Losse thee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:26

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:07

cursebreaker schreef:
Mijn waterkoker van Russell Hobbs heeft een temperatuur meter, geen regelaar maar dat laatste mis ik zelf ook niet zo. Ik wilde wel absoluut op z'n minst een regelaar zodat je inderdaad wel op de juiste temperatuur de koker eraf kunt halen en op de juiste temperatuur de thee kunt zetten. Maar ik drink met name bijna altijd zwart. Groen of witte thee zelden bv. dus ik zet meestal niet snel een 'koudere' thee waardoor een regelaar voor mij echt meerwaarde had. Maar inderdaad, een meter of als je extra luxe wil een regelaar, is wel echt een must vind ik wanneer je graag verschillende soorten thee drinkt.

Deze heb ik en ben er echt super blij mee:
[ [url=m/jsUsDD.png]Afbeelding[/url] ]

Wil wel graag eens wat meer groene/witte thee gaan proberen, dus als iemand daarin idd nog aanraders heeft. Ik ben echt van de zoete theetjes - en absoluut geen rooibos - maar af en toe een munt thee met honing gaat er ook wel in. Die groene of witte thee met citroen wil ik idd ook wel eens naar gaan kijken, klinkt lekker. Heb het wel eens uit kant en klare zakjes gehad, ja foei ik weet het hahaha, maar heb er geen eigen losse thee van dus dat staat wel op de wishlist.

Qua zoete thee vind ik sencha silver flower erg geslaagd.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:17

Hier nog een grote theeverslaafde, na maar liefst 3 koppen koffie alleen nog maar thee gedronken :9k
Wat betreft thee, als het maar pure soorten en klassiekers zijn, dus geen fusions of rooibos-rommel. Of thee met kruiden, denk dan vooral aan winterthee of Indische chai soorten, gemberthee enz.
Lapsang Souchong is wel mijn all-time favourite, al zal niet iedereen dat met me eens zijn :')

Die waterkoker van Bourgini is prachtig, gaat op m'n lijstje voor als mijn huidige (ook met verschillende temperaturen) het begeeft.

En de vraag over een glazen theepot met zeef: ik heb een Bredemeijer Solo Verona van 1.5 liter, met glazen filter en ik vind het prima. Soms wat hele kleine stukjes die er net doorheen gaan, maar die kan ik met inschenken in de pot achter laten :)
Inmiddels mijn tweede exemplaar (ik was zo stom om de vorige per ongeluk in de gootsteen te mikken 8)7) en hoewel die op sommige punten net wat anders is (ze zijn mondgeblazen), weer net zo fijn als de eerste.

Exitium

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:25

Siamsmeesje schreef:
Lapsang Souchong is wel mijn all-time favourite, al zal niet iedereen dat met me eens zijn :')

Heerlijk, alleen niet de thee die ik als laatste pak 's avonds :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:12

Ik heb deze waterkoker met temperatuur regeling en aflezing
https://www.bol.com/nl/nl/p/siemens-tw8 ... gJhXfD_BwE

Qua thee heb ik nu
curiositeas; warm hug , big hug, pumpkin spice
La place (ook los); groene thee met framboos en granaatappel,groene thee jasmijn en mandarijn
Theeje;
Jasmijn, kamille, sweet honey melon, angels kiss, sweet mango, lavendel lichaam en geest en sweet mango, bitter lemon

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:59

cursebreaker schreef:
Mijn waterkoker van Russell Hobbs heeft een temperatuur meter, geen regelaar maar dat laatste mis ik zelf ook niet zo. Ik wilde wel absoluut op z'n minst een regelaar zodat je inderdaad wel op de juiste temperatuur de koker eraf kunt halen en op de juiste temperatuur de thee kunt zetten. Maar ik drink met name bijna altijd zwart. Groen of witte thee zelden bv. dus ik zet meestal niet snel een 'koudere' thee waardoor een regelaar voor mij echt meerwaarde had. Maar inderdaad, een meter of als je extra luxe wil een regelaar, is wel echt een must vind ik wanneer je graag verschillende soorten thee drinkt.

Deze heb ik en ben er echt super blij mee:
[ [url=m/jsUsDD.png]Afbeelding[/url] ]

Wil wel graag eens wat meer groene/witte thee gaan proberen, dus als iemand daarin idd nog aanraders heeft. Ik ben echt van de zoete theetjes - en absoluut geen rooibos - maar af en toe een munt thee met honing gaat er ook wel in. Die groene of witte thee met citroen wil ik idd ook wel eens naar gaan kijken, klinkt lekker. Heb het wel eens uit kant en klare zakjes gehad, ja foei ik weet het hahaha, maar heb er geen eigen losse thee van dus dat staat wel op de wishlist.

Wat een schatje <3.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:22

Exitium schreef:
Siamsmeesje schreef:

Ja heerlijk!!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:24

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:39

Oh Lapsang Souchong, dat dronken we op de mts altijd tijdens de pauze bij onze praktijk docent. Das lang geleden (wie, bijna 30 jaar terug).

Ik las ook iemand die Milky oolong dronk, ook lekker.

Ik wissel kruiden mengsels af met groene thee en rooibos met citrusfruit.
En ik heb ook altijd verse gember liggen (ook op mijn werk overigens).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:11

Ik heb nu een breakfast tea, een groene thee met citroen, Lapsang Souchong, een thee met kweepeer en goudsbloemblad, caramel en een thee met o.a. sinaasappel en roze peper. Niet in blik heb ik nog een mix van Ceylon, Assam en Lapsang en een tester met appel / kaneel / vanille liggen.

Ik wil altijd een breakfast tea, een groene thee en een zwarte thee met citrus in huis hebben, en Lapsang Souchong kan ik daar dus aan toevoegen :D Met de andere twee kan ik wisselen naar waar ik zin in heb :)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:35

Exitium schreef:
Hier drink ik als ik de hele dag thuis werk zo'n 2 liter thee in totaal. Als ik op kantoor ben en vanaf ± 17:00 thuis ben gaat er nog een litertje doorheen 's avonds :)

Op kantoor drink ik nog mee, want elke keer dat ik mij verveel of iets moet doen dat ik niet leuk vind, loop ik maar weer even naar de pantry voor een nieuw kopje thee. Het zijn zakjes van Pickwick. Heel apart met best wat smaken kun je een hele of halve pot zetten. Maar twee keer hetzelfde zakje gebruiken voor een normaal kopje, werkt blijkbaar niet...

Maar ja, op die dagen gaat er veel thee doorheen. :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:24

Exitium schreef:
Siamsmeesje schreef:

Deze kun je mij dus dag en nacht voorzetten :9

En verder, kom maar op met groene thee, oolongs en witte thee. Ben niet zo kieskeurig, vind veel lekker, maar zoals gezegd geen rooibos of de fusion thee. Noem mij dan maar ouderwets 8-)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:20

Ik ben niet van de kruiden of fusion thee. Maar rooibos kan ik wel waarderen. Zeker 's avonds als ik wel iets met een smaakje wil, maar geen caffeïne. Ik heb een rooibos met mango en daar krijg ik gelijk een zomers gevoel bij. Die is ook lekker om koud te drinken!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:23

De Simon Levelt verkoopt ook een earl grey zonder caffeine, erg lekker! Wel duurder. En je zal er niet zonder meer iets doorheen kunnen mengen in de hoop een smaakje te krijgen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:05

Ik duik lekker op de bank met een boek en een kop ‘Dael’s droum’ van Blanche Dael <3

Afbeelding

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:25

Ik heb door dit topic toch die mooie theedoos met losse blikken gekocht. :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 01:36

TurdusMerula schreef:
Ik heb door dit topic toch die mooie theedoos met losse blikken gekocht. :D

Je ziet dat het kwaliteit is maar ik vind de blikken stiekem wel klein.

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:25

Oooh wat een leuk topic!
Hier sinds kort ook losse thee en na veel gepruts met zeefjes etc. en dan toch prut in je thee, nu gewoon steeds een lepeltje in een theefilter zakje. Werkt voor ons ideaal!

Nu had ik van een tante uit de theewinkel in Haren super lekkere rooibos vanille thee gekregen. Nu kan ik hem bij ons in de buurt nergens vinden en via die winkel is die niet online te bestellen.

Welke expert kan nog meer een adres aanbevelen voor Rooibos-vanille? :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:35

Ik vind de Rooibos Cranberry van Infinitea erg lekker, volgens mij zit daar ook vanille in. Hij is in ieder geval zoet ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:36

Jackyyb schreef:
Oooh wat een leuk topic!
Hier sinds kort ook losse thee en na veel gepruts met zeefjes etc. en dan toch prut in je thee, nu gewoon steeds een lepeltje in een theefilter zakje. Werkt voor ons ideaal!

Nu had ik van een tante uit de theewinkel in Haren super lekkere rooibos vanille thee gekregen. Nu kan ik hem bij ons in de buurt nergens vinden en via die winkel is die niet online te bestellen.

Niet alleen vanille maar wel erg lekker, de 1001 nacht van van bruggen thee :j
https://www.vanbruggenthee.nl/rooibos-1001-nacht.html

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:23

muppetmayo schreef:
Jackyyb schreef:
Oooh wat een leuk topic!

Niet alleen vanille maar wel erg lekker, de 1001 nacht van van bruggen thee :j
https://www.vanbruggenthee.nl/rooibos-1001-nacht.html

Eens

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:26

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:40

Super bedankt allemaal!

En hoe doen jullie dat?
Hebben jullie veel winkels in de buurt met losse thee of bestellen jullie een grote hoeveelheid online? Vind het nog best prijzige verzendkosten variërend van €6,- tot €9,- :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:43

Ik bestel meestal online, zelfs van blanche dael in Maastricht terwijl dat 20min vanaf hier is en de meest dichtstbijzijnde theewinkel meteen ook voor me. Maar wat ik aan benzine en parkeer kosten kwijt ben, dan is verzending online goedkoper haha. Ik heb niks echt vlakbij liggen waar ik niet en met de auto naartoe moet en parkeerkosten aan kwijt ben. Al is het wel leuk om in winkeltjes te snuffelen zelf, dus wanneer ik ergens in een stad ben waar thee winkeltjes zijn, ga ik wel altijd even langs <3 Maar voor m'n eigen voorraad aan te vullen tussendoor, doe ik dat gewoon online.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:50

Leuk!! Ik houd van losse thee, kan ik hier mooi nog wat inspiratie opdoen! Heb een hele plank in mijn keukenkastje met allemaal verschillende smaakjes, heerlijk!

Ik koop ook op veel verschillende plekken, plaatselijke winkeltjes, Simon Lévelt, maar ook bijvoorbeeld bij Søstrene grene of online bij verschillende sites. Laatst zag ik een webshop hier in de buurt langskomen op Too good to go, dacht probeer het eens voor die 4,99, nou, ik kreeg echt heel veel! Moet het allemaal nog even uitproberen, zijn voor mij allemaal nieuwe smaken maar dat vind ik juist leuk, ik zou het allemaal zelf niet zo snel gekocht hebben denk ik.

Afbeelding

Afbeelding