Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:41

Haha! Maar wel met heel veel liefde bereid :P

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:46

hahahaha, wat een lieve vriend!!! Jammer dat het niet zo smaakte :P

Ik heb lekkere paasbrunch gehad met frambozencheesecake, roerei, salade, marmercake, broodjes en smoothies. heerlijk en gemaakt door mn familie :)

niet allemaal even gezond maar wel erg lekker!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:50

Haha, maar hij heeft in ieder geval zijn best gedaan Vogeltje! Ook door alleen maar gezonde producten te gebruiken, maar volgende keer dan maar gewoon roerbakken ofzo ipv in de blender. :P

Ik heb net een docu gezien genaamd 'Taste the waste'. Voor de liefhebbers hier de link: http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/g ... rentPage=2 Ik zit er gewoon nog steeds vol ongeloof en walging naar te kijken, ook al weet ik dat het echt een enorm probleem is. Maar ik kan er gewoon niet bij dat er zo met voedsel omgegaan wordt en het grootste probleem is de mens zelf. Maar zolang de meerderheid van de mensheid zich hier niet voor inzet zijn alle initiatieven helaas niet genoeg om dit om te zetten. Zucht, ik blijf maar voor mezelf herhalen 'alle kleine beetjes helpen', maar als je dit dan weer ziet..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:36

Die had ik laatst ook gezien. Het meeste is natuurlijk bekend, maar als je het dan zo ziet word je weer met de neus op de feiten gedrukt.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:49

Oooh ik wil die zien!! Vriendje even lief aankijken.

Hahahahaha vogeltje.... Ach the best ingredient is love zeggen ze! wat voor inspiratie doe je door mij op dan? :)

Pff even offtopic hoor maar ik heb me toch een film gezien!!!! Die heeft me behoorlijk wat stress bezorgd haha, slecht voor m'n immuunsysteem :') man on fire, echt een te zieke film!!

Heb overigens alweer 2 nougaatjes vol met suiker en caramel op gesnoept :p buikje in de war, hij maakt vee rare geluiden na al die suiker.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:03

phormicola schreef:
Die had ik laatst ook gezien. Het meeste is natuurlijk bekend, maar als je het dan zo ziet word je weer met de neus op de feiten gedrukt.

Het meeste is wel bekend, dan alsnog bij de mensen die zich ervoor interesseren. Je wordt inderdaad weer even met je neus op de feiten gedrukt en meteen schaam ik me alweer dat ik vanavond een beetje van me bord pasta heb weggegooid..

Heb net nog een docu over de smaak van Nederland gekeken en kijk nu eentje van Tegenlicht: de toekomst van ons voedsel: landbouw of laboratorium. Het meeste weet ik ondertussen wel een beetje, maar het blijft gewoon ontzettend interessant en fijn om bevestiging te krijgen dat ik niet helemaal zo raar denk en bezig ben. :) Maar ga zo maar eens slapen, bij gezond eten hoort natuurlijk ook een gezonde nachtrust. ^^

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:14

Oh, die docu wil ik ook zien! Ga het onthouden voor wanneer ik tijd heb! :)

Maartje: lamsvlees uit de oven, daarmee inspireer je me :D Klinkt superlekker! Je hebt wel vaker van die gerechten die ik dan na wil maken :')

Vandaag voor ontbijt 2 speltboterhammen, eentje met biologisch kokosbrood en eentje met bio pindakaas. Rest van de dag weet ik nog niet :D Want vanmiddag een verjaardag!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:43

Hier ook heerlijke dagen gehad met lekker eten en ook zeker wel paaseitjes etc. Proberen vandaag weer de draad op te pakken, maar dat is nog lastig met die paaseitjes in huis. Ontbijt in ieder geval goed begonnen en vanavond Zalm met groentes en rijst. Nog even een gezonde lunch en tussendoortjes bedenken

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:02

@VogeltjeM: Zo zie je inderdaad dat het steeds makkelijker is om dingen te eten, zelfs als ze ongezoet zijn :)

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat er nog veel Nederlandse gezinnen hun eten prakken, dan hoeft je lichaam helemaal niet meer te werken om het te verteren. Daarnaast hou ik ervan om de structuur goed te proeven en lang van mijn eten te genieten ipv het zo snel mogelijk naar binnen te schuiven. Dan heb je ook sneller in de gaten of je vol zit.

Phormicola heeft eieren gehaald bij de Marokkaan. Je had er bij mij thuis wel wat op kunnen halen, ik heb 4 dozen eieren liggen :P

Mara heeft te veel geld uitgegeven met Pasen

Hier liggen nog wel wat paaseitjes, maar ik gok dat het vooral mijn vriend is die de meeste zal opeten :')

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:32

Ik zit de docu ook te kijken, ik vind het best schokkend.. Dat er veel weg werd gegooid wist ik wel, maar zoveel.. Sjee.. :\

Ik moet zeggen, ik ben ook best een prakker hoor.. :7 Nouja, als ik groente eet met aardappels dan doe ik het wel door mekaar. Er zijn gewoon groentes die ik qua structuur echt heel vies vind en als ik het door de aardappels doe vind ik het beter te eten. Maar zoveel eten wij dat niet meer, agv.

Gister heerlijk gegourmet en genoten van alles. Lekker wit stokbroodje, salade, wijntjes.. Nu weer lekker aan een fruitsmoothie. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:47

Toad schreef:
@VogeltjeM: Zo zie je inderdaad dat het steeds makkelijker is om dingen te eten, zelfs als ze ongezoet zijn :)

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat er nog veel Nederlandse gezinnen hun eten prakken, dan hoeft je lichaam helemaal niet meer te werken om het te verteren. Daarnaast hou ik ervan om de structuur goed te proeven en lang van mijn eten te genieten ipv het zo snel mogelijk naar binnen te schuiven. Dan heb je ook sneller in de gaten of je vol zit.

Phormicola heeft eieren gehaald bij de Marokkaan. Je had er bij mij thuis wel wat op kunnen halen, ik heb 4 dozen eieren liggen :P

Mara heeft te veel geld uitgegeven met Pasen

Hier liggen nog wel wat paaseitjes, maar ik gok dat het vooral mijn vriend is die de meeste zal opeten :')

Maar dan moet ik heulemaal naar Nijkerk :+

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:09

En ik heb mijn belofte waargemaakt, ben net wezen hardlopen met een vriendin. Het is niet veel, denk ongeveer 7-8 minuten met 1 hele korte pauze ertussen in. Ik had mezelf een bepaald doel gesteld en ben toch iets verder gegaan met een pauze ertussen door. Dus eigenlijk nog best trots op mezelf. :D Woensdag weer, kijken of ik het rondje misschien alweer een klein beetje groter kan maken. Nu aan de banaan en water, zo eventjes douchen en dan maar eens lunchen denk ik.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:07

Vet goed, Mara! :D Ik bouw altijd op met het programma van Evy Gruyaert, start to run. Dat staat op je mp3-speler en zegt wanneer je moet wandelen en wanneer rennen. Ook leuke bijpassende muziek erbij enzo. :D Misschien iets voor jou?

Heb net voor lunch een japanse pizza gemaakt (enkel bieslook als topping), want die witte kool is nog steeds niet op :') Maar het smaakt wel :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:31

Lekker! Hier gewoon brood een kracker en beschuit met aardbeien als lunch. Niks anders in huis, maar heb nog steeds trek

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:48

Moet veel bijlezen...heb even telefoon en veel van huis geweest...heb net speltpannekoekjes gemaakt van volkoren speltmeel, ei, spa rood, karnemelk, beetje zout en gebroken lijnzaad...lekker neutraal met een plakje ham. Ga er morgen mee ontbijten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:03

Ik ben ook weer lekker bezig vandaag, ik ga ook maar eens aan de cardio door m'n pb'tjes met Missfitness :P
Verder nog heel veel te regelen, ik ben vanaf morgen een weekje in Berlijn. Van sporten en ubergezond eten zal waarschijnlijk weinig terecht komen, maar ik ga wel m'n resistance bandje meenemen om er wat oefeningen in te proppen en ik ga zo gezond mogelijk eten.

Lijstje voor vandaag:

O: 60 gr havermout met water, 1 el honing, 15 gr whey en een beeje cacoa
Workout: 40 minuten Cardio
T: Whey shake
L: 6 boterhammen met magere vleeswaren en wat magere kaas + rauwkost
A: 300 gr kipfilet, 200 gr wokgroenten, 70 gr zilvervliesrijst, sap van 1 limoen
T: 250 gr magere kwark met een beetje Stevia

Zal waarschijnlijk nog wel wat bijkomen, omdat dit erg weinig kcal voor me zijn, op 1921 kcal ga ik het niet redden :=

Ik ben erachter gekomen dat ze hier bij de Marokkaan bio kip verkopen :D Het is zooo lekker :9 Ik heb net een filet van 300 gr gekocht en daar hoef ik maar E1,65 voor neer te leggen. Gunstig! :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:05

Lekker Colway.

Ik ben bij mijn vriend dus geen smoothies of andere toestanden, maar wel een bakje fruit, een eitje en een boterham met pindakaas. Best netjes toch. Vanavond ook nog eens uit eten haha, gelukkig wel bij Shabu Shabu, sushi, dat is best gezond toch? Of is sushirijst ook niet bepaald goed?

Pff zat pas om 1 uur aan het ontbijt :P Ben blij als het morgen weer dinsdag is en de paasdagen over zijn :) Ga ik ook weer even flink inkopen doen! Misschien ook weer met een groene leem kuur beginnen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:44

VogeltjeM schreef:
Vet goed, Mara! :D Ik bouw altijd op met het programma van Evy Gruyaert, start to run. Dat staat op je mp3-speler en zegt wanneer je moet wandelen en wanneer rennen. Ook leuke bijpassende muziek erbij enzo. :D Misschien iets voor jou?

Heb net voor lunch een japanse pizza gemaakt (enkel bieslook als topping), want die witte kool is nog steeds niet op :') Maar het smaakt wel :D

Ik ben daar vorig jaar mee begonnen maar halverwege mee gestopt omdat het toen herfst was en echt rotweer. Maar vind de muziek nu niet echt denderend en vond de vorderingen ook enigszins tegenvallen, heb nu gewoon in 1 keer 7 minuten gerend terwijl je daar bij Evy pas bij las 12 ofzo een keer aan begint. Dus ik heb besloten dat ik nu gewoon iedere keer een doel voor mezelf stel waarvan ik denk dat die haalbaar is en dan gewoon gaan lopen, goed luisteren naar me lichaam enzo en dan moet het ook wel goed komen. :)

Ik heb net een lunch op, poeh man, zit nog steeds bomvol. :P Had een schaaltje kwark met bio muesli en honing, een plakje krentenbrood, 2 croissantjes, een glas melk en een glas versgemaakte druivensap.

En oee Berlijn, wat leuk phor! Vind dat echt zo'n gave stad! Je kan er ook lekker goedkoop eten trouwens. :) Veel plezier alvast!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:51

start2run etc zijn niet geschikt voor mij. Wellicht ook omdat ik knieklachten heb.
Maar ik red het zoiezo niet om langer dan een minuut te rennen :o
Ik heb het echt geprobeerd, maar die minuut gaat net, dan kan ik in 2 minuten net aan herstellen. Als ik langer ga rennen dan duurt het veeeel langer om te herstellen en red ik de serie er na niet meer zeg maar, dan begin ik al hijgend en kan ik em niet afmaken.

Ik heb het echt geprobeerd, ik was vrij en ging op een gegeven moment 2 weken lang 1 of 2 (en soms zelfs 3) keer op een dag "hardlopen" (1 minuut rennen, 2 minuten lopen, 1 minuut rennen, 2 minuten lopen, 1 minuut rennen en 2 minuten lopen) dat is nog geen 10 minuten per keer ...
en nog steeds kon ik na die 2 weken niet langer dan 1 minuut, dan was ik nog steeds buiten adem.

De werken hiervoor deed ik het trouwens via het schema wat ik had, 3 keer per week, en dan opbouwen. Alleen dat opbouwen gaat dus niet... ik blijf ernstig in de eerste week hangen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:53

Je moet ook niet drie keer per dag gaan hardlopen :') Rustig opbouwen dan komt het vanzelf wel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:56

de weken ervoor deed ik het netjes volgens schema, 3 keer per week ;)
Dat heb ik een week of 4 (misschien 5) gedaan, maar alsnog kon ik het niet langer dan 1 minuut.

Opbouwen heb ik dus wel degelijk geprobeerd.

Maar het feit dat ik dus bv niet naar de tram kan rennen is dus al lastig :P

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:12

Hardlopen is voor mij ook erg lastig. Heb astma en daardoor kan ik ook niet langer dan een minuut, als ik het rek misschien net 2 minuten rennen. Heb het meerdere keren geprobeerd maar het lukt niet en kan me er verder ook niet echt toe zetten op de een of andere manier.
Maar ik heb vanochtend koffietijd gekeken en daar was een vrouw die hoepelcursussen enzo geeft en bij haar kun je ook professionele hoepels kopen. En via koffietijd gingen ze natuurlijk een aantal weggeven, dus heb me gelijk maar even ingeschreven! Wil heel graag zo'n hoepel!

Mijn dag vandaag gaat niet echt je van het. Vreet echt helemaal niks uit. Zit de hele dag een beetje op de bank niks te doen, terwijl ik me had voorgenomen dat ik toch wel wat wou gaan doen. Kamer opruimen en schoonmaken maar het komt er gewoon niet van.

Mijn lijstje van vandaag:
O: bio yoghurt met 3 scheppen muesli. Glas water met sap van een halve citroen
T: yoghurt biscuit
L: 3 geroosterde meergranen boterhammen. 1 met vlokken en 2 met kaas en jam.
T: stroopkoek
T: smoothie met biogarde, 1 banaan en 1 kiwi of peer. (misschien beide)
D: Nog geen idee wat mijn papa gaan koken.

Maargoed ik ben echt lui vandaag. Hebben jullie hier ook last van door de paasdagen? Heb beide paasdagen niks zinnigs gedaan.
Moet zometeen toch maar even een begin gaan maken met het opruimen van mijn kamer en dan morgen weer naar school.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:14

3 keer op 1 dag? :') Maar soms hebben mensen dat, die gewoon niet kunnen hardlopen, tja, lastig als je de tram moet halen inderdaad. :P

En ik heb juist hele productieve paasdagen! Ik zit alleen in Groningen op me kamer omdat ik zaterdags moest werken en geen zin had om geld te betalen om naar me ouders te gaan (Week ov). Dus ik heb best aardig wat studiewerk verzet deze 2 dagen, ben zelfs wezen hardlopen! Zo productief ben ik geloof ik op een normale dag nooit. Haha. :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:19

toen ik nog studeerde moest ik soms wel :')
Dan moest ik rennen naar de bus, rennen voor mn aansluiting en rennen naar college _O-
toen kon ik het ook al niet _O- heb het nooit gekunt trouwens. En 2 a 3 keer op een dag 3 minuten hardlopen.... (en dan dus in de extreme gevallen smorgens, smiddags en savonds) valt trouwens best mee _O- das nog maar 9 minuten in totaal :P )

Ik ben nu van plan productief briefjes te gaan schrijven, helaas schiet het nog niet heel erg op :o

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:19

poe, ik heb de afgelopen tijd juist niets gedaan aan mijn studie. Ben het ff helemaal zat, maar ben wel van plan om volgende week weer wat eraan te doen. Wil toch wel graag een keer afstuderen.