Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:20

8nnemiek schreef:
Die kip van de vegetarische slager is lekker ja. Die smaakt echt bijna als echte kip. Vriendlief vind em zelfs lekkerder. Ik moet dan ook altijd oppassen dat ik niet te veel pakjes mee neem, want ze zijn binnen een paar dagen op, en daar vind ik ze toch wat duur voor :+

Ik vind het juist helemaal niet lekker :n Misschien kan ik het gewoon niet bereiden...

Sonja_vR

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:40

ik vind de kipstuckjes alleen droog bereid lekker, heb het ooit eens in een stoofdingetje gebruikt , dat was echt niet voor herhaling vatbaar. de structuur werd jukkie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:55

Ik vind ze koud uit de verpakking lekker :P Ik doe ze wel eens door de salade.. Of tussen een broodje gezond..
En heb ze ook wel eens met de knorr pakjes gemaakt, bv in de burrito's, maar dat vond ik wat zonde omdat je er dan niks van proeft door alle kruiden :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:49

Gisteren hebben wij zo'n kant en klaar pakket an de AH gehad, met daarin (kip)curry. De kip hebben we natuurlijk weggelaten, maar wat was het lekker!!!

Ze liggen bij die verse groente, zo'n kant en klaar pakket met allerlei groentes er in, en currypasta en kokosmelk. Ik heb echt in tijden niet zo lekker vegan gegeten! KOst maar 3,70 voor 2 personen, beetje rijst er bij en klaar.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:57

denice schreef:
Gisteren hebben wij zo'n kant en klaar pakket an de AH gehad, met daarin (kip)curry. De kip hebben we natuurlijk weggelaten, maar wat was het lekker!!!

Ze liggen bij die verse groente, zo'n kant en klaar pakket met allerlei groentes er in, en currypasta en kokosmelk. Ik heb echt in tijden niet zo lekker vegan gegeten! KOst maar 3,70 voor 2 personen, beetje rijst er bij en klaar.

maar je koopt de kip dus wel maar gooit het weg daarna?

of begrijp ik het verkeerd?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:12

Ik vind de kipstuckjes van de Vega Slager ook lekkerder dan gewone kip. En deVegetarische Slager gaat een eigen fabriek bouwen in Breda. Zo kunnen ze nog meer produceren en worden de kipstuckjes uiteindelijk goedkoper!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:20

Nee Kelly, die pakketten moetje kip en rijst aan toevoegen en denice voegt er alleen rijst aan toe :)*

Die kipstuckjes zijn echt yummy inderdaad, ik eet ze ook bijna altijd rauw op een broodje met wat sla en de vegan mayo van Remia <3 heerlijk!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:24

ohh!! ik heb nooit kant en klaar dus ik snapte het al niet!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:09

Is ook niet echt kant en klaar.
Tis een pakket met groente en kruidenmix etc .
die moet je dan gewoon nog zelf snijden etc en meestal nog vlees en rijst of iets aan toevoegen.
Je hebt ze voor soep, lasagna, curry, erwtensoep etc.
Ik neem ze wel eens mee als er een sticker op zit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:12

Waarom noemt iemand zich nu "vegetarische slager"als hij aan vegetariers wil verkopen? Zogauw ik het woord "slager"zie ben ik nl. al weg en vegetarisch vlees vertrouw ik niet! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:24

Ik vind zelf de plantaardige stikjes van Vivera nog lekkerder dan die van DVS, en ze zijn een stuk goedkoper (1,99 of 2,19 ofzo ipv 3,99).

anjali schreef:
Waarom noemt iemand zich nu "vegetarische slager"als hij aan vegetariers wil verkopen? Zogauw ik het woord "slager"zie ben ik nl. al weg en vegetarisch vlees vertrouw ik niet! :(

Om de producten voor niet-vega's ook aantrekkelijk te maken bijvoorbeeld?
Daarnaast denk ik dat het dikgedrukte toch echt aan jou ligt en gelukkig voor een hoop vegetariƫrs niet op gaat. Ik kijk zelf liever verder dan alleen de naam van een product voor ik het afkeur, zeker als het juist een hoop goeds voor de dieren betekent.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:25

Sonja_vR schreef:
die moet je dan gewoon nog zelf snijden etc en meestal nog vlees en rijst of iets aan toevoegen.

Juist, dat dus!

Het is supervers, maar wel kant en klaar bij elkaar gezocht zeg maar.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:27

denice schreef:
Sonja_vR schreef:

Juist, dat dus!

Het is supervers, maar wel kant en klaar bij elkaar gezocht zeg maar.

ik ga er eens op letten in de supermarkt!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:33

OK,...ik kreeg net zin in eigengemaakte tomatensoep.

Juist ja met gehakt balletjes....

Dat gaat dus niet meer.

Nu is het een simpele stap om de balletjes simpelweg weg te laten alleen geeft het vlees ook smaak af aan de soep.

Hebben jullie tips om dit "gemis" op te vangen? Dezelfde smaak gaat niet, dat snap ik en hoeft ook niet.

Maar hoe krijg ik de soep lekker umamie?

Ik gebruik geen pakjes. Ik maak het met verse tomaten, een gefruit en boullion normaal gesproken. (En tot voor kort dus zelf gekruide en gedraaide gehakt balletjes)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:43

Ik vind altijd dat vermicelli en knapperbolletjes je soep ook lekker verrijken. :)

Ligt eraan of je een tomatenroomsoep wil maken of een meer bouillon-achtige soep. Ik vind paprika toevoegen ipv een tomaatje ook je soep net wat meer bite geven. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:03

Je hebt van dat rauwe vega gehakt , dat is nog kneedbaar . Geen idee of het daarmee te maken is? (En of het vegan is for that matter :? )

Anjali, omdat de vegetarische slager nu eenmaal vleesvervangende producten maakt en dat met de naam simpel duidelijk kan maken.
Op die manier is het makkelijk te vinden en heel toegamkelijk voor mensen die nog niet vega of vegan eten...
Ik (en andere parttime en volledige vega's, vegans etc die ik irl ken ) heb daar ook geen enkele moeite mee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:08

Nee vega gehakt erin hoeft voor mij niet. Ik hoef er niet perse balletjes in.
Het gaat mij meer om de smaak die het vlees afgeeft aan de soep en dat lukt niet met vega balletjes.

( ik vind het biologische vegagehakt bij de appie overigens wel erg lekker)

Paprika is wel een goed idee inderdaad. Misschien ook zongedroogde tomaatjes erbij.
Misschien toch een beetje minestrone achtige kant op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:13

Evt beetje gehaktkruiden er bij mikken? Dat heeft wel een typisch smaakje? Kwa textuur wat spannender te maken idd gedroogde tomaatjes er door :9

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:18

Sonja_vR schreef:
Evt beetje gehaktkruiden er bij mikken? Dat heeft wel een typisch smaakje? Kwa textuur wat spannender te maken idd gedroogde tomaatjes er door :9

Oh ja,...gehaktkruiden erbij is ook wel een goed idee. Top.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:06

Als je nou wat oude boterhammetjes in blokjes snijdt en die met wat olie en gehaktkruiden in de oven doet, dan heb je lekkere croutons en de smaak die je zoekt :)* Klinkt exact als een oplossing voor jou.

Verder is dit wel een beetje het handelsmerk van de vegaslager: lekker eten, maar dan zonder dierenleed, want dat is gewoon beter voor iedereen. Vind deze foto erg cool :D

https://www.devegetarischeslager.nl/ser ... ersmes.jpg

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:14

Magrathea schreef:
Als je nou wat oude boterhammetjes in blokjes snijdt en die met wat olie en gehaktkruiden in de oven doet, dan heb je lekkere croutons en de smaak die je zoekt :)* Klinkt exact als een oplossing voor jou.

:)*

Klinkt inderdaad heel lekker.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:06

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:51

Late lunch met broodjes met rauwe vego hamburgertjes, mayo en tomaatjes. Vegan eten is niet vullend genoeg... Ughh ik puil uit :=
En als toetje robuuste koeken van LU, super lekker en vegan :D :D Vegan is zoooo moeilijk als a-merken ook al dikmakende heerlijkheden verkopen!

Ik wilde ook heel graag naar dat kerstding als ik tijd heb! Lijkt me super leuk!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:08

Ik heb gisteren de hartige taart van Albert Heijn gemaakt die hier gepost werd. Dankjewel voor de tip! Was heerlijk! Ik wist niet dat zoete aardappelen zo lekker waren. Helaas vond in de filo deeg niet zo goed gelukt, maar dat kan best aan mijn eigen kook kunsten liggen :(

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:12

Hebben jullie het topic over bewerkt vlees en kanker al gezien? Wat een drogredenen worden daar weer gegeven om toch vlees etc te eten zeg.