Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Maar dat is het probleem juist: Ik heb geen mix van DLT, maar van de Jamin. Die verhoudingen zijn anders. Ik kan dus niet klakkeloos de hoeveelheden ei en water van de tabel overnemen. Dan moet ik gaan omrekenen.
De hoeveelheid op de verpakking van de Jamin is voor een bakvorm van 25 cm. Ik heb een bakvorm van 28 cm. Dan heb ik dus te weinig beslag. Snappie?
Ik begrijp ook wel dat een bakvorm van 30, niet twee keer zo groot is als een bakvorm van 15 cm.
Maar nogmaals, ik maak tweemaal de biscuit voor 25 cm. Dan weet ik zeker dat de verhoudingen van de mix, eieren en water goed zijn en heb ik sowieso genoeg deeg voor de vorm van 28 cm.
Dan vul ik de bakvorm van 28 cm tot 2/3 vol.
Het overige deeg vul ik een andere springvorm mee.
Of leg ik het nu zo raar uit? Volgens mij hebben we het namelijk allemaal over hetzelfde
Rinske schreef:Niet in de koelkast bewaren! Liefst in plastic en dan nog in een afgesloten bak, dan blijft hij nog langer goed.
Prakkie, ik vind je aanpak erg ingewikkeld. Ik draai hem gewoon om zodra hij uit de oven komt, dan is ie ook perfect recht. Wel even de vorm er 5 minuutjes om laten zitten.
Falona schreef:Met taart bakken bedoel je puur de biscuit neem ik aan? Dan zou ik hem eerst af laten koelen en dan in een afgesloten zak bewaren. Kan idd gewoon in de keuken en dan wordt hij niet droog.
Als je hem niet in een zak doet zal hij wel uitdrogen!
branka16 schreef:Wat vinden jullie fijner werken. marsepijn of fondant?
Ik heb marsepijn(van de xenos) gebruikt gisteren maar dat gaf erg af en plakte echt heel erg.
Fondant vond ik veel mooier worden kwa structuur en blijft mooier als je er een vorm van maakt?
Of heb ik gewoon een flut kwaliteit marsepijn te pakken?