Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Douce schreef:Ik ga morgen de beefless stew maken, ben zo benieuwd! Zal laten weten of het gelukt is.
Spannend laat weten wat je ervan vond
Ik vertrek voor een maand naar Rome nuvalt in principe mee om daar vega te eten en ik wil ook veel zelf koken.
Kinke schreef:En wat past er dan niet in de regels mbt Keten Duurzaam Varkensvlees in dit filmpje?
Overigens ben ik wel benieuwd van wie deze stal is.
Kinke schreef:Jij haalt aan dat het niet bij de regels van Keten Duurzaam Varkensvlees past, dus mijn vraag is, waarom niet?
Citaat:Varkens groeien het beste op in een omgeving waar ze voldoende kunnen ‘wroeten’ en ‘spelen’. Als ze voldoende afleiding hebben zijn ze rustiger, wat onder andere blijkt uit minder bijtgedrag naar elkaar. Onze boeren zijn verplicht te zorgen voor voldoende stalverrijking, oftewel afleidingsmateriaal, waardoor de varkens meer tot hun natuurlijk gedrag komen.
Een voorbeeld van afleiding, is exploratievoedering. Dit houdt in dat er meerdere malen per dag automatisch kleine hoeveelheden voer op de ligplaats van de varkens wordt gestrooid, in de perioden dat ze actief zijn. Maar ook door een touw of een ketting in de stal te hangen waar varkens mee kunnen spelen of in kunnen bijten kun je varkens al afleiding bieden.