Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rixt_

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:47

hmm lekker bollino vla.. Ja ik neem mezelf altijd voor dat ik in het weekend iets lekkers mag en halverwege de week. woensdags of vrijdag, op deze manier heb ik bijna nooit zo'n bui dat ik allmaal lekkere dingen opeet

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:55

Alleen die kaasfondue Kimble, is niet echt een aanrader als je af wil vallen. ik zou ook het witte brood vervangen door bruin brood.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:01

Hoi kimble, ik vind dat je wel redelijk eet, maar volgens mij is ijsthee niet echt goed voor je, probeer ipv dat water te drinken of limonade. Wij hebben thuis slimpie limonade, daar zitten maar 3 kalorieën per 100 ml aangemaakte limonade (met water erbij dus) in

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:08

Passival schreef:
hmm lekker bollino vla.. Ja ik neem mezelf altijd voor dat ik in het weekend iets lekkers mag en halverwege de week. woensdags of vrijdag, op deze manier heb ik bijna nooit zo'n bui dat ik allmaal lekkere dingen opeet

ik eet iedere dag wel iets lekkers eigenlijk. Alleen in minder grote hoeveelheden dan dat ik eerst altijd deed Lachen

Lorelai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:23

Dat is al wat beter, en ik drink zelf ook heel veel ijsthee hmm

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:24

ijsthee is niet zo heel goed voor je volgens mij, maarja, het is wel erg lekker Ja

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:29

Nee zit geloof ik veel suiker in!

Lorelai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:30

Ik lust geen prik en sinaasappelsap en appelsap. Dus het gevolg is dat ik dan alleen maar ijsthee drink Lachen Ik haat ook warme dranken. Dus ook geen thee en koffie ofzo. En alchocol drink ik HEEL af en toe... Lachen

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:31

Spetterlover schreef:

ik eet iedere dag wel iets lekkers eigenlijk. Alleen in minder grote hoeveelheden dan dat ik eerst altijd deed Lachen

Dat is ook goed op deze manier, telkens een klein beetje veranderen. Dan kun je het ook makkelijk volhouden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:07

Nou, daarnet woog ik 60 kilo, terwijl het vanochtend toch echt nog 57,5 was!
Ik begrijp er niks van..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:09

Ja maarja, ik weeg 's avonds ook een stuk meer. Dat is ook wel normaal Ja

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:20

Die ijsthee die ik drink is die van Pickwick. Zit niet zo heel veel in.
Drink er ook niet veel van. Hooguit 2 glazen per dag.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:24

s'ochtends ben je ook lichter omdat je in je slaap ook vet verbrand, dus als je je s'ochends voor t ontbijt weegt, ben je toch lichter?

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:32

Als je iedere dag op de weegschaal gaat staan doe dat dan telkens op hetzelfde tijdstip en niet meerdere malen per dag. Dat werkt vaak alleen maar frustrerend omdat je idd smorgens vaak minder zwaar bent.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:41

Ja, idd, maar wanneer je je een hele dag keurig hebt gehouden aan je afspraken dat je geen snoep eet enzo. En wanneer je dan s'avonds op de weegschaal gaat staan om te kijken of deze dag ook heeft geholpen is het wel erg frustrerend om te zien dat het niets heeft geholpen .....

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:47

Passival: Volgens mij snap jij nog niet dat je niet afvalt van MINDER eten, maar wel van GEZOND en REGELMATIG eten! Minder eten werkt alleen maar averechts. Dus wel die appel nemen voor het diner!

Kimble:
Vind het niet zo'n goede dag. Je zit vrij hoog in je verzadigd vet door de geitenkaas, boter, kaasfondue etc.
Wat betreft vezels en koolhydraten zit je weer laag, doordat witbrood amper vezels bevat. Plus, doordat je je fruit pureert (jammie, lekker en gezond) krijg je daar de vezels niet meer uit mee. De ijsthee is simpel op te lossen door light variant te kopen (light met perzik, aanrader!) of het zelf te maken.

Spetterlover; als je ipv bollino voor de Optimel gaat, of yoghurt met fruit, heb je toch iets lekker zoets gegeten en geen verkeerde suikers.

Ik vind trouwens dat iedereen hier weinig groente eet. Zou echt aanraden lunch ipv boterhammen eens te vervangen door een salade.

Jodeljodel: Toen jij aan de krachttraining ging, viel je toen direct af?

Mazzelmeid: Per dag kan jet wel 3 kg schelen tussen 's ochtends en 's avonds. Daarom wordt ook aangeraden om je 's ochtends te wegen,zonder kleren, nadat je naar het toilet bent geweest en voordat je ontbijt. Zo heb je het ' eerlijkste' gewicht.

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:56

Laura: Bij mij was de kombinatie van krachttraining en cardio heel effectief. Eerst 40 min krachttraining en dan nog 20 min cardio. Je spieren blijven bij krachttraining langer doorgaan met verbranden dan met cardio. Tot 2 uur na het sporten nog.
Ik trainde eerst alle spiergroepen bij iedere training, nu verdeel ik dat en train twee of drie spiergroepen per training. (bijv, rug en biceps, borste en triceps enz.) Ik kan nu merken dat ik sterker en strakker geworden ben. Heb al echte spierballen gekregen. Tong uitsteken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:00

Nou, mijn zondigdagje zit er weer op.. heb alles gegeten wat los en vast zit Bloos dus zal morgenochtend wel flink zwaarder zijn dan vanochtend.. maarja,
morgen weer lekker sporten en gezond eten enzo Ja

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:10

Ja morgen moet ik ook maar weer gezond gaan doen.
Ik weet het, dat die vla niet goed is, maar iets gezonds hadden we ook niet echt in huis Scheve mond

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:18

Laura: die fruit shake maken we zo;
sinaasappels en grapefruit uit persen. kiwi's, bananen en appels schillen. Alles bij elkaar in een bak en even met de staafmixer erdoor.
Is dat dan niet gezond? Waarom krijg je daar dan geen vezels meer uit??

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:55

Vezels zitten meestal in schillen (bij appels iig), dus als je die schil eraf haalt, heb je geen vezels meer.

Hmmm
Ik heb vandaag redelijk gegeten

- 2 sneetjes Twents brood (volkoren) met pesto-kipsalade en komijnekaas
- Ontbijtkoekje met een beetje boter
- Iets te veel dropjes Bloos
- Gebakken aardappelblokjes (4 eetlepels), chinese groenten met tomatensaus en een valess-schnitzel
- Appel

En dan nog 2 koppen thee met suiker en melk (alleen in 't weekend).
Komende week leren voor m'n tentamens, dus zit de hele dag thuis, stuk moeilijker om dan van lekkere dingen af te blijven. Ach ja, kan wel weer sporten Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 00:13

scarlet, waarom vervang je de suiker in de thee niet gewoon voor zoetjes? Verward

Kimble: Dat is lekker Haha! I know, ik heb een blender en zo'n shake is heerlijk. En natuurlijk altijd beter dan geen fruit eten. Maarrr idd, als je de schil eraf haalt heb je de voordelen van de vezels niet meer. Bovendien geldt bij alle sapjes: Omdat het al ' geperst' is, hoeft je lichaam dat niet meer te doen. Dus als je spaje of stuk fruit naast elkaar zet, kan je beter voor het fruit kiezen. Plus dat de suikers uit het sap je bloedsuiker snel laten stijgen. Sapjes dus lekker in het weekend doen, en door de weeks een gewoon stuk fruit pakken Lachen

Voor iedereen trouwens: Als je lijnzaad of een eetlepel tarwezemelen door je yoghurt gooit, is dit een simpele manier om meer vezels binnen te krijgen.

Kom net uit de gym vandaan, en heb weer een half uur cardio achter de rug. Ik begin mijn spieren echt te zien nu, mijn kont lijkt wel beton Tong uitsteken Nu nog dat vet eraf zodat ze nog beter te zien zijn Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 00:20

Vind zoetjes niet lekker, zit zo'n raar bijsmaakje aan. Bovendien is het hooguit 1 theelepeltje suiker, niet meer, echt puur voor een beetje smaak.

Lijnzaad is niet lekkerder te krijgen he? Heb ooit zo'n receptje van 't SBDforum geprobeerd met lijnzaadcrackers, maar eh... Nee

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 00:27

Als ik de lijnzaad door de jyoghurt gooi vind ik het best te eten. Beetje knapperig zelf, jam Haha! Ik heb ook wel eens een theelepen doorgeslikt met wat water, bij gebrek aan yoghurt.

Sorry, ook van je ene theelepeltje gaan mijn haren rechtovereind staan Haha! Als er iets slecht is... brrr *LOL* Ik kan me dat van die zoetjes dan ook niet voorstellen, gebruik al zoetjes zolang ik me kan herinneren. Maar het ligt er volgens mij wel aan welke je neemt, ik vind de hermesetas niks, maar canderel of suiker proef ik geen verschil meer in!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:27

Bah ik ben aangekomen Scheve mond
toch maar zorgen dat ik geen vreetbuien meer krijg, maarja, dit weekend was ook wel erg Bloos
Vanaf vandaag maar weer gezond beginnen Ja