@BA: Ziet er goed uit, die vakantie met de horses 
@Wind: Vlieland is ook lekker! Kun je goed uitwaaien. 
@Manon: Zit je al lang op boksen? Leuk is dat.. Ik wil eigenlijk ook kickboksen weer oppakken, maar de 1 van de 2 trainingen van mijn niveau valt samen met m’n springles. Beetje jammer weer.
@Sanne: Brussel is leuk!
@Uk: Wat een vreemd verhaal? Ga je er nog achteraan of … ? Wel supergaaf dat je misschien een eigen paard mag! Aan wat voor paard zit je te denken?
@Siz: Spannend, naar Australië! Hoe lang is zo’n vlucht nou?
@Madeira: Dat is schrikken zeg! Toen ik mijn paard net had lazerde dat kreng me er regelmatig af, om vervolgens over de bakrand te springen en terug te galloperen naar de wei. Ik heb me wat afgevloekt terwijl ik er achteraan rende.
Dat kan de beste overkomen dus..
Nou, ik ben dus ook weer terug uit Strasbourg. Kan alleen maar zeg: Cruisecontrol is a blessing.
Het is een rit van ongeveer 4.5 uur, en als je halverwege een kleine pauze houd is het prima te doen.
Vriendje en ik hebben een hoop gepraat, komt eigenlijk hier op neer: We weten allebei niet wat morgen brengt, maar nu gaan we er in ieder geval nog voor.
Scheelt ook dat het gymnastieken nog steeds knetterde, dat helpt altijd.. We gaan met nieuw-jaar samen naar Londen, en we zullen elkaar ongeveer 2 keer per maand zien.
Verder heb ik me bij een nieuwe sportschool ingeschreven, ik miste het toch wel. Deze heeft ook een sauna en zwembad, dus dat is helemaal lekker! Streven is om ongeveer 3x in de week weer te gaan sporten.. Moet natuurlijk ook wel wat hebben als het paardrijden straks minder wordt.
Aankomende vrijdag een afspraak met het ziekenhuis gepland, ik laat een spiraaltje plaatsen. Ik slik de pil al best lang, en eigenlijk staat het me tegen om zoveel hormonen door m’n lijf te laten gaan… En nu ik m’n vriendje toch vaker zie, hoef ik de pil niet meer te slikken om m’n ongesteldheid te plannen. Ik ben benieuwd…
Vergeten te vertellen, maar ik heb vorige week toch de croco’s van Konigs aan laten meten.. Die zijn begin januari klaar… We moesten vertrouwen houden en blijven consumeren toch? 
Heb inmiddels al wat kerstcadeaus binnen.. Ik probeer altijd alles een beetje gespreid te halen want je schrikt je de tyfus als je in 1 week ineens het hele zooitje moet kopen. Ik in ieder geval wel. Cadeau voor mama, vriendje, zoontje van vriendje en m’n broertje zijn in the house!
Voor m’n lootje weet ik al wat ik moet halen, dus dat regel ik volgende week.. Zijn we daar ook weer klaar mee. Voor m’n vader vind ik het altijd erg moeilijk, maar ik denk dat ik dat nieuwe kookboek van Jamie Oliver ga halen. Dat is altijd goed.
Voor zusje bestel ik wat van Abercrombie. Had zelf ook nog wat dingen op het oog, dus dan kan ik dat in 1 keer doen.
*diepe zucht*
Big story!
O: Brinta met geitenmelk, krenten en honing. Actimel, kop thee.
T: Kruidkoek
L: Desembroodje met tonijnsalade. Salade met tomaat, komkommer, olijven, beetje feta, etc, etc..
T: Noten-pecanbroodje
D: ?
Vanavond springles, we gaan maar weer een babyshake maken.