Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 06:37

In het boek staat toch dat je het beste geitenmelk en geitenyoghurt kan nemen? Als variant op..waarom doen jullie dat niet? :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:16

M'n moeder zei dat dat geitenyoghurt echt niet lekker is. En die vind niet snel iets vies :p

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:40

Ik eet altijd geitenyoghurt en als ik melk drink ook geitenmelk.
Ik snap niet dat mensen het vies vinden, smaakt totaal niet naar geit. (wat veel mensen zeggen..)
Heb het door meerdere mensen laten proeven en die vonden t ook allemaal lekker, ook als ik het door gerechten verwerk hoor ik nooit dat het raar smaakt.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:47

Wat voor smaak heeft het dan? Waar kun je de smaak mee vergelijken? :) miss moet ik het toch eens proberen..
Ben namelijk overgevoelig voor lactose. En volgensmij zit dat alleen in koemelkproducten :o

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:48

En waar haal je geitenyoghurt?
Vind geitenkaas heerlijk dus wil de yoghurt wel proberen.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:49

Bij ons staat t gewoon in de supermarkt :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:54

Hier ook, melk en yoghurt. Ik vind t lekker :)
En ik ben gevoelig voor melkproducenten, maar met geiten producten geen last :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:56

In geitenmelk zit ook lactose maar dan in kleinere bolletjs, die wij makkelijker kunnen verwerken.
Ik ben allergisch voor koemelk dus is voor mij een uitkomst.
Ik vind het vrijwel hetzelfde smaken als de koevarianten! Allen geitenkwark vind ik wel echt vies!
Niet die uit de supermarkt halen, die smaakt anders en is veel te hoog gepasteuriseerd.
Ik koop mijn yoghurt van 3 little goats of van vliek bij de natuurwinkel en haal rauwe geitenmelk rechtstreeks bij t geertje (soort kinderboerderij)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:33

Misschien moet ik toch maar eens de geitenjoghurt gaan proberen. Het is meer het idee dat het niet lekker is, omdat geiten stinken :-)

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:13

Misschien nemen niet veel mensen het omdat het niet makkelijk is om aan te komen? De supermarkten in Breezand, Anna Paulowna hebben het volgens mij niet..
Ben gek op geitenkaas dus wil het wel proberen!
Voor een beetje ekoplaza moet ik eigenlijk al naar Amsterdam!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:15

Deen in Medemblik heeft het wel Maart :)

En ekoplaza zit ook in Hoorn ;)

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:24

Dank je! Zal daar eens gaan kijken :) zit nu voor mn studie de hele week in amsterdam maar hier is het aanbod van en in de winkels echt om hebberig van te worden, heerlijk!

Hoelang bewaren jullie geitenkaas met honing als het eenmaal open is zon pakje?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:16

even snel tussendoor, de ekoplaza in breda, is die ene beetje van formaat?
niet dat ik zo naar breda rijd en het is een mini met half assortiment :+

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:26

Geen idee, ken alleen de Eko in Den Bosch. Geen idee of dat een grote is?

Maart, ik kijk altijd of het er nog goed wit uit ziet.
Maar meestal maak ik zo'n pakje in 1x op of de volgende dag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:31

ach ja,we gaan het zien (ik ken alleen die in Den Haag en die is redelijk formata geloof ik :? maar ja, daar ben ik twee keer in mijn leven geweest omdat ik toevallig toch in den haag was)
wish me luck anyways ;)
ik ga gewoon maar die kant op, kan altijd nog door naar de estafette en als ik dan nog niet geslaagd ben hebben we altijd nog broeders in Oosterhout :+
na vandaag ken ik weer een eeuwigheid vooruit met een aantal producten geloof ik :P

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:51

Succes en shop ze!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:20

Mag ik me hier ook melden?
Ik moet echt iets aan mijn eetgewoonten gaan veranderen, en ik hoop dat het met AA gaat lukken! Ik ben zwaar verslaafd aan suiker, daar moet ik dus eerst vanaf.

Heb t boek vandaag via marktplaats overgenomen, dat is er als het goed is morgen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:47

Ethelate schreef:
Succes en shop ze!

uitgesteld tot morgen , iets met heel veel was en de tijd vergeten :+
morgen poging 2

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:26

En nu wel wezen shoppen Sonja?

SuperLiesje, ik was ook echt een verschrikkelijke suikerverslaafde (emmertjes Jellybeans verdwenen in een werkdag) en nu met AA helemaal geen behoefte aan suiker.

Gister de omeletmuffins gebakken. Maakt iemand die wel eens?
Met of zonder papierenvorm? Want ik krijg ze bijna niet los van het papier.
Maar zonder vormpjes bang dat het in de siliconen vorm blijft zitten ;)

En een Bananen-spelt brood, maar dan met volkorenmeel omdat ik geen speltmeel kon vinden.
:9 Erg lekker!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:10

tis me eindelijk gelukt ja :+ maar daar heb ik een poging drie voor nodig gehad...vrijdag wil ik wegrijden bij het postkantoor, gaat mijn deur niet meer dicht :?
dus naar garage met 1 had aan het stuur en 1 hand aan de deur en afwachten maar, heb hem gelijk laten keuren, want met bijna 14 jaar oud wilde ik eerst weten of het vervangen van het slot wel haalbaar zou zijn met eventuele zaken die er voor de keuring aan moesten gebeuren
dus 440 euro later (homokineed, nieuwe achterbanden en een aandrijfashoes , maar een slot wat weer functioneerde na dat het open was geweest :? ) was het 6 uur 's avonds en ben ik dus zaterdag maar gegaan :roll:
maar dat was een flinke lijst die ik heb weggewerkt, gierst en boekweit in alle beschikbare vormen :P
amandelen, paranoten, hazelnoten, sesamzaad, melen en bouillonblokjes, allerlei gedroogde peulvruchten
heb me suf gesjouwd :=

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:15

Zijn jullie ook bezig met bv make-up, face wash, dagcrème etc vervangen voor conserveermiddel vrij?
Ik heb nu wel sanex zero deoderant en douchegel en van Zarqa wash foam en een hydra crème.
Alleen lukt het mij maar niet met de shampoo.. Heb wat last van uitvallende haren, maar met 'anti hair fall' van Himalaya vallen de haren er spontaan uit en klitten niet normaal, nu bij de Dio Drogist van Erica kamille shampoo gehaald, maar weer al die klitten... Zal het komen door het missen van al die parabenen en zooi? :+ Hebben jullie hier ook last van..?
Ik vind het heel jammer, maar mijn hele badkamer ligt onder de haren na een douchebeurt omdat ik er niet met mijn (grove) kam door heen kom.... ;(

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:24

Ik gebruik alles zo natuurlijk mogelijk qua huidverzorging.
Kokosolie als dagcreme en bodycreme, en de producten van badger balm voor schrale plekjes en de sleep balm om lekker te slapen!
Verder de zeep van werfzeep als gezichts,lichaam en haarzeep!
Soap7 heeft ook een fijne bodybutter en gezichtsolie, zeepjes vind ik fijn maar vind die van werfzeep fijner voor mijn huid.
Purenuffstuff is ook een fijn merk en gebruik ik ook regelmatig.

Sanex en zarqa zitten helaas nog veel foute stoffen in... Ook himalaya is niet puur natuur helaas, het is erg moeilijk om een goed natuurlijk product te vinden!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 07:08

ik heb shanpoo van dr organic , anders gaat mijn haar in ontplofmodus :+
smeer met kokosolie en arganolie en heb weleda staan als back up voor mij gezicht.
cosmetica gebruik ik zelden en dat houd al snel op bij wa mascara en oogpotlood.

als je trouwens droog of pluis haar hebt...of krullen , dan kan ik je echt dr organic met arganolie aanraden, mijn haar is nog nooit zo relaxed geweest, krullen en glans, de klitten zijn te behappen en het pluist vrijwel niet .
smeer er ook regelmatig(na het wassen ) een paar drupjes argan olie in .

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:28

@Taartje, Ah nee he, ik heb me nog zo laten voorlichten bij de drogist (zij deed zelf ook aan amber), maar helaas... Ik ga het nu in ieder geval wel opmaken, want was alsnog pittig prijzig! Ik zal je merken eens opschrijven en kijken of ik het ergens kan krijgen... Waar heb jij het gekocht?

@Sonja, ik heb ook droog, pluis én krullen! Dus die shampoo ga ik zeker onthouden :) De glans is vaak ook ver te zoeken helaas. Waar heb je die gekocht..?

Is kokosolie trouwens niet heel vet voor je gezicht..?

Make-up is voor mij ook alleen wat mascara, met uitgaan wat oogpotlood en voor de vervelende plekjes een klein beetje foundation. Maar make-up is niet conserveermiddel vrij te krijgen zeker? Is natuurlijk niet bepaald natuurlijk haha.

Vind het zelf nog wel een lastig onderwerp, aangezien ik niet zo wijs wordt uit de achterkant van de potjes en tubes... Weet alleen dat als er getallen bij staan het niet goed is :+

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:54

In huid-en haarverzorging heb ik mij nog niet zo verdiept. Verder dan dierproefvrij kom ik eigenlijk niet...

Heeft iemand ervaringen met het boek broodbuik? Ik zag dat het nu in de aanbieding is bij bol.com