Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:46

Dankje Lielle. Vind het wel tof dat je mijn frustraties begrijpt. Ik merk gewoon echt zoveel onbegrip. Natuurlijk, ik ben blij dat ik geen overgewicht heb. Maar als dit zo doorgaat ben ik bang dat ooit wel ga krijgen zonder dat ik er iets aan kan doen.
Ik houd er gewoon altijd mijn mond over, maar soms kom ik er niet onder uit en dan moet ik uitleggen waarom ik niet wat eet o.i.d. Meestal word ik als zeikerd bestempeld.

Van de andere kant, als ik WEL wat eet, krijg ik regelmatig de opmerking naar mijn hoofd geslingerd dat 'ook flink ben aangekomen' of dat ik 'ook vast van lekker eten houd' of ik word zelfs vergeleken met een dik persoon. :roll:

Ja, best frustrerend dus.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:50

Kant en klaar
Per 100g:
69,1 g eiwit
3,4 g khd
0,2 g vezels
26,4 g vetten
Zakje bevat 75 g, dus als ik daar de helft van eet ipv een volle zak chips denk ik dat het in verhouding gezonder is.

RS, toch moet je leren om je niet teveel van opmerkingen van anderen aan te trekken.
Daardoor voel je je niet goed en dat heeft ook z'n weerslag op je lijf.

Red_Savage

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:56

Iig een goed idee om een alternatief te zoeken voor je chipsverslaving. :j

En ik weet ook wel dat ik me niets moet aantrekken van opmerkingen, maar dat begint nu echt moeilijk te worden. Ik doe er gewoon ZOveel aan, en je ziet er niets van. Ik voel me sowieso al alles behalve prettig met dit. En dan komt zo'n opmerking toch hard aan.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:03

I know, ik heb tijden niet op m'n paard durven stappen vanwege de opmerkingen, dus geloof me ik snap het echt.
Maar op het moment dat ik dacht krijg de sch**t ging het afvallen een stuk gemakkelijker.
Weet je, als ze willen vinden ze toch altijd wel wat, ben je niet te dik dan zit je haar niet goed of staat je neus te scheef.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:05

Nou, het gaat me ook niet alleen om die opmerkingen hoor. Echt niet, ik ben gewoon waanzinnig gefrustreerd over mijn gewicht, en die opmerkingen zijn gewoon nog een schepje er boven op.
maar je hebt wel gelijk hoor.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:01

Pfft RS, reageren mensen echt zo als ze je zien eten >;) :=
Waar bemoeien ze zich mee zeg...kan me voorstellen dat dat wel naar is, zeker als je gevoelig bent voor de kritiek van anderen!

hier doen ze maar, als ze commentaar willen leveren, als het niet op eten is vinden ze wel iets anders dus ik kan er niet meer mee zitten :n

Zo, de deal is om nu tot as zondag sowieso netjes te eten en niet te zondigen, en dan wil ik wat fruit toe gaan voegen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:07

Ik heb nog steeds een openbaar-eten trauma van toen ik te dik was. Ik doe het ook niet als iemand me kan zien :n Geen denken aan.

Hier gaat het nog steeds goed, de 2 cm zijn er nog steeds vanaf :) M'n kuitmaat is van 38 van 35 gegaan :wow: Dat wilde ik eidenlijk liever niet, nu heb ik helemaal sprietjes.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:11

:+ Phormicola, dat schiet weer niet op :+

ik heb trouwens nu wel een mooi doel...dr hangt bij Miss Etam een heel mooi zakelijk pak wat ik wil hebben, maar maat 44 ging niet helemaal dicht (en ik had er ook geen geld voor :') ) dus dat is mijn doelstelling, die wil ik wel hebben!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:13

Luxe problemen he :))

Ik wil weer eens een skinny, nu had iemand een hele leuke bij Vera Moda gekocht (waar ik normaal nog niet dood wil worden gevonden), dus ik ga een deze dagen maar eens kijken :) Kijken of ik m'n reet erin kan wurmen, maar m'n kuiten gaan iig lukken! :')

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:41

Phormicola, jij gaat ook als een trein! Super zeg!

En ja, ik merk toch wel dat mensen wel zo reageren van 'dat had ik ook wel verwacht van jou' als ik iets eet. En dat terwijl ik in het dagelijks leven niets fouts aan raak.
Of ze vinden me een aansteller als ik iets te eten oversla.
Het is ook nooit goed. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:42

Ja, m'n kuiten gaan als een trein en ik heb al niet van die super gevulde benen :') Ik voel me afentoe net een bolletje ijs op twee stokjes :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:47

wil je wat van mijn benen hebben dan? :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:48

Hoeveel wil je kwijt? :P

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:48

nou...een centimeter of 10 in de lengte en qua omtrek mag er ook wel het nodige af, heb genoeg over zeg maar :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:51

Lengte heb ik niet nodig met de 114 cm been die ik heb :')
Ik wil 3 cm bij m'n kuiten, m'n bovenbenen met hun 60 cm vind ik wel ok. Ik vind m'n kuitjes alleen ECHT te dun worden dus kom maar op *wrijft in handen*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:59

Red_Savage schreef:
Nou, het gaat me ook niet alleen om die opmerkingen hoor. Echt niet, ik ben gewoon waanzinnig gefrustreerd over mijn gewicht, en die opmerkingen zijn gewoon nog een schepje er boven op.
maar je hebt wel gelijk hoor.

Ik heb nog steeds het idee dat je erg weinig eet en dat je daarom niet afvalt, ik vind jouw lijstjes toch altijd redelijk kort en weinig tussendoortjes zeker vergeleken met de rest. Jouw lichaam zit vlgs mij gewoon in spaarstand en als je dan zo zuinig eet blijft dat misschien ook wel zo. Wel echt heel vervelend voor je!! Misschien inderdaad eens een goede dietist voor specifieke methode of zo benaderen en daarmee aan de slag? En niet te veel zelf proberen? Ik weet het ook niet hoor, maar dat valt me gewoon op en je zit er zo mee.. :(:)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:59

dan krijg je wat van mijn bovenbenen, plak je dat maar op je kuiten :D

oh jammer...paar centimeter eraf was ook wel welkom geweest, kan ik tenminste ook eens gewone lengtematen aan ipv alleen maar miss etam broeken :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:01

xingridx schreef:

ik heb trouwens nu wel een mooi doel...dr hangt bij Miss Etam een heel mooi zakelijk pak wat ik wil hebben, maar maat 44 ging niet helemaal dicht (en ik had er ook geen geld voor :') ) dus dat is mijn doelstelling, die wil ik wel hebben!

Moet je wel snel zijn want Miss Etam wisselt altijd heel vlot met producten, als een product niet loopt of elders beter loopt wordt het ook opgehaald en in andere vestiging neergehangen. Heb bij Miss Etam gewerkt en ze houden per product en per productgroep statistieken bij. Dus niet te lang wachten anders grijp je er als nog naast ;-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:02

xingridx schreef:

oh jammer...paar centimeter eraf was ook wel welkom geweest, kan ik tenminste ook eens gewone lengtematen aan ipv alleen maar miss etam broeken :+

Kom maar op *rolt broekspijpen op* :D

Hoe lang zijn je benen dan? Ik heb flinke stelten, maar eigenlijk nog nooit problemen gehad :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:11

fargo schreef:
xingridx schreef:

Moet je wel snel zijn want Miss Etam wisselt altijd heel vlot met producten, als een product niet loopt of elders beter loopt wordt het ook opgehaald en in andere vestiging neergehangen. Heb bij Miss Etam gewerkt en ze houden per product en per productgroep statistieken bij. Dus niet te lang wachten anders grijp je er als nog naast ;-)

Ja ik weet het...
krijg het geld van mn ouders dus ga er volgend weekend weer even heen!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:11

phormicola schreef:
xingridx schreef:

Kom maar op *rolt broekspijpen op* :D

Hoe lang zijn je benen dan? Ik heb flinke stelten, maar eigenlijk nog nooit problemen gehad :)

Uhm, binnenbeenlengte 96/97 cm?
Lengtemaat 36 past iig niet :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:12

Oh ja, daar kom ik aan met 85 :') Als je nou 5 cm lengte aan mij geeft, dan zijn we gelijk :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:13

Misschien even vragen of ze het apart hangen xIngrid want volgende week vind ik eerlijk gezegd een beetje link om op te gokken. Een belletje aan wagen of even langslopen. Zou zonde zijn om het mis te lopen, tenzij je het niet uitmaakt ;-0

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:15

phormicola schreef:
Oh ja, daar kom ik aan met 85 :') Als je nou 5 cm lengte aan mij geeft, dan zijn we gelijk :P

Deal :D

Gaat dat zo snel al, Fargo?
Hmm, dan ga ik er even achteraan vandaag of morgen, kijken wat ik kan regelen!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:16

honger hebben zit tussen je oren .. je geeft er aan toe of je gaat wat anders doen .
maar ik geloof niet dat ik de gene ben die jullie advies kan geven ( zit namelijk nog steeds opgenomen voar anorexia )