Wat zie je graag in een restaurant?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:28

Dammie schreef:
Ik mis lekkere niet alcoholische dranken.
Ik hou niet van alcohol, en meestal is er alleen softdrinks te krijgen. En cola, sprite en andere zoete dranken zijn niet lekker bij de meeste gerechten. Dus neem ik water.
Er is tegenwoordig best keuze aan andersoortige volwassener drankjes, maar in restaurants vind ik ze niet.



Jaaaa, deze ook. Erg blij dat ik dit keer niet in de zomer zwanger ben want ik vind naar het terras gaan geen bal aan als je geen wijntje kan nemen. En dat is niet omdat ik per se wijn moet drinken, maar vooral omdat er zo weinig keuze is.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:07

Kleine porties bestellen ben ik ook voor! Of ipv friet iets van een gepofte aardappel of een lekkere side salad die iets geïnspireerder is dan wat gemengde dla met tomaat en komkommer.

Sowieso meer vega opties, hoewel dat gelukkig wel steeds meer in opkomst raakt.

Hutcherson

Berichten: 7504
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:39

Ontmoediging om kinderen mee te nemen (dus geen speelhoek, krijspaleis of ballenbak) geen ranzige rokershoek, geen uitgesproken muziek die te hard staat.
Ik hou echt van een mandje stokbrood met lekkere tapenades en knoflookdipjes.
En inderdaad keuze voor gebakken aardappeltjes, rijst of frietjes oid.
Ik vind culinaire dingen met echt geblanceerde pepertruffelroommayonaise met charlotjes helemaal niks. Gewoon lekker een texas burger of een angus burger of een ossenhaasje biefstukje etc. Lekker simpel met lekker zelfgemaakt sausjes ofzo.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 00:21

Vers (af)gebakken brood bij het voorgerecht is een pré en liefst met gewoon echte roomboter.

Er zou veel vaker vlees op een houtskoolvuurtje/greenegg gegrillt mogen worden.

herr_balou
Berichten: 1479
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 00:26

Een verbod op gasten en bedienend personeel met parfum of aftershave op.

silverdapple
Berichten: 811
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 01:38

Leuk om te lezen, ik ben ook werkzaam in een restaurant en wij voldoen aan veel punten die hier worden opgenoemd. Met name dat stukje gastvrijheid, oog voor onze gasten. :)

Persoonlijk vind ik het heerlijk als de bediening zich gedraagt naar etiquette. Ik weet zelf ook zeker niet alles, maar het vertelt me wel het een en ander.

Menu-missers voorkom ik door vooraf de website of Tripadvisor o.i.d. te checken... de menukaart bekijk ik thuis al lekker uitgebreid en als het restaurant me compleet onbekend is dan lees ik ook graag wat recensies. Dan weet je al een beetje waar je binnenstapt.

Wat ik wel vaak mis is allergie-informatie op het menu. Kleine tekentjes achter de gerechten die aangeven of het vegetarisch of lactosevrij is, bijvoorbeeld. Voorkomt dat ik alles moet vragen.
Over vragen gesproken, wij hebben ook veel dingen niet op het menu staan, die zeker wel mogelijk zijn als het vooraf wordt aangegeven, denk aan specifieke allergieën of menuwensen. (Geen vragen zoals saus apart of wilt u naderhand een zoet dessert of kaasplankje, dat vragen wij wel. ;))

Ir111 schreef:
MarliesV schreef:
Wij waren een keer in een restaurantje in Utrecht, die hadden een kat binnen lopen, die liep dus in de keuken en in het restaurant. Als ik dat van te voren had geweten, was ik daar nooit aangeschoven.

Heel veel restaurants in Utrecht hebben katten lopen, zeker restaurants aan de gracht. Daar is nogal een muizenprobleem namelijk. :D

Grappig om te weten!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 05:42

In België kan je haast overal wel de frietjes vervangen door kroketjes, gekookte of gebakken aardappelen, puree, gratis of rijst :j

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:11

Sommige restaurants moet je apart de friet / aardappels / rijst bestellen ( en betalen) ik vind dat echt vreemd als ik dat zie staan op de menukaart.
Het ligt aan het soort restaurant, maar ik heb de neiging om dan opzoek te gaan naar een andere optie om te gaan eten.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:22

Ineke2 schreef:
Sommige restaurants moet je apart de friet / aardappels / rijst bestellen ( en betalen) ik vind dat echt vreemd als ik dat zie staan op de menukaart.
Het ligt aan het soort restaurant, maar ik heb de neiging om dan opzoek te gaan naar een andere optie om te gaan eten.

Ik vind dat zo ongastvrij staan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:23

Citaat:
Menu-missers voorkom ik door vooraf de website of Tripadvisor o.i.d. te checken... de menukaart bekijk ik thuis al lekker uitgebreid en als het restaurant me compleet onbekend is dan lees ik ook graag wat recensies. Dan weet je al een beetje waar je binnenstapt.

Of je hebt je verlekkerd op de menukaart op internet en het gerecht wat je wilde bestellen is niet beschikbaar.

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:39

Ik vraag me echt af waar sommige bokkers eten.

Ik ga zeer regelmatig uiteten en personeel is 9 van de 10 keer attent (soms iets te) menukaart duidelijk (oke ik kijk niet naar vega(n)opties en kinderopties) en als ik iets wil of niet snap vraag ik er naar en krijg ik antwoord.

Een heleboel klachten zoals hier beschreven herken ik dan ook echt niet.

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:56

Ik weet nog wel wat. Als roker zijnde, vind ik het echt super l*llig om op straat te moeten gaan roken.
Natuurlijk begrijp ik dat ik niet in het midden van het restaurant mijn sigaret kan opsteken, en dat de meeste restaurants al gebouwd waren voor het verboden werd om binnen te roken, maar het is zo vreselijk irritant om op een smalle stoep te belanden waar je met je rug tegen de ruit moet gaan staan om passerend volk ook genoeg ruimte te geven.. Zeker in de winter, in de kou en in de regen, is dit echt een heel groot minpunt.

Ondertussen ken ik wel een paar restaurantjes die een gezellige rokersruimte indoor voorzien hebben, die zijn zeker in de winter favoriet hier.

In de zomer kiezen wij natuurlijk altijd voor een terrasje. Het wilt nog wel eens fout lopen dan, dat niet-rokers vuil beginnen kijken als je je aansteker tevoorschijn haalt, of de rook beginnen weg te wapperen, want waar je ook gaat zitten, de wind waait altijd naar een niet-roker :+
Kijk, ik snap dat die rook irritant is, ook als roker-zijnde krijg ik niet graag rook in mijn gezicht (zeker niet van een ander), laat staan als ik aan het eten ben, maar ik vlieg in de winter ook al buiten. Ik vlieg heel het jaar door buiten, dus ben ik blij dat ik in de zomer eens gewoon op mijn stoel kan blijven zitten als ik een sigaret wil. Dit gaat beter op terrassen waar 2 afdelingen zijn, rokers en niet-rokers.


Ik ben zelf ook een nogal kleine eter, dus loop ook vaak tegen te grote porties aan. Over het algemeen begrijp ik dit wel, het is gewoon makkelijk om op elk bord dezelfde portie te voorzien - ik ben al blij als er een lady-steak en een "gewone" steak wordt aangeboden. Wat ik wél mis in het geval van porties, zijn opties omtrent mosselen. Die zijn sowieso meestal vrij prijzig, en als ik dan verplicht een kilo moet bestellen, zal ik wel iets anders kiezen, wat dat vind ik dan echt wel verspilling, dat krijg ik echt nooit op. Er zijn restaurants die hier beter mee omgaan, die idd de keuze geven om bijvoorbeeld 600 gr mosselen te bestellen, vind ik echt super. Daar zal ik ze dan wel bestellen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:06

LWDaisy schreef:
Ik weet nog wel wat. Als roker zijnde, vind ik het echt super l*llig om op straat te moeten gaan roken.
Natuurlijk begrijp ik dat ik niet in het midden van het restaurant mijn sigaret kan opsteken, en dat de meeste restaurants al gebouwd waren voor het verboden werd om binnen te roken, maar het is zo vreselijk irritant om op een smalle stoep te belanden waar je met je rug tegen de ruit moet gaan staan om passerend volk ook genoeg ruimte te geven.. Zeker in de winter, in de kou en in de regen, is dit echt een heel groot minpunt.

Ondertussen ken ik wel een paar restaurantjes die een gezellige rokersruimte indoor voorzien hebben, die zijn zeker in de winter favoriet hier.


Voor Nederland:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... %20richten.

Rookruimtes zijn verboden :) dus ja, als roker moet je gewoon buiten staan.

Ben altijd blij als er rondom de ingang van een restaurant ook een rookverbod geldt. Zouden ze ook bij winkels/winkelcentra moeten invoeren.
Dat je als overig publiek niet door die smerige rookwalm hoeft te lopen.

Wat mij betreft maken ze ergens op een meter of 15 van de ingang een plekje waar rokers eventueel droog kunnen staan en niet in de weg staan voor de overige bezoekers.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:09

Ben het helemaal eens met een rokersafdeling en een niet rokers gedeelte op het terras, want ik ben dus zo iemand die vuil gaat kijken naar een roker. Vind niets smeriger dan de rooklucht van een ander binnenkrijgen terwijl je lekker zit te eten. Dan vergaat mijn eetlust gelijk.

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:27

Britt_xxx schreef:
Ben het helemaal eens met een rokersafdeling en een niet rokers gedeelte op het terras, want ik ben dus zo iemand die vuil gaat kijken naar een roker. Vind niets smeriger dan de rooklucht van een ander binnenkrijgen terwijl je lekker zit te eten. Dan vergaat mijn eetlust gelijk.


Ik als roker kan alleen maar akkoord gaan hoor. Ik wil zelf ook geen rooklucht als ik aan het eten ben, vind ik ook smerig. Ik ben ook altijd de eerste om de asbak onder mijn stoel te zetten van zodra mijn eten geserveerd wordt.

Keet ik woon in BE :) En daar zijn rookruimtes wel toegelaten, er zijn wel een aantal te volgen regels natuurlijk. Als er rondom de ingang van een restaurant ook een rookverbod geldt, waar moet de roker dan heen? De overkant van de straat? Wat als daar ook een restaurant oid zit, waar ook een rookverbod geldt? Als ik een meter of 15 verderop moet gaan staan, blijf ik net zo lief thuis om eerlijk te zijn. Ik heb geen lepra hoor... Zéker in de koudere periodes. Daar zullen jij, en andere niet-rokers, niet om gaan huilen, dat snap ik best, maar er zijn heel wat rokers die in dezelfde lijn als mij denken, en dat kost de horeca wel degelijk geld. Er zijn al zaken genoeg overkop gegaan door deze regels. We zijn rokers - geen monsters.

Ik ben afgelopen zaterdag naar Pairi Daiza geweest. Vooraf het reglement even doorgelezen - gelieve te roken op de daarvoor voorziene plaatsen. Dan moet je als roker maar hopen dat die er zijn, en voldoende ook. Applausje voor Pairi Daiza hoor - er waren ontzettend veel asbakken (en dus rook-plaatsen) voorzien. Nogmaals - ik rook, ik gooi geen bommen oid. Als roker zijnde wil je ook gewoon je sigaret kunnen opsteken, je wilt niet het gevoel krijgen dat je ergens niet welkom bent omdat je rookt. Ik ben geen moeilijk mens - ik zal nooit IN het bushokje roken, ook niet als het regent. Ik doe ook nooit moeilijk als ik bij vrienden/familie thuis buiten moet gaan roken. Maar als ik ergens inkom betaal, als ik ergens wat ga eten/drinken, wil ik "gewoon" mijn sigaretje kunnen roken. Ik wil me best een beetje aanpassen, door in een bepaalde ruimte te gaan zitten oid, maar dan wil ik niet in de regen/wind/kou belanden.

Op de luchthaven van Cyprus bijvoorbeeld was een heel aangename ruimte voorzien. Openlucht, maar gedeeltelijk overdekt in geval van regen/koude, met tafeltje/stoeltje om even te kunnen gaan zitten. Dan vind ik het ook helemaal niet erg om tot daar te wandelen en daar te roken. Ik voel me als roker niet geweerd op zulke plaatsen, en op zo'n manier is de roker ook blij. Ook de niet-roker, lijkt mij, want die hoeft dan niet in die rookwalmen te gaan zitten :)

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wat zie je graag in een restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:46

Ik zou dus graag een verbod op roken op het terras zien. BAH!

Of een apparte hoek ofzo, ik vind het zo goor dat gerook....

Ik persoonlijk ben dan ook héél blij dat er nergens meer op het station gerookt mag worden en dat steeds meer plekken rookvrij worden zoals attractie parken enz.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:48

LWDaisy schreef:
Ik weet nog wel wat. Als roker zijnde, vind ik het echt super l*llig om op straat te moeten gaan roken.
Natuurlijk begrijp ik dat ik niet in het midden van het restaurant mijn sigaret kan opsteken, en dat de meeste restaurants al gebouwd waren voor het verboden werd om binnen te roken, maar het is zo vreselijk irritant om op een smalle stoep te belanden waar je met je rug tegen de ruit moet gaan staan om passerend volk ook genoeg ruimte te geven.. Zeker in de winter, in de kou en in de regen, is dit echt een heel groot minpunt.

Ondertussen ken ik wel een paar restaurantjes die een gezellige rokersruimte indoor voorzien hebben, die zijn zeker in de winter favoriet hier.

In de zomer kiezen wij natuurlijk altijd voor een terrasje. Het wilt nog wel eens fout lopen dan, dat niet-rokers vuil beginnen kijken als je je aansteker tevoorschijn haalt, of de rook beginnen weg te wapperen, want waar je ook gaat zitten, de wind waait altijd naar een niet-roker :+
Kijk, ik snap dat die rook irritant is, ook als roker-zijnde krijg ik niet graag rook in mijn gezicht (zeker niet van een ander), laat staan als ik aan het eten ben, maar ik vlieg in de winter ook al buiten. Ik vlieg heel het jaar door buiten, dus ben ik blij dat ik in de zomer eens gewoon op mijn stoel kan blijven zitten als ik een sigaret wil. Dit gaat beter op terrassen waar 2 afdelingen zijn, rokers en niet-rokers.


Ik ben zelf ook een nogal kleine eter, dus loop ook vaak tegen te grote porties aan. Over het algemeen begrijp ik dit wel, het is gewoon makkelijk om op elk bord dezelfde portie te voorzien - ik ben al blij als er een lady-steak en een "gewone" steak wordt aangeboden. Wat ik wél mis in het geval van porties, zijn opties omtrent mosselen. Die zijn sowieso meestal vrij prijzig, en als ik dan verplicht een kilo moet bestellen, zal ik wel iets anders kiezen, wat dat vind ik dan echt wel verspilling, dat krijg ik echt nooit op. Er zijn restaurants die hier beter mee omgaan, die idd de keuze geven om bijvoorbeeld 600 gr mosselen te bestellen, vind ik echt super. Daar zal ik ze dan wel bestellen.

Gatver, je ruikt het echt enorm als er 'n rookwalm binnen komt, dus een restaurant waar ze zelfs rookruimtes voorzien die zouden voor mij echt op de zwarte lijst komen. Vind het op terras ook smerig trouwens. Daar zouden ze beter een hoekje achteraf reserveren waar rokers kunnen zitten met 'n scherm tussen de normale tafels.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:51

LWDaisy schreef:
Ik als roker kan alleen maar akkoord gaan hoor. Ik wil zelf ook geen rooklucht als ik aan het eten ben, vind ik ook smerig. Ik ben ook altijd de eerste om de asbak onder mijn stoel te zetten van zodra mijn eten geserveerd wordt.

Keet ik woon in BE :) En daar zijn rookruimtes wel toegelaten, er zijn wel een aantal te volgen regels natuurlijk. Als er rondom de ingang van een restaurant ook een rookverbod geldt, waar moet de roker dan heen? De overkant van de straat? Wat als daar ook een restaurant oid zit, waar ook een rookverbod geldt? Als ik een meter of 15 verderop moet gaan staan, blijf ik net zo lief thuis om eerlijk te zijn. Ik heb geen lepra hoor... Zéker in de koudere periodes. Daar zullen jij, en andere niet-rokers, niet om gaan huilen, dat snap ik best, maar er zijn heel wat rokers die in dezelfde lijn als mij denken, en dat kost de horeca wel degelijk geld. Er zijn al zaken genoeg overkop gegaan door deze regels. We zijn rokers - geen monsters.

Ik ben afgelopen zaterdag naar Pairi Daiza geweest. Vooraf het reglement even doorgelezen - gelieve te roken op de daarvoor voorziene plaatsen. Dan moet je als roker maar hopen dat die er zijn, en voldoende ook. Applausje voor Pairi Daiza hoor - er waren ontzettend veel asbakken (en dus rook-plaatsen) voorzien. Nogmaals - ik rook, ik gooi geen bommen oid. Als roker zijnde wil je ook gewoon je sigaret kunnen opsteken, je wilt niet het gevoel krijgen dat je ergens niet welkom bent omdat je rookt. Ik ben geen moeilijk mens - ik zal nooit IN het bushokje roken, ook niet als het regent. Ik doe ook nooit moeilijk als ik bij vrienden/familie thuis buiten moet gaan roken. Maar als ik ergens inkom betaal, als ik ergens wat ga eten/drinken, wil ik "gewoon" mijn sigaretje kunnen roken. Ik wil me best een beetje aanpassen, door in een bepaalde ruimte te gaan zitten oid, maar dan wil ik niet in de regen/wind/kou belanden.

Op de luchthaven van Cyprus bijvoorbeeld was een heel aangename ruimte voorzien. Openlucht, maar gedeeltelijk overdekt in geval van regen/koude, met tafeltje/stoeltje om even te kunnen gaan zitten. Dan vind ik het ook helemaal niet erg om tot daar te wandelen en daar te roken. Ik voel me als roker niet geweerd op zulke plaatsen, en op zo'n manier is de roker ook blij. Ook de niet-roker, lijkt mij, want die hoeft dan niet in die rookwalmen te gaan zitten :)

Je kunt toch wel 'n paar uur niet roken?
Vind het wel opmerkelijk dat je je asbak wegzet als je je eigen eten geserveerd krijgt maar om je heen zitten waarschijnlijk wel mensen in je stank te eten op momenten dat je zelf nog geen eten voor je neus hebt staan.

Een algemeen rookverbod in alle publieke ruimtes, parken en terrassen zou ik dus zeker toejuichen!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:54

Ineke2 schreef:
Sommige restaurants moet je apart de friet / aardappels / rijst bestellen ( en betalen) ik vind dat echt vreemd als ik dat zie staan op de menukaart.
Het ligt aan het soort restaurant, maar ik heb de neiging om dan opzoek te gaan naar een andere optie om te gaan eten.


Eens. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel goed als ze kritisch zijn op wat ze serveren. Ik eet bijv. echt geen sla (want ik ben geen konijn :+ ) en je krijgt bijna overal ongevraagd een bak sla voor je neus gezet. Die dan vervolgens weer retour afzender gaat en in de kliko belandt. Da's best zonde.
Ik vind dus de optie om losse componenten te bestellen wel oke in het kader van evt. verspilling. Of je dat dan ook op deze manier door moet berekenen aan klanten is dan wel even een tweede......

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:55

LWDaisy schreef:
Keet ik woon in BE :) En daar zijn rookruimtes wel toegelaten, er zijn wel een aantal te volgen regels natuurlijk. Als er rondom de ingang van een restaurant ook een rookverbod geldt, waar moet de roker dan heen? De overkant van de straat? Wat als daar ook een restaurant oid zit, waar ook een rookverbod geldt? Als ik een meter of 15 verderop moet gaan staan, blijf ik net zo lief thuis om eerlijk te zijn. Ik heb geen lepra hoor... Zéker in de koudere periodes. Daar zullen jij, en andere niet-rokers, niet om gaan huilen, dat snap ik best, maar er zijn heel wat rokers die in dezelfde lijn als mij denken, en dat kost de horeca wel degelijk geld. Er zijn al zaken genoeg overkop gegaan door deze regels. We zijn rokers - geen monsters.


Eerste punt: dat weet ik, daarom zet ik erbij dat dit voor Nederland geldt :)
Tweede punt: ja, dan moet je wat verder van de ingang gaan staan inderdaad :) En wellicht heb je geen lepra, geloof dat dat niet meer zoveel voorkomt tegenwoordig, maar je veroorzaakt wel overlast met je sigarettenrook voor alle overige mensen die door die ingang moeten. Dus ik vind het persoonlijk erg asociaal als je direct bij de deur gaat staan. Roken kan je ook even uitstellen tot later, je gaat niet dood zonder sigaret.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:56

LWDaisy schreef:
Ik als roker kan alleen maar akkoord gaan hoor. Ik wil zelf ook geen rooklucht als ik aan het eten ben, vind ik ook smerig. Ik ben ook altijd de eerste om de asbak onder mijn stoel te zetten van zodra mijn eten geserveerd wordt.

En wat doe je als de andere mensen op het terras hun eten geserveerd krijgen?
Want die vinden rooklucht misschien ook we smerig.
Ik vind het wel al positief dat je het zelf smerig vind.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:00

Oscar schreef:
Ik vind dus de optie om losse componenten te bestellen wel oke in het kader van evt. verspilling. Of je dat dan ook op deze manier door moet berekenen aan klanten is dan wel even een tweede......


Dit vind ik een goede :j
Al was ik laatst in een restaurant waar je zag dat de prijzen van de hoofdgerechten beduidend lager waren en de prijzen voor de bijgerechten echt acceptabel waren :j
Als de prijzen van de hoofdgerechten op normaal niveau zijn en je moet dan je bijgerecht nog voor een extra prijs erbij bestellen :n heeft absoluut niet mijn voorkeur

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:03

Ik ben blij met het rookverbod in NL en dat het steeds verder uitgebreid word.
Sorry voor de rokers, maar het is gewoon heel vies en overlastgevend. Zeker in een restaurant en op een terras. Ook wanneer je je best doet om rekening te houden met niet rokers.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:09

Keet schreef:
Oscar schreef:
Ik vind dus de optie om losse componenten te bestellen wel oke in het kader van evt. verspilling. Of je dat dan ook op deze manier door moet berekenen aan klanten is dan wel even een tweede......


Dit vind ik een goede :j
Al was ik laatst in een restaurant waar je zag dat de prijzen van de hoofdgerechten beduidend lager waren en de prijzen voor de bijgerechten echt acceptabel waren :j
Als de prijzen van de hoofdgerechten op normaal niveau zijn en je moet dan je bijgerecht nog voor een extra prijs erbij bestellen :n heeft absoluut niet mijn voorkeur

Hier ben ik het mee eens. Als de prijzen aangepast zijn voor de hoofdgerechten en je met een bijgerecht dus op een normale prijs komt dan is het geen probleem wat mij betreft en zal ik er wel gaan eten.

Heb wel eens gehad dat ik de mayonaise apart moest vragen / betalen :')
Het is toch niet de mac of burger king?? Ik heb dat toen ook op verbaasde toon laten weten aan het personeel dat ik dit soort dingen niet gastvrij te noemen vond.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:12

Ik zou wel graag willen zien dat je brood/water gewoon standaard erbij krijgt. Hier in Nederland durven ze gewoon 2,90 te vragen voor een flesje spablauw. In heel veel landen krijg je die dingen er gewoon standaard bij, gooi dan gewoon 'n euro bij de biefstuk erbij en je geeft het idee dat je vooral in Nederland echt een stukje extra service geeft.

Edit: o ja mayonaise betalen, waarom niet op tafel in van die zakjes zoals in veel landen? Of gewoon vragen en geven wanneer gewenst, zodat er ook geen verspilling is. Ik heb een hekel aan te weinig saus :+

En een broodje carpaccio met gewoon genoeg truffel mayonaise en niet een klein streepje.
Laatst bijgewerkt door sureido op 06-10-20 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt