Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:33

Oke.. thanx :)

Overigens vanmiddag een aanvraag gehad voor een oud en nieuw taartje.. ik wilde die fles bovenop proberen zoals op de laatste mjam taart maar ik weet niet of ik dat al wel kan :o

Kinke

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:39

dan probeer je de fles toch alvast een keer te maken?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:55

:j.. dat ga ik ook doen volgende week.. als het dan niet lukt doe ik gewoon wat anders :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:56

AlexandraM schreef:
Afbeelding

Wat voor ijzerdraad heb ik nodig om die sterren op te zetten en moeten die sterren dubbel met het draad ertussen of maak je een dikkere ster met daarin het draad gestoken?

Blij dat ik volgende week vakantie heb, kan ik eindelijk weer eens gaan frobbelen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:03

Je kunt dit doen met bloembindersdraad, je moet dan alleen wel ook bloembinderstape hebben om het deel van de draad dat je in de taart steekt te omwikkelen, ivm roestvorming :)
Op deze foto zijn het trouwens twee sterretjes op elkaar, zo te zien.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:13

Roest had ik dus weer niet aan gedacht... Waar kan ik die materialen halen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:17

Je kunt ze gewoon bestellen bij bijv DLT :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:26

benangelique schreef:
Roest had ik dus weer niet aan gedacht... Waar kan ik die materialen halen?

Ik ook niet :D
Denk dat twee sterren op elkaar het gemakkelijkst is. En dan goed hard laten worden. Want vind het zelf wel lastig om zoiets echt heel recht er in te steken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:36

MM, je moet die wires toch in een rietje oid steken?

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:52

Telkens als ik op bokt zit, moet ik even naar jullie super sjieke creaties kijken! En ik moet nu toegeven, ik heb me ook wat spulletjes in huis gehaald om een poging te doen. Maarre, laten we daar maar geen foto's van maken, anders lachen jullie alleen maar.

Toch had ik nog een vraagje, en ik hoop dat het niet een al te domme vraag is. Ik heb 2 blanda van 12 cm en wil hem simpel vullen. Maar hoe zit dat nu met die botercreme? Kan ik dat zomaar ertussen doen, of smaakt dat echt alleen naar boter (zoals ik hier eens las)? Ik vroeg me af of ik niet wat chocolade kon smelten en dat erdoorheen kon mengen.
Ik heb wel al de smaakjes van patides (?) gespot, die kunnen er toch ook doorheen he? Maar dat laat ik even wachten tot ik het bakken echt leuk vindt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:55

Je kan botercreme heel makkelijk een smaak geven door er bijvoorbeeld cacao doorheen te gooien. Maar je kan ook heel simpel een pot jam uit de kast pakken en die er tussen smeren.

En laat maar gewoon zien hoor, we zijn allemala een keer begonnen ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:07

In een koker of rietje lijkt me voor de stevigheid wel handig.
Die sterren dus wel met tylose doen?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:09

Lijkt me wel het handigst. Dan blijven ze mooi rechtop staan :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:26

Lieve meiden,

Ik kom zomaar even het topic binnenvallen :o
Ik heb met zeer veel bewondering al eens jullie topic doorgebladerd en sites bekeken, geweldig hoe jullie taarten en andere lekkernijen kunnen maken!!

Nu is het zo, dat mijn moeder aankomend jaar (6 mrt, 5 mrt feest) 50 wordt en dat gaan we vieren met een groot feest. Ik heb gevraagd of ik de taart kan/mag verzorgen omdat ik graag iets speciaals wil, mijn moeder is namelijk ook heel speciaal :+: Mam wilde zelf taart bestellen bij een banketbakker bij ons in de stad waar ze vaker gebak haalt, maar ik wil graag iets speciaals :o

Het gaat om een vrij groot gezelschap, zo'n 100 man (waarvan ong 10 kinderen) en eigenlijk is het idee om één grote speciale taart te bestellen en dan evt kleinere taarten (of taarten die iets minder werk kosten) of gebakjes erbij. Ik heb een budget, ong. 200/250.-

Zijn er mensen die dit leuk vinden en die de uitdaging aan durven gaan? Het zou fijn zijn als het gebak gebracht kan worden of als ik het op kan halen (zonder door het hele land te moeten :o ) Ik kom zelf uit Almere. Mochten er mensen interesse hebben, ik ontvang graag een pb :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:45

Kinke schreef:
Mayo, heb je nog een foto gemaakt?
Jep, ik heb ze met icing bewerkt, da's monnikenwerk ;)

:j zal die morgen proberen te plaatsen :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:51

Angelique, ik gebruikte floral wire gauche 24 of 36. Ik had dikkere enkele sterren en daar de wires ingestoken. Als je een bosje wil, dan kan je ze met een rietje erin steken, wil je ze los plaatsen, dan een stukje floral tape om het uiteinde :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:52

Oh en idd de sterren van fondant met tylose.

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 08:46

mayo, gefeliciteerd met je verjaardag!

leuke kerstkoekjes voorbij zien komen. Ziet er heel mooi uit. Ik heb me voorgenomen om dat in de kerstvakantie ook te gaan doen.

Taartje van gisteravond is ook leuk geworden. Ik heb m uiteindelijk gevuld met winterpudding (aardbei met chocoladesnippers) omdat de monatoetjes uitverkocht waren. Foto kan ik nog niet plaatsen omdat het taartje nog gegeven moet worden. Maar die houden jullie nog te goed.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 08:48

Gefeliciteerd Mayo

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:09

Mayo, gefeliciteerd!!!
Patriciavt, da's een leuke klus, helaas woon ik niet in de buurt. Weet zo niet wie er wel in de buurt van Almere woont.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:31

Kinke, wat heb je gebruikt voor de piping en hoe lang moet dat drogen?

Ik heb het een keer met glazuur geprobeerd maar dat werd hard in de spuitzak. Je had het over icing, heb je die gekocht of zelf gemaakt?

Ze zien er echt geweldig uit!

@Linda, ik heb een keer een fles gemaakt van ricekrispies met marshmallow (ala Cake Boss) dat is licht gewicht en goed te moduleren.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:48

gefeliciteerd mayo.

@rustyK: waar haal je die rice crispies...of neem je dan gewoon zo'n kelloggs pak? en hoe maak je het precies??

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:14

RustyK, ik heb deze keer mix voor Royal Icing gebruikt, daar hoefde alleen nog maar water bij. De vorige keer heb ik het zelf gemaakt door gezeefde poedersuiker, eiwitpoeder en water te mixen. Het droogt echt heel snel, weet niet precies hoe snel. Na een uur of 3? kun je al een tweede laagje decoreren als je wilt en het moet een halve dag drogen voor het echt helemaal hard is. Ik heb ze vanmorgen ingepakt. Het is nogal tijdrovend omdat je eerst een omlijning spuit met dikke icing, als je dit op gaat vullen moet de icing weer dunner zijn, en het kleuren kost natuurlijk tijd. Ik heb meerdere spuitmondjes zodat ik in ieder geval meerdere kleuren tegelijk kan gebruiken. Tip voor de icing die je hebt staan en op dat moment nog niet gebruikt.....een natte keukendoek over de bak met icing leggen, anders droogt het uit.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:17

Mayo, gefeliciteerd :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:20

mayo, bedankt voor je tips! die wire had je ook bij de dlt vandaan?
gefeli meid!