Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:54

imd die lijken mij ook heel leuk om te maken.

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:57

Ja, ik had er hagelslag doorheen gedaan, pakt best goed uit. :) Ik ga er lekker slagroom en rood fruit ( aardbeien, framboos, kersen) tussen doen. :9

@Dancertje, ja is echt heel leuk om te maken. Makkelijk ook. :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:59

Parkietjee_ schreef:
Ja, ik had er hagelslag doorheen gedaan, pakt best goed uit. :) Ik ga er lekker slagroom en rood fruit ( aardbeien, framboos, kersen) tussen doen. :9

Ideaal :D

Welk recept heb je gebruikt? Moet je niet eiwitten gebruiken die al een dag gestaan hebben ofzo? :+

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:04

imd schreef:
Parkietjee_ schreef:

Ideaal :D

Welk recept heb je gebruikt? Moet je niet eiwitten gebruiken die al een dag gestaan hebben ofzo? :+

Ik heb een heel groot kookboek waar ze in staan. Ik heb 300gr suiker (hoezo zoet), 1 1/2 eetlepel Maizena, 1 1/2 theelepel azijn, 6 eiwitten en wat hagelslag gebruikt. :Y) Dat met die eiwitten heb ik niet gedaan. :') Maarja, zo is ie geworden. Lekker vanavond bij de thee. <3

Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:47

Klopt het dat biscuit wat zachter is aan de onderkant? Tenminste, ongekeerd dus eigenlijk de bovenkant die onderop ligt!!!

Heb deze vanmiddag bekleed en het valt me op dat hij wel erg zacht is en dus heeel voorzichtig moet zijn met optillen.
Ben nog wat aan t freubelen, dus zal straks een foto plaatsen als hij helemaal klaar is :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:14

Wat bedoel je met zacht? Biscuit is sowieso niet zo stevig als cake nee. Zeker een gevulde en bekleden taart verplaatst ik ook niet graag zonder dat hij op een taartkartonnetje of bord oid staat om te voorkomen dat hij helemaal uit elkaar valt.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:50

Kinke schreef:
Groot gelijk Zon, en zo zullen ze hopelijk ook gaan bedenken dat dit soort taarten tijd kost en niet op het laatste nippertje besteld kunnen worden.
Ik zou best iedere week een opdracht willen hebben, maar bedenk wel dat als je niet ingeschreven bent bij de KVK, je officieel geen reclame mag maken en de belastingdienst krijgt ook steeds meer interesse in deze branche.

Dat doe ik dus ook niet ;)

Lindas2 schreef:
Wat een leuke koekjes! Heel netjes gedaan!
Dat koekjes recept is inderdaad erg lekker :P

Mag ik nog even jullie inzicht in kleurencombinaties :o
Ik wilde de lavendel maken net als op de onderste taart maar wilde eigenlijk geen witte taart omdat het voor een verjaardag is en dan wel wat kleuriger mag zijn.. Wat zou er wel onder passen? Ik heb echt geen flauw idee.. Misschien heel licht paars ofzo? Heb echt al de kleurenkaarten door zitten spitten voor mooie kleuren...

Deze taart is dus niet van mij!

Afbeelding

Heel lichtblauw!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:54

Aaahhh mn taart voor zusje wordt zo gaaf!! :D morgenvroeg laatste beetje afmaken voor haar verjaardag morgen avond!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:54

Falona schreef:
Wat bedoel je met zacht? Biscuit is sowieso niet zo stevig als cake nee. Zeker een gevulde en bekleden taart verplaatst ik ook niet graag zonder dat hij op een taartkartonnetje of bord oid staat om te voorkomen dat hij helemaal uit elkaar valt.

Dan weet ik dat het normaal is :D hahaha
Dat het zachter was dan cake wist ik wel, maar vond het wel erg zacht, maar weet nu dat ik in ieder geval
niks verkeerds heb gedaan :P . Biscuit was ook gewoon 'gaar' toen het uit de oven kwam.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:00

Dan zal het wel goed zijn ;) Tijdens het doorsnijden voor het vullen zie je eigenlijk meestal meteen wel of het gaar is of niet.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:26

Zo, m'n derde taartje is ook weer klaar :D . Vraag me nog steeds af, zal het me óóit zal gaan lukken om het marsepein zo strak om
de taart heen te krijgen. Nu dus weer niet helemaal perfect, maar ach het is een eigen-opeet-taartje, dus geen ramp :=
De rose bloemetjes zijn uit eigen hand gemaakt (wat ook wel te zien zal zijn _O- ) , maar moet toch oefenen hé!

Nou hier m'n overheerlijke (denk ik :D ) taart (ben alleen vergeten een beetje poedersuiker eraf te halen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IngridB op 22-04-11 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:39

Wauw, leuk gedaan!

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:11

Ook voor mij een beginnersvaagje.
Ik wil voor de Paasdagen een boltaartje maken en dan vullen met slagroom en verse aardbeien, een combi die ik hier ook al eens voorbij heb zien komen.

Maar voor een boltaartje hoeveel slagroom moet ik dan gebruiken? Gewoon een bekertje van 125ml lijkt me, zal dan ongetwijfeld over hebben, maar ja :9

Maar bij zo'n bekertje slagroom is een beetje (poeder)suiker wel handig denk ik voor de smaak, hoeveel ongeveer? En dan gewoon 1 zakje Klopfix toevoegen voor de stevigheid? En dan op het eind stukjes aardbei erdoorheen scheppen? Is het zo simpel? :o

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:18

125ml slagroom heb je zeker genoeg aan, ik gooi door 250 ml altijd 1 zakje vanillesuiker en 1 zakje klopfix dus zou dat gewoon halveren, voor de suiker kun je gewoon op smaak aanhouden, beetje erdoor doen en proeven dus :)

vandaag heel de dag bezig geweest, maar wel tevreden over het resultaat :) hij moest druk zijn, want hij is voor een druk iemand en hij moest lentekleurtjes hebben en elfjes en bloemetjes en vlinders....lekker vol dus op een 20cm taartje. Gevuld met citroenbavarois en BBR, afgesmeerd met citroenbc.
(hij moet alleen nog op een andere bodem uiteraard)
Afbeelding

edit het zijn geen rare bobbels in de zijkanten, er zit een bloemenrelief in, maar dat zie je niet op deze foto

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:41

Heb je ook nog een foto van bovenaf? Ben ik wel nieuwsgierig naar! :j

Hier staan 3 kleine vierkante taartjes in de koelkast op te stijven. Vullen is in no-time gebeurt, maar straks bekleden...pff...wat en prutswerk :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:47

Mijn cc-tjes staan in de oven. Nu de botercreme even maken :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:48

Hmm k denk dat ik voor mijn verjaardag maar een 28 cm. taart maak :P
Wordt hier volgens mij best druk op koninginnedag :D
K kan ook kijken of k misschien een stapeltaartje kan maken :9
Zo ff vragen aan mn vader of dat missch. handiger is. Ik weet niet precies hoeveel mensen er komen die taart willen natuurlijk.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:41

Ik heb net de wilton botercreme gemaakt en ik vind 'm erg lekker! Helemaal niet zoals zelfgemaakte, die ik niet echt te eten vind :P

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:41

Hoi meiden, wat ene leuke taarten zie ik weer voorbij komen! En de koekjes! Wat een werk, maar wel erg leuk..

Ben sinds een maand voor mezelf begonnen met kvk, maar man wat heb ik het druk! Alles regelen, worskshop aanvragen, reclame maken, taarten maken ondertussen, worshop verzorgen enzovoort! Maar echt ontzettend leuk!

Vorige week zaterdag hadden we een ouder en kind workshop was echt hartstikke leuk! Wacht nog op de foto's als ik ze binnen heb laat ik ze wel even hier zien :D Zulke leuke creaties komen daar uit voort zeg bij de kinderen!

Hier nog wat taarten van mij:

Thema was waslijn
Afbeelding

Afbeelding

Deze was voor een kennis die ging van baan veranderen en werkte bij een apotheek
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:20

Monique wat een schitterende taarten! Ik kom 7 mei de workshop bij je volgen, heb er heel veel zin in!

Edit: niet alleen Moniques creaties zijn schitterend, petje af voor iedereen *\o/*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:09

Leuke taarten Monique! Dus jij bent voor jezelf begonnen, gaaf :)
Heb jij een aparte bakruimte dan of is de inschrijving bij de KvK zo gunstig dat je niks met het VWA te maken hebt?

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:39

Jaaaaa hij is klaar!! :):)

Ben er helemaal trots op! Precies zoals ik in mijn hoofd had :D. Voor mijn zusje die vanavond haar 21e verjaardag viert..
Ze houdt erg van taartjes en roze. Vullingen zijn aardbeiencreme met aardbeien compote & kersencreme met kersenvlaaivulling

Afbeelding

Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:37

Prachtig zeg! Zo'n taart wil ik ook wel krijgen :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:45

Super gedaan Ashleey!!!
hoeveel douwels heb je onderin gedaan?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:13

Wow! Wat een mooie taart! Hoe heb je dat roze bovenop het cake'je gemaakt?
Je zus mag boffen met zo'n creatieve zus, wat een leuk cadeau!