Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Eef

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:39

ik ben van plan vanmiddag cc's met ferrero rocher te maken!(: iemand ideeen? Ik dacht dat ik er 1 in kon doen, een choco cc's te maken. En dan er een hazelnootpastabc toef op?(:

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:56

asjemenou schreef:
Wij deden dat gewoon vasthouden. :+
Je moet toch het uiteinde ondersteunen met 1 hand, kun je ook gelijk het spuitmondje vasthouden.

En dan de zak met je andere hand? Maar de tip gaat toch schuiven, als je hem niet stevig bevestigd?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:59

Als je hem niet goed zat vasthoudt gaat het idd schuiven. :j
Maar je hebt toch altijd de zak met je ene hand vast, en het uiteinde met je andere hand?
Met je ene hand knijp je, en met de andere stuur je. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:59

ik zou gewoon een paar adapters aanschaffen, hartstikke handig.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:00

Ik doe het met 1 hand hoor, en in het geval van trillemientjes even wijs-en middelvinger van de linkerhand tegen m'n rechterpols leggen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:01

Maar hoe zorg je dan dat er genoeg icing/botercreme/whatever voor in de zak komt, als je met een hand werkt? Zou ik ook wel graag willen, met twee handen ben ik toch minder nauwkeurig :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:15

asjemenou schreef:
Als je hem niet goed zat vasthoudt gaat het idd schuiven. :j
Maar je hebt toch altijd de zak met je ene hand vast, en het uiteinde met je andere hand?
Met je ene hand knijp je, en met de andere stuur je. :D

En met de stuurhand moet je dan de tip vasthouden? Daar heb je dan toch ook aardig wat kracht bij nodig?
Ik denk niet dat ik handig genoeg ben om daar fatsoenlijk mee te werken, dus ik ga gewoon voor de adapters :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:27

Klopt.
Kracht valt wel mee, is meer een handigheidje denk ik. Ik had er nooit moeite mee.
Anders gewoon je botercreme wat meer verwarmen, loopt ie er zo doorheen. :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:48

dankjewel dus de meningen verschillen heb enkel marsepein en smeer af met chocopasta denk niet dat dat snel bederfd of wel?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:10

Ohh ik heb me weer misdragen net... In het taartenzaakje hier in Vlaardingen weer voor 75 euro aan spulletjes gekocht...
- Grote roller (mijn siliconen deegroller van Xenos vind ik toch te klein voor het rollen van grote plakken)
- Uitstekersetje van 3 rozenblaadjes cutters
- Uitsteker grote gerbera
- Funky alfabetletters
- Werkblad van Wilton voor het uitrollen van marsepein/fondant-
- Kleurgel rood en blauw
- Goud en 'cherry' poeder
- Taartkartonnetjes

Ik kan er weer tegenaan komend weekend :D

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:21

BrittKitt schreef:
Met een ring er omheen die je erop kan schroeven :j

Dat heb ik ook, je hebt een plastic mondje die je binnenin doet, dan kan je aan de buitenkant de tip er opzetten en die vastmaken met de ring;
Afbeelding
Die plastic ringetjes die je rechts zit bedoel ik. De ring schroef je er aan de buitenkant omheen :j

*edit; lees het nou nog een keer en dan klopt mijn ding niet :+ Twee tips over elkaar, hoe zet je dat idd vast?

Dat spuitmondje moet je in de zak doen, dan even helemaal na beneden duwen tot die vast zit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:28

dancer, dat hoef je niet in de koelkast te bewaren. gewoon goed luchtdicht verpakken, dan kan je het prima bewaren.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:32

hier de foto's van mijn ying en yang taart. Het is de 2e die ik heb gemaakt. Opzich wel tevreden, alleen het zwart onder het witte rondje had wat strakker gemogen.
Dat witte bolletje wat mist op het zwarte heb ik later nog bijgewerkt :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De taart heb ik gemaakt voor mijn moeders verjaardag. Ze is afgelopen maandag 55 geworden

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:33

Wat lief dat je die taart voor je moeder hebt gemaakt :D Knap hoor, zeker omdat het pas je tweede taart is!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:37

Misslolliex schreef:
Dat spuitmondje moet je in de zak doen, dan even helemaal na beneden duwen tot die vast zit.

Als je zonder coupler ring werkt wel ja, maar als je met coupler ring werkt dan doe je het binnenwerk van de coupler ring in de zak en de rest blijft buiten de zak (en dus verwisselbaar).

Die ying & yan taart is erg goed gelukt!

Ik heb trouwens een doel gevonden van de restproducten van komende zondag. Mijn baas komt net tijdens de lunch aanzetten "ja, jij moet nog trakteren want je bent een jaar in dienst". Volgens mij zei hij het maar voor de gein, want hij was ook allemaal excuses aan het zoeken voor degenen die ik aandroeg die ook die mijlpaal onlangs bereikt hadden, maar dan heb ik toch mooi een paar slachtoffers om mijn creaties te slijten :D Heb waarschijnlijk toch teveel beslag voor de mini-blanda's die ik van het weekend ga maken dus dan maak ik daar ene paar cupcakes van die ik maandag meeneem.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:08

Over die spuitmondjes vastzetten. Met een beetje creme/slagroom of whatever blijft ie wel zitten hoor! Maar als je misschien met 1 hand de rozetjes en andere versieringen opspuit dan wordt het wellicht lastig!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:30

Haha, wat een gedoe over die spuitmondjes zeg :P Ik heb gewoon adapters en dan is het probleem opgelost, zo heel duur zijn die dingen niet ;)

Kheb trouwens mn website weer een beetje aangepast, heb er een lijst met vullingen aan toegevoegd, staan lang niet alle vullingen in, maar wel een heel lijstje met mogelijke smaken, want krijg daar van klanten altijd zooooveel vragen over, verder heb ik een cupcakeje bovenin bij het tabblad als je mijn website bezoekt, vet he :+ heb ook nog wat fotos toegevoegd, nog lang niet alles.. (wat een werk!) enne.. oja, wat vinden jullie van mn plaatje aan de rechterzijkant bij home en bij vullingen?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:34

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:34

Sommige foto's openen in een nieuw scherm en sommigen vanaf je eigen site.
Dan klik je soms de site per ongeluk weg....

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:37

Bedankt! Dat hoor ik idd al vaker.. dat is raar.. want overal gebruik ik dezelfde code :\ gebruik je IExplorer? Ik gebruik firefox en daarin heb ik het niet.. kan het zelf ook niet bekijken in IE want dan heb ik niet op mn laptop.. ben sowieso nog opzoek naar een andere manier voor de foto's.. want dit werkt zo niet echt..

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 20:40

dancertje schreef:
vind die taart echt straks die ronde uitstekers elke keer los of is een soort lange reeks aan elkaar?
vrijdag begin ik aan mijn cup cakes voor zaterdag laat zeker foto's zijn heb mijn giraf uitsteker dus moet goed komen :P

een vraagje ze zijn voor zaterdag avond wil ze vrijdag over dag maken kunnen ze dan in de koelkast bewaren of moet ik nog invriezen?

Allemaal los! :D

LetsgoKelly schreef:
Mooi strak taartje Ashley!! :j

Thanks! :*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:02

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:06

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:07

Ik heb toen bij de Makro die grote doos met icing basics gekocht, daar zaten er ook twee bij.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:09

Falona schreef:
Ik heb toen bij de Makro die grote doos met icing basics gekocht, daar zaten er ook twee bij.

Ja die hadden ze bij onze Makro weer niet (die was slecht bevoorraad op dat gebied helaas) heb wel 4 van die kunstof tipjes meegenomen van wilton, die hadden ze wel namelijk.