Mijn elfje is overigens mooi hard geworden, zonder tylose: had hem in een open doosje in de koelkast gezet. Alleen die armen...ze staan keurig omhoog nu, maar ik vind ze niet mooi. Bij de volgende poging ga ik de armen nog niet meteen vastmaken. Dan laat ik ze eerst hard worden en dan plak ik ze er pas aan. Als dat lukt, tenminste. Ik vond de fondant trouwens wel érg zacht om mee te werken/te boetseren. Van alleen vasthouden vervormde het al. Zou het daarom wel verstandiger zijn om er tylose doorheen te mengen? Dat het iets steviger wordt voor tijdens het boetseren?
Ik zag dit topic voorbij komen en dacht, he das leuk!! Dat wil ik ook proberen.
Ik zal me even netjes voorstellen: ik ben Claudia, 27 jaar.
Heb bij "aan de dis" onder andere mix voor biscuit gekocht en die zit nu in de oven.
Nu is alleen mijn vraag: als die straks klaar is, hoe laat ik die dan het beste afkoelen, ik wil er morgen mee verder. Kan die onder huishoudfolie of moet die gewoon open blijven staan vannacht??
Ik heb trouwens aan de Modjes gevraagd of ze deze link http://www.deleukstetaarten.nl/faq in de OP wilden zetten. Misschien ook wel wat voor jou nu, Claudia
Ik ben Iris, en ben door Lisette aangestoken met het taartenvirus! Dinsdag middag met haar in Utrecht naar de Tafel van 18 geweest en mijn eerste spulletjes geshopt. Veel geprobeerd, stiekem meegelezen hier, en nu dan mijn eerste echte taartje
Ik heb het biscuit nu uit de oven. Hoe krijg ik het nu het beste uit de bakvorm? Eerst af laten koelen en dan de ring losmaken en dan op de schaal omkiepen? Of met een mes langs de zijkant gaan en dan de ring losmaken en dan op de schaal omkiepen?
Heb je je bakvorm ingevet? Dan kun je n u al wel de ring losmaken. Zoniet, wacht dan maar liever tot hij afgekoeld is want een warm biscuit is heel 'breekbaar'.