[FOTO] Show jouw maaltijd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DinkyOmie

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:04

Whaha, het bedje van sla zie ik niet :). Ziet er lekker uit! Ga ik ook zeker eens maken!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:15

Zijn die nacho's dan nog wel lekker? Lijkt mij dat ze soppig worden en ik zou ze echt knapperig willen :')

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:06

Ciabatta geitenkaas, honing, rucola em pijnboompitjes <3

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:11

Eefske schreef:
Ciabatta geitenkaas, honing, rucola em pijnboompitjes <3

[ [url=m/RXuJ96.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei, dat ziet er lekker uit <3

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:38

DinkyOmie schreef:
Whaha, het bedje van sla zie ik niet :). Ziet er lekker uit! Ga ik ook zeker eens maken!

klein 1 persoonsbedje onderin het kommetje :D Was eigenlijk verrassend lekker.

@Drico: laatste beetje was inderdaad minder knapperig. Als je geen gehaktmix meer bovenop de nachos doet en alleen kaas blijft t wel knapperig zolang je het niet doorelkaar gaat husselen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:49

Hahaha joghorses saus moest joghurtsaus zijn , stomme autocerrect af en toe op de mobiel..

Recept met nachos lijkt me ook wel wat, ga het binnenkort eens maken :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:48

Vandaag had mams lasagna gemaakt. Erg lekker. En als toetje wilde ik eens iets proberen. Aardbeien met nergerzoenenvulling (weet niet hoe je het noemt :') ) Goddelijk! <3
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:51

Rijst met chineese roerbakgroenten, kipblokjes en een woksausje! Erbij nog 2 mini loempias.

Ik had al een paar happen genomen toen ik mij bedacht om een foto te maken :D

Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:54

Wij aten wraps. Ook ik was te laat met een foto dus daarom maar een halve wrap

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:59

Leffroi schreef:
Vandaag had mams lasagna gemaakt. Erg lekker. En als toetje wilde ik eens iets proberen. Aardbeien met nergerzoenenvulling (weet niet hoe je het noemt :') ) Goddelijk! <3
[ [url=m/QuVLja.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fIAnfi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanaf nu hou ik van jou. Negerzoenenvulling met aardbeien klinkt echt als de hemel...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:01

Wat een lekkere dingen weer!
Ik moet wel lachen om die nacho's, tot verkort kende ik dat helemaal niet echt eigenlijk. Tot ik sinds een paar weken bij een strandtent werk en ze daar op de kaart staan. Aangezien ze onwijs veel worden besteld en ik ze dus al vele keren in mijn hand heb gehad, heb ik vorige week zelf maar een nachos gegeten. En eerlijk, ik snap niks van de nacho hype haha. Was niet mijn ding.

Wel heb ik vanavond heerlijk gegeten!
Afbeelding

Vlinderpasta met paprika, courgette, ui en gerookte kip. Saus is crème fraiche, met pesto, parmezaan. Op een bedje van rucola en nog pijnboompitjes bovenop :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:45

secricible schreef:
Leffroi schreef:

Vanaf nu hou ik van jou. Negerzoenenvulling met aardbeien klinkt echt als de hemel...

Net nog een 2e bakje gehad. Goddelijk! <3 volgende keer alleen niet zoveel suiker er in, was wel echt gigantisch zoet :') maar mooi contrast met de aardbeien :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:18

Heb je die vulling zelf gemaakt? Hoe?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:35

Vulling is niet moeilijk. Ik heb 3 eiwitten losgeklopt. Ondertussen wat suiker met klein beetje water laten koken en er voorzichtig bijgieten. Tegelijkertijd nog even goed mixen en het wordt steeds steviger. Voor de smaak kan je er nog wat vanille oid bij voegen, maar meer is het niet *\o/*

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:05

Verse kippensoep als lunch:Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:41

Ik lees al een tijdje mee, dus post nu zelf ook maar eens wat.

Twee pistoletjes met een laagje kruidenkaas, klein beetje sla, plakjes komkommer, gekookt eitje en een beetje peper en zout. :9
Afbeelding

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:46

Leffroi schreef:

Lasagne, lekkerrrr.
Iedereen zegt altijd tegen mij, dat is zo simpel.
Serieus, hoe maak ik dat ... ?? En dan niet uit een pakje, dat moet me nog wel lukken :Y)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:50

Elicious schreef:
Leffroi schreef:

Lasagne, lekkerrrr.
Serieus, hoe maak ik dat ... ?? En dan niet uit een pakje, dat moet me nog wel lukken :Y)

Lasagna weet ik niet. Dit is ook uit een pakje en mn moeder maakt dat altijd. Officieel lust ik het ook pas sinds.. maart ofzo en uberhaupt pasta sinds dit jaar.

Maar nu.. ja ontzettend lekker. Moest daarna helaas met een volle pens paardrijden :') Geen aanrader.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:55

Elicious schreef:
Leffroi schreef:

Lasagne, lekkerrrr.

Gehakt bakken met uitje en knoflook. Ik maak in een keukenmachine altijd een stuk courgette fijn (eigenlijk moet het bleekselderij zijn, maar dat eet ik verder niet) en een of twee wortels. Dat bak ik dan ook mee.
Kruiden met wat tijm/rozemarijn/salie, wat ik heb liggen... en wat paprikapoeder, zout en peper.

Dan twee blikken tomatenblokjes of gepelde tomaten erbij, eventueel zout/peper of een (stukje van een) bouillonblokje. Lekker laten pruttelen.

Ik bouw dan de lagen op met saus, bladen, creme-fraiche, bladen, saus, creme-fraiche, ect en dan bovenop mozzarella en geraspte kaas. Of courgetteplakjes en geraspte kaas. Ik gebruik dus zelf geen bechamelsaus...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:03

Een verlate lunch. Nee, het ziet er misschien niet zo smakelijk uit.. maar omnomnom! Doperwtjes met een klontje boter, kruiden waarvan ik nu ECHT niet op de naam kan komen.. met een dot mayo en een klein beetje shaslik. Heerlijk!
Afbeelding

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:08

@ Elicious: Er zijn echt wel 1000 verschillende manieren om lasagne te maken, de basis is een tomatensaus en lasagne bladen en kaas en bechamelsaus horen er wat mij betreft ook wel bij. Daar kan je mee variëren zoveel je wilt, mijn standaard recept is een tomatensaus met ui, knoflook, wortel, bleekselderij, paprika, kastanjechampignons, (tofu)gehakt, schepje suiker, bouillonblokje en gezeefde tomaat. Groenten en gehakt bakken tot de groente mooi zacht is, tomaten, klein beetje water, suiker en bouillonblokje erbij, kruiden zoals je wilt en aan de kook brengen. Dan maak ik nog bechamelsaus met boter, bloem, melk, peper, zout en nootmuskaat. Laagjes maken van de tomatensaus en de bladen, eindigen met wat tomatensaus, daarover de bechamelsaus en veeeel kaas. In de oven en +/- 40 minuten later is het klaar.

Maar je kan ook een laag spinazie toevoegen, of een lasagne met spinazie bechamelsaus en zalm of tomatensaus met spek en ei of of of. Eigenlijk is de saus van honig uit het pakje wat mij betreft ook erg goed en niet snel te overtreffen.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:12

Ik vroeg me altijd af hoe ik de 'saus' krijg dan.
Ik las een tomatenpuree, melk etc, nou dat was geen succes. Het leek wel mislukte macaroni.
Maar tomatenblokjes of gezeefde tomaten zou dus een oplossing kunnen zijn als ik jullie receptjes leeg. Toppie, ga ik proberen dit weekend!!!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:14

[/quote]

Lasagne, lekkerrrr.
Serieus, hoe maak ik dat ... ?? En dan niet uit een pakje, dat moet me nog wel lukken :Y) [/quote]

Ik gebruik ook geen bechamelsaus voor lasagne. Vind ik niet lekker.

Ik doe gehakt rullen met ui. Kruiden met knoflook, peper en zout en italiaanse kruiden. Dan 2 blikken gepelde tomaten en tomatenpuree erbij en rode wijn. Laten pruttelen een poosje.

Magere kwark mengen met peterselie en geraspte kaas voor de tussenlagen. Plakjes mozzerella snijden.

Dan opbouwen, laagje gehaktprut, laagje kwarkprut, plakjes mozzerella, lasagnebladen. Dit meestal 3x bovenop elkaar. En bovenop nog wat geraspte kaas. En dan in de oven.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:15

Ik maak lasagne altijd volgens traditioneel bolognese recept.

Saus maken met ui, bleekselderij, wortel, gehakt, rode wijn, gezeefde tomaten en peterselie. Uur laten pruttelen. Bechamelsaus maken van boter, bloem, melk en nootmuskaat. Alles op smaak brengen met peper en zout.

Laagje vleessaus, laagje bechamel, laagje bladeren, laagje vleessaus, etc. etc. Eindigen met bechamel en daar kaas op :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:16

Voor vanavond tijdens m'n dienst:

Afbeelding

Rijstsalade met rode ui, paprika, erwtjes, zwarte olijven en chorizo. Ik heb alles in het vet van de chorizo gebakken, dan heb je nauwelijks nog kruiden nodig. Heb zelf alleen kurkuma en een scheutje rode wijnazijn toegevoegd. Bovenop wat gehakte amandelen maar die staan niet op.de foto :)