Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 09:12

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:26

Je linkje doet het niet -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 10:48

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:04

Goed nieuws! :D

Alleen, waarom moet dat dan nog weer een jaar duren...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 11:21

Het eerste kwartaal van '13 is minder dan een jaar van ons verwijderd hoor. Dingen gaan daar nu eenmaal traag. Ik ben allang blij dat ze zich eens wat bewuster gaan gedragen. Positief blijven :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:29

Mooi om te horen :D

_Nelleke_ schreef:
Even off-topic, colorado, met welk objectief maak jij je meeste foto's? Love them! Echt heel mooi! En zijn dat veel zelfportretten of schiet iemand anders ze?

Oh gaaf :D Heel erg bedankt Nelleke, superleuk om te horen!
Ik maak ze zelf en gebruik bij eigenlijk alle foto's mijn analoge SMC Pentax-M F1:2 50mm. Een aantal zijn overigens ook 'expansions', een soort panorama's alleen dan gebruik je de 'techniek' anders. Hierdoor kun je soms een wat mooiere DOF creëren :)

En, wat eten de vega's vanavond?

Hier gebakken aardappeltjes met gebakken knolraap, moeders heeft een recept van internet gehaald, ik ben benieuwd :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:43

Ik heb doodsimpel aardappelen met vegajus en broccoli op, inclusief vegaburger. Dit eet ik toch wel 4x per week. (Elke dag wel een andere groente uiteraard haha)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:10

Ik ging bij vrienden eten doe de marathon hadden gelopen, alleen waren ze mijn wensen vergeten door te geven :+ stom van mij ook dat ik dat tijdens het koken niet vroeg . Maar ik wilde niet zeurderig over komen :+ toen hebben ze met een rood hoofd van schaamte de kipstukjes uit de pasta gepulkt, dat vond ik dan wel weer lief :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:06

Dat is inderdaad wel lief. Echter had ik toch om een boterham met een gebakken eitje gevraagd. ;)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:07

Ik zelf heb ook geen zin in vlees hoor, maar vis kijkt me soms wel verleidelijk aan..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:29

Naast dat ik al best veel eieren op heb de afgelopen dagen :o wist ik uiteindelijk nog niet zeker of ze nou wel of geen rekening ermee hadden gehouden. Dat merkte ik pas toen ze er al mee bezig waren :+ toen dacht ik 'ach, die ene keer...' Vind het dan zo banketstaaf om toch te zeggen dat ik het niet hoef.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:48

Ik voel me soms ook wel bezwaard hoor, als ik bij anderen eet. :) Toch houdt bijna iedereen er altijd rekening mee.

Colorado, echt heel cool! :)

Douce, ben jij het vega-zijn dan niet zat soms? Ik vond aardappelen vlees groente al niet zo'n lekkere maaltijd vroeger maar met een vegaburger wordt het allemaal helemaal zo eentonig. :=

Heb gister megasimpel een omelet met restjes in elkaar geflanst. Op zondag is het hier altijd drama om je auto te parkeren (de enige dag dat het geen 4,- per uur kost) dus ik was blij dat ik plek had, toen bedacht ik me dat ik nog naar de appie moest voor boodschappen. Toen ben ik eerst maar 'ns in de koelkast gaan kijken wat ik nog over had. Niet veel, behalve 12 eieren... :')

Meestal bestaat mijn weekmenu uit veel pasta, risotto, couscous, maaltijdsalades en vega ovenschotels/quiches. Vegaburgers eet ik denk ik 1x per jaar... :+ Vind ze niet zo lekker... Ik hou wel van koken en culinaire hoogstandjes en vind het ook altijd een uitdaging om vega te koken voor een groep mensen die niet vega zijn en dat ze het dan net zo lekker vinden als een biefstukje. :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:53

Haha als je gewend bent om luxe te koken snap ik wel dat het niets is. Ik moet zeggen dat ik van jongs af aan al een alles eter ben en vind dus echt weinig dingen vies. Eten thuis ook nooit zo luxe dus dan is iets al snel goed denk ik.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 09:21

Ik heb wel een aantal vegaburgers in de vriezer, gewoon omdat het makkelijk is :) er zijn er een aantal die echt wel lekker zijn, de spinazie rondo's van de ap bijvoorbeeld. Ik heb meestal niet zoveel tijd (in de trant van: je hele dag volgepropt hebben en er achter komen om een uur of 8 dat je vergeten bent te eten :)* heel slecht, ik weet het, maar het studentenleven is hard :+

Mijn vrienden had k nog nooit bij thuis gegeten trouwens. En ze hadden net de marathon van Rotterdam achter de rug dus ik kan me voorstellen dat je wat anders aan je hoofd hebt dan :+

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:36

Ik vind een aantal vegaburgers echt heerlijk en aardappels en groente ook, dus dat scheelt al een stuk. Maar zo te lezen heb je heerlijke andere receptjes die je vaak gebruikt! En nogmaals bedankt :D

Dat kan ik me ook wel voorstellen inderdaad Margrathea :)) Ik had het overigens ook gewoon gegeten hoor, ik eet ook altijd de kippensoep van mijn oma, stukjes vlees vis ik er dan ook altijd uit (al maakt ze tegenwoordig speciaal voor mij een bakje zonder vlees haha). Dan gaat er ook altijd wel wat kleins naar binnen, maar ach, dat is dan mijn zondiging :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:41

Ik lees al een tijdje mee, wij eten thuis geen vlees, wel vis. Mijn man en kinderen eten buiten de deur wel eens vlees als ze daar trek in hebben. Ons weekmenu is deze keer: Spinaziequiche met blauwaderkaas (bladerdeegpizza voor de kids), Aardappel, broccoli en frittata (in de aanbieding bij de AH), Rode linzencurry met kokosmelk, Pasta met courgette en op vrijdag Vis met frietjes :)
Laatst bijgewerkt door batje op 16-04-12 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DarGwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:42

Hallo, dit topic is al even bezig maar meld me nu toch maar;)
Ik eet geen vlees en geen vis. Ik hield vroeger echt wel van vlees maar zou het nu gewoon niet meer door mijn keel krijgen nu.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 22:22

Welkom nieuwelingen :D

Vanavond was mijn avondeten: een bakje patat en een kaasbroodje op het station, hier thuis een zacht broodje net pindakaas en zo'n lekker puddinkje met witte chocoladesaus :Y) had echt het fut niet om te koken hihi. Kom van de manege en kruip zo lekker in bed :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:27

Hier tomatensoep met wat broodjes. :D Beetje simpel, maar wel lekker.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:36

Heb vandaag appelmoes, gebakken pattatjes, en een soort van vegie brochetten, iets met groenten. Vond het wel lekker!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:23

Ik had gisteren aardappelgratin (ofzo :+ ), vond het niet zo heel lekker maargoed. := Worteltjes met peterselie en roomboter waren wel erg lekker :9

En zometeen een marmercake bakken. :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:10

Wij vandaag vegareepjes met gewokte groenten en rijst :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 12:29

Oeeew marmercake, yum!
Vanavond misschien een hapje mee eten op bijles als het wordt gevraagd O:) en anders fix ik wel iets met een burger en aardappelrosti's die echt te lekker zijn :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:02

Zo, cake staat in de oven :9
Heb ik al erg lang niet meer gemaakt maar volgens mij wordt 'ie errug lekker :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 13:22

Op mijn kookplaatje staat er een pan te pruttelen met beurse appeltjes :D dus vanavond óók lekkere zelfgemaakte appelmoes :D