ik kan me voorstellen dat mensen met chronisch pijn, deze middelen gaan gebruiken. Je vergeet alles waaraan je denkt.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:04

:')

God, toen met die hasj cake vond ik het me een potje eng := ik ben niets gewend, wat dat betreft, nou, ik had het idee dat ik GEEN controle had over mezelf. Eerst een dikke lachbui, toen al direct erachter aan een vreetkick en toen was die uitgewerkt en kon ik niet meer zelf denken :')
Nee, voor mij niet meer :=

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:09

Maar smaakt het niet ook erg vies? Of hebben jullie een wietsmaak-maskeringsmethode? ;Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:12

Ik heb het eerst au-bain marie gekookt om de thc op te laten lossen in de boter, toen gezeefd door een theedoek. Ik had bewust voor brownie gekozen omdat de chocola en suiker dan wel de wiet zou overheersen (en er moet veel boter in een klein stukje zodat je niet een halve cake hoeft te eten)

Je ruikt het lichtjes, bij de eerste hap ruik je het ook in je mond maar je proefde het zo goed als niet!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:18

Ik proefde het ook niet. Smaakte een beetje als chocolade kruitcake. Was wel een redelijke smaak, probleem in mijn stuk was dan weer net dat ik een hele dikke klont erin had zitten en die natuurlijk helemaal moest doorbijten.
Wist overigens niet dat het 'zo'n' cake was :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:38

Vanavond after eight taart geprobeerd.
Helaas mislukt :( Recept netjes opgevolgd, maarja als ze er een dikke fout in zetten...
Ik kreeg de slagroom met daarin de after eight opgelost maar niet tot een creme geklopt. Ik rook onraad, ik dacht er moet vast meer slagroom in, verhoudingsgewijs.
Dus terwijl mn broertje de mixer even overnam, ik op internet zoeken bij soortgelijke recepten...
Lees daar idd heel andere verhouding en op dat moment roept mn broertje al... nu is het boter met chocolade... helaas....
Zonde van de 200gram hazelnoten die in de bodem zitten.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:54

Ben vandaag jarig, dus mn eigen taartje gemaakt! :D
Gevuld met:
Laag aardbeienjam + slagroom
Laag aardbeienjam + slagroom
Bovenop: Chocolaatjes, ananas en aardbeitjes!

Afbeelding
En natuurlijk wil ik nog kaarsjes :o
Afbeelding

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:03

Leuk taartje,
en.. gefeliciteerd !

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:06

leuke taart en indd gefeliciteerd

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:17

Wat een leuke taart zeg! Gefeliciteerd nog.
Mijn moeder wordt in mei 40 jaar en dan wil ik eigenlijk ook een speciale taart maken. Maar dat gaat lastig worden, want mijn moeder is vaak thuis als ik ook thuis ben...dus daar moet ik nog wat op verzinnen. En anders wil ik een taart bij iemand gaan bestellen. Zo'n soort taart die in het taarten decoreer topic wordt gemaakt...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:53

Ik was gisteren jarig en heb echt der lekkerste kaneel broodjes EVER gemaakt. :D Ik zal zo even een foto maken voordat ze op zijn. Maar het zijn dus opgerolde broodjes met kaneel en stukjes appel of chocolade ertussen. En omdat ik ze heel lang heb laten rijzen zijn ze heel erg luchtig.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:54

oooo klinkt lekker!!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:55

Welk recept heb je die gebruikt Arans, er zijn zoveel maar zou wel willen weten wat nou écht lekkere is, voordat er 3 experimenten voor niks aan vooraf gaan ;)

Gezien de after eight taart mislukt is, zo nog maar ff een speculaas kersen slagroom taart maken, ziet er geweldig uit en smaakt goed.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:03

ik maak zo even iets met een kant en klare bodem :P
heb namelijk ook nog een tulband liggen en anders komt alles nooit op

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:16

Nou hier komt ie dan :

gebruik deze ingredienten (http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld- ... rid=283288), maar laat het de eerste keer ruim anderhalf uur rijzen. Dan kneed je het lucht eruit en rol je op een werkblad een zo groot mogelijk rechthoek uit. Nu maak je het suiker boter/ kaneel mengsel door 200 gram boter te mixen met 200 gram zuiker en lekker veel kaneel. ( gewoon boter smelten in de magnetron en dan de rest erdoor heen roeren) bestrijk nu de lap met dit spul, vind je dat je te weinig hebt maak dan nog meer suiker/kaneel boter. Daarna ga je het beleggen met dingen die je lekker vind zoals melk chocolade stukje/appel/rozijnen/fugde. De mogelijkheden zijn onbeperkt :P Dan vet je een muffin bakplaat in(ik had genoeg voor 24 muffins) en rol je de lap op en snij je er stukken van. deze leg je in de muffin vormen en laat het nu onder een theedoek nog een uurtje rijzen ( of gewoon tot ze echt groot zijn geworden) en dan bak je ze 15 minuten af in 180 graden voorverwarmde oven. En dan smullen maar

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:29

ooo die maak ik deze week ook even, al heb ik ze geloof ik al een keer gemaakt..
heb toch vakantie dus kan me uitleven

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 12:51

Mooie taart, Chernique! Is het een biscuit of echte cake?

En arans, heel toevallig want ik was ook van plan kaneelbollen te maken :D In Zweden hadden ze er ontzettend heerlijke dus ik ga nu een zweeds recept uitproberen.

Gisteren trouwens de noten en maple syrup muffins gemaakt van Hummingbird Bakery, heel lekker :9

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:52

ohja ik was gisteren dus jarig, en had een chocolade taart van Nigella gemaakt, maar je moest hem in 2 keer bakken en toen was de ene helft op gde grond gevallen in duizend stukjes :=. Dus toen heb ik alles verkuimeld en er de topping doorheen gedaan, en dat geboetseerd op de onder helft. En hij was lekker. En ik had een merengue lemon pie gemaakt, die was echt goddelijk. En ik had nog een lekker groot stuk over, kom ik beneden heeft mijn moeder het hele stuk op... :( En nu zegt ze dat ze zich schuldig voeld en een nieuwe gata mekn voor mij, maar ik vind het gewoon niet leuk dat zij altijd alles opeet. want uit dat stuk dat over was konden zeker nog 3 stukken gehaald worden.

Maarja ik heb veder ook geen van de boeken gekregen die ik had gevraagd :( dus ik wil zowiezo hummingbird nog gaan bestellen. veder heb ik wel van wilton een muffin bakblik gekregen, maar dan echt mega groot. dus echt amerikaanse mega muffins :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:10

Jarigen nog gefeliciteerd :D

Mooi slagroomtaartje kwam er voorbij zeg!

En kaneelbroodjes.... :9 heerlijk, ik ga het recept overnemen!
In Stockholm heb ik ook kaneelbroodjes gegeten, zoals Yasmine ook al zegt. Overheerlijk!

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:15

Ik bak ook graag, t is alleen zo jammer dat ik ook een paar kilo's kwijt moet.... dus die combiantie is zoo fout :P

Ik heb nu een kruidcake in de oven staan dat is nog redelijk slankelijnproof ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 11:43

Ik maak morgen cinnamon rolls met dit recept: http://thepioneerwoman.com/cooking/2007 ... on_rolls_/ Pioneer Woman heeft altijd overheerlijke recepten :j

En Silass, de eeuwige strijd hè :D Ik wou het ook weer wat gezonder aan doen, maar als ik dan wat bak, zorg ik gewoon dat ik overdag wat minder eet en dan kan ik 's avonds een lekker dessertje eten :))

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:59

Oh mijn god, wat ziet dat er lekker uit :=
Dit is niet goed voor me :')